Ο Μεσαίωνας, η πιο σκοτεινή περίοδος της ανθρώπινης ιστορίας, χαρακτηρίζεται από την κατάλυση του λαμπρού τότε Δυτικού Ρωμαϊκού Κράτους και την έναρξη των ατέρμονων πολέμων μεταξύ της Δύσης και των βάρβαρων φυλών που προέρχονταν τόσο από την Ανατολή, όσο και από το Βορρά. Κατά την σκοτεινή αυτή περίοδο, μαύρη πανώλη , πείνα, βιασμοί, φτώχεια, αιματηρές εκτελέσεις, φεουδαρχισμός, κυνήγι μαγισσών και η ιερά εξέταση ήταν η καθημερινότητα των πολιτών του τότε. Παρόλα αυτά  η περίοδος αυτή έλκει συνεχώς νέους θαυμαστές, είτε λόγω της ανακάλυψης του ιπποτισμού και των αξιών που τον συνοδεύουν  είτε λόγω της δίψας για αίμα!

Για τους λάτρεις ταγμάτων και γενικότερα του μεσαιωνικού  στοιχείου, το For Honor, το νέο πρότζεκτ της Ubisoft, είναι αυτό που πάντα ψάχνατε, καθώς καταφέρνει να εξομοιώσει όλα τα καλά και τα κακά της χρονικής αυτής περιόδου με τον πιο αξιοσημείωτο τρόπο! Είναι όμως αρκετή η αγάπη του κόσμου για ιππότες, μάγους και πριγκίπισσες για να τους πείσει να αγοράσουν το  For Honor, παρόλα τα προβλήματα που παρουσιάζει αυτήν τη δεδομένη στιγμή;

Ετοιμάστε λοιπόν τα ξίφη σας και πάμε να πολεμήσουμε μαζί για την τιμή του καταναλωτή!

Singleplayer Campaign – Ιστορία

Όταν πρωτοανακοινώθηκε το For Honor στην Ε3 του 2015 δια στόματος Jason VandenBerghe, Creative Director του παιχνιδιού, δεν περιμέναμε ένα singleplayer campaign, καθώς ελάχιστα στοιχεία είχαν ειπωθεί τότε. Έχοντας ως μπούσουλα μερικά CGI trailers, το game προϊδέαζε για μια επική ιστορία με πρωταγωνιστές Samurai, Vikings και Knights. Παρόλα αυτά, τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς όπως τα περιμέναμε…

Η ιστορία του For Honor χωρίζεται σε 3 κεφάλαια- chapters που το καθένα αποτελείται από 6 μικροαποστολές, στις οποίες υποδύεστε μερικούς από τους ήρωες του παιχνιδιού. Μέσω αυτών θα μπορείτε να δοκιμάσετε και να εξοικειωθείτε με τους ήρωες του multiplayer, καθιστώντας το Campaign ένα μεγάλο TUTORIAL για τον χρήστη, διάρκειας περίπου 5-8 ωρών ανάλογα με την δυσκολία που θα διαλέξετε!

Τα επίπεδα δυσκολίας είναι Easy, Normal, Hard και Realistic που για έναν έμπειρο χρήστη με αρκετές ώρες multiplayer στην φαρέτρα του θα φανούν παιχνιδάκι και στο Realistic επίπεδο, όπου το lock εξαφανίζεται, ενώ δεν υπάρχουν checkpoints. Επίσης, η πολύ χαμηλή τεχνητή νοημοσύνη (Α.Ι.) των mobs αλλά και των bosses δεν βοηθάει καθόλου στην αύξηση της πρόκλησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εύκολη προσπέραση των εχθρών, αλλά και το κόλλημα που παθαίνουν όταν σε περικυκλώνουν, όπου αρχίζουν να χτυπάνε ανά σειρά όπως γινόταν και στο Assassin’s Creed (τυχαίο;).

Οι ήρωες τους οποίους υποδυόμαστε τους ξεχάσαμε αμέσως, καθώς πέρα από μερικές στιγμές εσωτερικών σκέψεων, δεν καταφέρνουν να συνδεθούν με τον χρήστη, περνώντας απαρατήρητοι  και λόγω του μικρού μήκους του campaign, αλλά και του κακού σεναρίου, όπου κύριος πρωταγωνιστής είναι ο κακός.

Υπέρτατος “κακός” στην ιστορία του For Honor είναι η Warlord Apollyon, η οποία θέλει να στρατολογήσει όσο περισσότερους “λύκους” μπορεί για το στράτευμά της. Προσπαθώντας να μοιράσει τη διχόνοια  ανάμεσα στους διάφορους γειτνιάζοντες λαούς, καταφέρνει να παρασύρει ιππότες, vikings και samurai. Η διαμάχη που προκαλεί η Apollyon ανάμεσα στα διάφορα factions είναι ο λόγος που τόσο διαφορετικοί λαοί έρχονται σε σύγκρουση και δικαιολογούν την απορία: Πού κολλάνε οι samurai με τους Vikings;

Συμπερασματικά, το Singleplayer Campaign αποτελεί ένα πάρα πολύ καλό ξεκίνημα για όσους κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο χαοτικό και δύσκολο κόσμο του For Honor, καθώς αποτελεί ξεκάθαρα, όπως είπαμε, ένα μεγάλο tutorial ενώ ταυτόχρονα μετά την ολοκλήρωση κάθε chapter σας ανταμείβει με steel (το χρήμα στο game), διάφορα διακοσμητικά για τους ήρωες και EXP (πόντοι εμπειρίας).

Multiplayer – Gameplay

Ο βασικός πυρήνας του For Honor είναι η multiplayer δυνατότητα αναμέτρησης χρησιμοποιώντας τους διάφορους ήρωες που προσφέρονται.  Συνολικά υπάρχουν 4 ήρωες για κάθε class (Vikings, Samurai και Knights) και διαφέρουν μεταξύ τους  ως προς τις ικανότητες και κινήσεις τους. Για παράδειγμα, ο Warden (από τους ιππότες) αποτελεί τον πιο εύκολο χαρακτήρα καθώς έχει τις λιγότερες κινήσεις, αλλά είναι εξίσου αποτελεσματικός με τον πιο γρήγορο Orochi (Samurai), αν κάποιος βέβαια τον χρησιμοποιήσει σωστά. Η άρτια χρήση ενός ήρωα απαιτεί αρκετό χρόνο και “ιδρώτα” καθώς το Gameplay του For Honor είναι από τα πιο απαιτητικά στην ιστορία των video games χαρακτηριζόμενο με το όνομα: The Art of Battle!

Σύμφωνα με αυτό, όταν βρεθείτε να μονομαχήσετε με έναν αντίπαλο, καθώς τον lockαρετε, θα μπορείτε να δείτε την κατεύθυνση με την οποία θα επιτεθεί. Την επίθεσή του δεν μπορείτε να την μπλοκάρετε αν μείνετε ακίνητοι, αλλά θα πρέπει να κατευθύνετε το δεξί μοχλό (R) προς την ίδια κατεύθυνση. Την κατάλληλη χρονική στιγμή θα πρέπει να αποκρούσετε και, αν μπορείτε, να επιτεθείτε. Στην όλη συνταγή προστίθενται προσποιήσεις με το όπλο, guard breaks, σπρωξίματα, αλλά και αιματηρές εκτελέσεις, όπως πχ. αποκεφαλισμούς. Τον περισσότερο χρόνο κατά τη διάρκεια μια μάχης θα τον περάσετε “διαβάζοντας” τον αντίπαλο, σχεδιάζοντας την στρατηγική σας. Είναι δύσκολο να τα εξηγήσω με λόγια και για το λόγο αυτό υπάρχουν  τα επεξηγηματικά tutorials και practice duels, τα οποία σας συνιστούμε να κάνετε αυστηρά!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα 1vs1 Duel και το The Art of Battle:

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=jWy1DuL8CKc]

Το multiplayer έχει 5 συνολικά modes: Duel (1vs1), Brawl (2vs2), Team Deathmatch (4vs4), Skirmish (4vs4) και Dominion (4vs4). Στο Skirmish δύο ομάδες των τεσσάρων παικτών πολεμάνε μεταξύ τους μέχρι να μαζέψουν 1000 πόντους. Πόντοι μαζεύονται σκοτώνοντας αντιπάλους. Αντίθετα, στο Dominion μοιάζει με το Skirmish με την διαφορά ότι οι πόντοι μαζεύονται κατακτώντας περιοχές. Όλα τα modes έχουν το ενδιαφέρον τους και ικανοποιούν διάφορα  γούστα. Όποιος προτιμάει ένα honorable fight, θα αγαπήσει το Duel, ενώ όσοι αγαπάτε το χάος και το αλύπητο ganking, τότε το Dominion είναι το μεσαιωνικό πεδίο μάχης που πάντα ονειρευόσασταν.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Hv9yVz4CnPA]

Ταυτόχρονα με τα διάφορα modes τρέχει το faction war, όπου o χάρτης του παιχνιδιού είναι χωρισμένος στις διάφορες φυλές-factions. Τα διάφορα factions είναι χωρισμένα και αυτά σε μικρο περιοχές-Fronts. Ανάλογα με τους πόντους-war assets  που κερδίζετε σε κάθε αγώνα μπορείτε να συνεισφέρετε, μεταφέροντάς τα (τα war assets) σε ένα Front. Μετά το πέρας μια ορισμένης περιόδου, το map ανανεώνεται και καθορίζονται ποιες περιοχές κερδήθηκαν ή χάθηκαν.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=NUqYs3hBh7o]

Παρόλα αυτά, η καταπληκτική medieval εμπειρία που μας προσφέρει το For Honor κατεδαφίζεται από την κακή Peer-to-peer συνδεσιμότητα που διάλεξε η Ubisoft για το παιχνίδι. Αρκετές φορές, ειδικά στα Dominion και Team Deathmatch, αντιμετωπίσαμε τεράστια προβλήματα συνδεσιμότητας και σταθερότητας (στην PS4 έκδοση που δοκιμάσαμε) με αποτυχίες σύνδεσης, frame drops και disconnect  παικτών κατά την διάρκεια του game. Όποτε όμως ΟΛΟΙ οι χρήστες είχαν μια καλή-ικανοποιητική σύνδεση (ΝΑΤ-open), όλα στο παιχνίδι πήγαιναν ρολόι, χαρίζοντας μας πολλές ώρες διασκέδασης!

Γραφικά και Ήχος

Όσον αφορά το οπτικό κομμάτι, το For Honor προσφέρει αρκετά καλά στοιχεία, με εντυπωσιακά τοπία-αρένες απ’όπου προέρχονται οι ήρωες μας, με εναλλαγή μέρας νύκτας και καιρικά φαινόμενα, όπως βροχή και χιόνι. Επιπρόσθετα, το customization των χαρακτήρων έχει αρκετό βάθος, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να τους “ντύσουμε” με μια πληθώρα πανοπλιών, εφέ, συμβόλων, ειδικών κινήσεων και χρωμάτων, ανάλογα με τα γούστα μας. Κάθε νέο κομμάτι μπορεί να κερδηθεί  από τους αγώνες που συμμετέχετε και ανάλογα με το σκορ σας θα έχετε και μεγαλύτερες πιθανότητες να κερδίσετε κάποιο καλό εξάρτημα. Το μόνο αρνητικό είναι ότι το steel κερδίζεται αργά και θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να συλλέξετε μεγάλα ποσά!

Ακουστικά στο For Honor έγινε μια μέτρια δουλειά στην απόδοση των  διαλόγων στο singleplayer, ενώ στο multiplayer έχουμε αρκετές φορές επανάληψη των ίδιων εκφράσεων από τους ήρωες. Επιπρόσθετα, θα προτιμούσαμε κάποια πιο “epic” μουσική κατά τη διάρκεια των μαχών, αλλά και στο κυρίως menu του παιχνιδιού.

Παρακάτω μπορείτε να ακούσετε το Full Soundtrack του For Honor:

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Z1-ZafqW6V8]

Συμπερασματικά, το For Honor αποτελεί ένα από τα καλύτερα και πιο διασκεδαστικά action fighting games των τελευταίων χρόνων, που λόγω όμως της πολύ κακής p2p σύνδεσης αλλά και του μικρού singleplayer – campaign – tutorial  αδυνατεί να ευχαριστήσει  100% τον χρήστη. Ελπίζοντας ότι τα προβλήματα με την σύνδεση θα διορθωθούν κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον με κάποιο patch, σας συνιστούμε να μην βιαστείτε στην αγορά του For Honor…

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Singleplayer Ιστορία
5
Multiplayer Gameplay
8
Γραφικά
9
Ήχος
7
Προηγούμενο άρθροMASS EFFECT Andromeda: Gameplay trailer μας αποκαλύπτει το σύστημα μάχης!
Επόμενο άρθροPinecone: Το πρώτο chipset της Xiaomi θα ανακοινωθεί στις 28 Φεβρουαρίου
Alex Lazaridis
Άλεξ εδώ... έχοντας περάσει τα εφηβικά gaming χρόνια μου με τα μεταχειρισμένα Game Boy του ξαδέρφου μου, μετατράπηκα με τον καιρό σε PlayStationManiac. Περιμένω υπομονετικά το επόμενο evolution μου σε PC gamer!
for-honor-review-greekΣυμπερασματικά, το For Honor αποτελεί ένα από τα καλύτερα και πιο διασκεδαστικά action fighting games των τελευταίων χρόνων, που λόγω όμως της πολύ κακής p2p σύνδεσης αλλά και του μικρού singleplayer - campaign - tutorial αδυνατεί να ευχαριστήσει 100% τον χρήστη...

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ειναι καθαρά ενα pvp game οποιος το καταλαβαίνει αυτο τοτε θα ξέρει οτι τι single player ειναι ανούσιο, οι σέρβερ έχουν ενα θέμα αλλα το προβλημα ειναι 10% δηλαδη 1 στα 10 παιχνίδια να σε καθυστερήσει … ειναι οτι καλύτερο εχω δει και ειμαι χρόνια στο κουρμπέτι των games σχεδόν με όλους τους τίτλους. Αν μάθεις να παίζεις ειναι πόρωση και δεν το βαριέστε καθόλου. Ειναι πολυ ρεαλιστικό με άψογα γραφικά. 10/10!!!

    • Καλησπέρα Mike!

      Επειδή το Singleplayer κοστολογείται από την εταιρία γύρω στα 20 Ευρω οφείλουμε να το κρίνουμε ανάλογα, μην παρασυρθεί κάποιος και το αγοράσει μόνο για αυτό. Για παράδειγμα, το Rainbow Six είχε τιμή εκκίνησης στα 40 Ευρώ και χωρίς Singleplayer.

      Επίσης, το Review γράφτηκε μερικές μέρες μετά την κυκλοφορία οπότε προβλήματα στη συνδεσιμότητα αφορούσαν τη συγκεκριμένη περίοδο.

      Αναμενόμενο είναι να υπάρξουν βελτιώσεις (πάλι καλά), αλλά το προϊόν κρίνεται με βάση την κατάσταση που πρωτοκυκλοφορεί στην αγορά. Όπως αναφέρω και στο Review αποτελεί ένα φοβερό game, αλλά μικροπροβλήματα που είχε και έχει δεν αφήνουν να απλώσει τα φτερά του!

      Είμαστε στη διάθεσή σου!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.