Η εταιρείες τεχνολογίας έχουν βάλει στόχο να βάλουν παντού την τεχνητή νοημοσύνη και αρκετός κόσμος χρησιμοποιεί αυτές τις λειτουργίες καθημερινά. Όμως, η τελευταία έρευνα της Deloitte δείχνει πως αντιδρούν οι καταναλωτές στη νέα πραγματικότητα και από ότι φαίνεται, ο κόσμος δεν εμπιστεύεται την τεχνητή νοημοσύνη.

Η Generative AI έχει ήδη γίνει mainstream για τη δημιουργία και επεξεργασία εικόνων και βίντεο. Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές στις ΗΠΑ (53%) έχουν πειραματιστεί με τη νέα τεχνολογία.

Στον χώρο εργασίας, η υιοθέτηση έχει επιταχυνθεί, αυξάνοντας από 6% των εργαζομένων το 2023 σε 34% φέτος. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 42% των χρηστών GenAI πιστεύουν ότι η τεχνολογία έχει «πολύ θετική» επίδραση στη ζωή τους, ποσοστό που υπερβαίνει τις θετικές αντιλήψεις τόσο για τις συσκευές (36%) όσο και για τις εφαρμογές (29%).

Όμως, παρά τη ταχεία υιοθέτησή της τεχνητής νοημοσύνης, οι καταναλωτές παραμένουν πολύ επιφυλακτικοί και όχι άδικα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, το 82% των ερωτηθέντων εξέφρασε ανησυχία για την κακή χρήση της τεχνολογίας. Το 70% αυτών ανησυχεί παράλληλα για το απόρρητο και την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών, κατά την χρήση υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, το 74% των ερωτηθέντων που είναι εξοικειωμένοι με τη GenAI ή πειραματίζονται με αυτήν πιστεύουν ότι η αυξανόμενη δημοτικότητά της καθιστά πιο δύσκολο να εμπιστευτούν αυτό που βλέπουν στο διαδίκτυο.

Οι ανησυχίες για την ασφάλεια δεν είναι αφηρημένες. Το 47% των ερωτηθέντων αναφέρουν προβλήματα ασφαλείας τον τελευταίο χρόνο. Το 58% αντιμετώπισε μια απόπειρα απάτης μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Για αυτό, οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στο να κοινοποιήσουν προσωπικά και οικονομικά δεδομένα. Για αυτό και η πλειοψηφία δεν είναι διατεθειμένη να κοινοποιήσει δεδομένα του ακόμα και με αντάλλαγμα βελτιωμένες υπηρεσίες.

Όμως, αν το κοινό δεν νιώθει ασφάλεια με την κοινοποίηση δεδομένων με την τεχνητή νοημοσύνη, αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στην επιχειρηματική απόδοση. Αν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στην τεχνητή νοημοσύνη για τα προσωπικά δεδομένα, τότε σε επιχειρησιακό πλαίσιο, αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης πολλαπλασιάζεται.

Πόρτα EE σε Apple! Δεν καταργεί τη νομοθεσία για τις Big Tech!

Τα ευρήματα δείχνουν ότι, ενώ οι καταναλωτές έλκονται από τα οφέλη των νέων χαρακτηριστικών —με το 75% να συμφωνεί ότι τα νέα χαρακτηριστικά βελτιώνουν τη ζωή τους— ένας σημαντικός αριθμός (69%) πιστεύει επίσης ότι οι εταιρείες καινοτομούν πολύ γρήγορα χωρίς να αντιμετωπίζουν επαρκώς τους κινδύνους. Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι εταιρείες που συνδυάζουν την καινοτομία με υπεύθυνες πρακτικές μπορούν να ενισχύσουν την αφοσίωση και την ανάπτυξη των καταναλωτών.

Μέχρι στιγμής όμως δεν έχουμε δει καμία εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης που να δίνει βάση στην ασφάλεια των δεδομένων, ενώ οι μεγάλες εταιρείες στον χώρο, είναι γνωστές για την πείνα τους για δεδομένα των χρηστών.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.