H Google ξεκινά επισήμως το digital fingerprinting, το οποίο συνδυάζει πλήθος δεδομένων από τις συσκευές και χτίζει ένα προφίλ το οποίο διαδίδεται από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα για να σε παρακαλουθήσει, να σε αναγνωρίζει και να κατανοήσει τι θεωρεί ότι σε ενδιαφέρει να αγοράσεις για να σου προβάλει σχετικές διαφημίσεις στο Youtube, στην αναζήτηση και αλλού.

Ακόμη και αν η Google έχει καταγγείλει στο παρελθόν αυτή την πρακτική,  προειδοποιώντας ότι επιτρέπει να μην δίνει την επιλογή στο χρήστη, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι είναι λάθος, κάτι τέτοιο δυστυχώς πρόκειται να επιστρέψει. Και αυτή τη φορά θα κινηθεί πέρα από το web και τις έξυπνες συσκευές που έχετε στην κατοχή σας. Θα σας παρακολουθεί παντού.

Netflix: Αυτόματα ο ορισμός σπιτιού Netflix με βάση την IP και τα αναγνωριστικά συσκευών

Η Google αυτή τη στιγμή επικαλείται δυο  επιχειρήματα για να επαναφέρει το digital fingerprinting και να επιτρέψει τη χρήση του σε όλες τις συσκευές και όχι μόνο στους browsers. Το πρώτο ότι αφορά το ευρύτερο φάσμα των συσκευών που χρησιμοποιείτε. Κάτι τέτοιο εν ολίγοις σημαίνει τηλεοράσεις, κονσόλες παιχνιδιών και άλλες έξυπνες συσκευές εντός και εκτός σπιτιού. Δεύτερον, αναφέρει πως πρόκειται για τεχνολογίες βελτίωσης της ιδιωτικότητας που ξεκλειδώνουν νέους τρόπους για brands να διαχειρίζονται τα δεδομένα του με ασφάλεια και προστασία, τη στιγμή μάλιστα που παρέχουν στους ανθρώπους την προστασία της ιδιωτικότητας που αναμένουν. 

Ωστόσο, η ρυθμιστική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου διαφωνεί. Επισημαίνει ότι το digital fingerprinting περιλαμβάνει τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με το λογισμικό ή το hardware μιας συσκευής, οι οποίες, όταν συνδυάζονται, μπορούν να ταυτοποιήσουν μοναδικά μια συγκεκριμένη συσκευή και έναν συγκεκριμένο χρήστη, τονίζοντας παράλληλα δεν είναι ένα δίκαιο μέσο παρακολούθησης των χρηστών στο διαδίκτυο, διότι είναι πιθανό να μειώσει την επιλογή και τον έλεγχο των ανθρώπων σχετικά με τον τρόπο συλλογής των πληροφοριών τους. Η αλλαγή στην πολιτική της Google σημαίνει ότι το fingerprinting θα μπορούσε πλέον να αντικαταστήσει τις λειτουργίες των cookies τρίτων μερών. Η αλλαγή ξεκινά και θα εφαρμοστεί από τις 16 Φεβρουαρίου.

Η ανακοίνωση όπως δημοσιεύεται στο site της Google:

Οι Πολιτικές προγράμματος πλατφορμών του Ads θα αλλάξουν στις 16 Φεβρουαρίου 2025. Οι αλλαγές αντικατοπτρίζουν τις εξελίξεις στις τεχνολογίες βελτίωσης του απορρήτου (όπως στην επεξεργασία στη συσκευή, στα αξιόπιστα περιβάλλοντα εκτέλεσης και στον ασφαλή υπολογισμό πολλών μερών), καθώς και το μεγαλύτερο εύρος πλατφορμών στις οποίες προβάλλονται διαφημίσεις (όπως οι συνδεδεμένες τηλεοράσεις και οι κονσόλες παιχνιδιών). Διευκρινίζουν τις δραστηριότητες που απαγορεύουμε για την καλύτερη προστασία του οικοσυστήματος διαφημίσεων από επιβλαβείς δραστηριότητες, παρέχοντας ταυτόχρονα στους συνεργάτες μας μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο με τον οποίο στοχεύουν και μετρούν διαφημίσεις. Διατηρούν επίσης την υποχρέωση των συνεργατών να παρέχουν διαφάνεια στους χρήστες.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.