Ανάμεσα σε 2 κόσμους.
Τα τελευταία χρόνια η ραγδαία ανάπτυξη των βιντεοπαιχνιδιών έχει γεννήσει καινούργια είδη στη βιομηχανία. Ορισμένες φορές μάλιστα, τόσο πρωτοπόρα, που δύσκολα αναγνωρίζονται από το καταναλωτικό κοινό.
Μία από τις εταιρίες που ξεχώρισαν σε αυτή τη γενιά ήταν η Quanticdream. Ξεχώρισε, όχι τόσο για τις μεγάλες πωλήσεις των τίτλων της, αλλά για την επανάσταση που κουβαλούσαν τα παιχνίδια της σε μία βιομηχανία που έχει γεμίσει από FPS τίτλους γεμάτους βία και ψευτοχολιγουντιανά εφέ.
Το 2010 παρουσίασε έναν τίτλο, ο οποίος στην αρχή δίχασε κοινό και κριτικούς, με το ιδιόμορφο gameplay του και τη διαφορετική προσέγγιση με την οποία προσπαθούσε να δεθεί με τον παίχτη. To Heavy Rain συνδύαζε την αίσθηση του κινηματογράφου με αυτή του interactive παιχνιδιού, χωρίς πολλές φορές να μπορείς να διακρίνεις τα σύνορα ανάμεσα στα δύο μέσα. Παρόλο της ιδιεταιρότητές του, τελικά δέχτηκε αρκετά διθυραμβικά σχόλια και υψηλές βαθμολογίες. Το κοινό αγάπησε έναν τίτλο, ο οποίος του προσέφερε μία τελείως διαφορετική εμπειρία.
Το πεδίο είχε πλέον ανοίξει για τον επόμενο τίτλο της Quanticdream.
Ιστορία
Το Beyond Two Souls εξιστορεί την ζωή ενός κοριτσιού, της Jodie Holmes (Ellen Page). Από την αθώα ηλικία των 8 χρόνων, τα χρόνια της εφηβείας, μέχρι την ηλικία των 23 χρόνων.
Η σειρά με την οποία διαδραματίζονται τα γεγονότα δεν είναι χρονολογική, καθώς ο τίτλος μας πηγαίνει πίσω, μπρος στην ιστορία της Jodie δίνοντας μας παράλληλα περισσότερα στοιχεία για την προσωπικότητά της.
Ο δεύτερος κεντρικός χαρακτήρας της ιστορία είναι ο Aiden. Ο Aiden είναι ένα αόρατο πνεύμα, το οποίο ακολουθεί τη Jodie από όταν ήταν μικρή. Ένα φάντασμα, το οποίο είναι δίπλα της και με το οποίο η Jodie έμαθε να συμβιώνει.
Ο Aiden είναι και ο λόγος που η Jodie δε μπορεί να αποκτήσει φυσιολογική ζωή. Το πνεύμα βρίσκεται πάντα εκεί για να τη βοηθήσει, όταν χρειάζεται, αλλά παράλληλα πολλές φορές της κάνει τη ζωή δύσκολη.
Την προσπάθεια λύσης και εξήγησης αυτού του φαινομένου έρχεται να δώσει ο Nathan Dawkins (Willem Dafoe), ο οποίος είναι επιστήμονας με μεγάλη εμπειρία στα παραφυσικά φαινόμενα.
Η ιστορία γενικά έχει αρκετές δυνατές στιγμές, αλλά παρόλα αυτά δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει. Ειδικά, όταν πρόκειται για έναν τίτλο, ο οποίος βασίζει ένα μεγάλο μέρος του στην κινηματογραφική αίσθηση.
Οι ερμηνείες των Ellen Page και Willem Dafoe είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετικές και σε ένα μέσο μάλιστα, όπου οι καλές ερμηνείες είναι ελλείπεις το Beyond Two Souls έρχεται να ξεχωρίσει.
Το δέσιμο με την Jodie Holmes είναι άμεσο.
Από την άλλη οι ιστορίες με τα παραφυσικά φαινόμενα ανεβάζουν πάντα τον πήχη δυσκολίας, καθώς έρχονται να εξηγήσουν φαινόμενα, τα οποία η ίδια η λογική αμφισβητεί και εδώ ο τίτλος θα μπορούσε να δώσει πιο πολλά.
Gameplay
Το Gameplay είναι ένα από τα πιο αδύναμα στοιχεία του τίτλου δυστυχώς.
Μήπως δεν δέχεσαι την διαφορετικότητα ; Μήπως είναι τελείως πρωτοποριακό και ξενίζει τουλάχιστον στην αρχή ;
Ειλικρινά μέχρι να δούμε και άλλες προσπάθειες αυτού του είδους η απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα είναι πάρα πολύ δύσκολη.
Καθώς εξελίσσονταν η ιστορία, ο ρόλος μου στο παιχνίδι, μου φαίνονταν όλο και ποιο παθητικός. Σιγά-σιγά άρχισα να αισθάνομαι ότι απλά παρακολουθώ μία ωραία ιστορία στην οποία, όποιο κουμπί και να πατήσω δεν θα αλλάξει και τίποτα.
Σε συνεντεύξεις του ο δημιουργός του παιχνιδιού τόνιζε, ότι ήθελε τα σύνορα ανάμεσα στον κινηματογράφο και την interactive εμπειρία του παιχνιδιού να είναι δυσδιάκριτα. Μπορώ να πω, ότι το κατάφερε, σε τέτοιο μεγάλο βαθμό όμως, όπου πλέον να αισθάνεσαι τελείως απαθής.
Τα QTEs (QuickTimeEvents) του Heavy Rain έχουν σχεδόν ολοκληρωτικά αντικατασταθεί από τη κίνηση του δεξιού μοχλού. Κάθε ενέργεια της Jodie γίνεται με το δεξί μοχλό, καθώς εμφανίζεται μία άσπρη κουκίδα στην οθόνη. Το πώς θα πρέπει να κινηθεί ο μοχλός, σε αφήνει το παιχνίδι να το ανακαλύψεις μόνος σου. Επίσης κατά τη διάρκεια των γρήγορων σκηνών και των σκηνών δράσης το παιχνίδι μπαίνει σε slow motion για να σου δώσει λίγο παραπάνω πολύτιμο χρόνο για να αποφασίσεις.
Ένα μεγάλο πρόβλημα της Jodie είναι οι γυάλινοι τοίχοι. Ο χώρος στον οποίο σε αφήνει ο τίτλος να κινηθείς είναι αυστηρά περιορισμένος και αν και στην αρχή μπορεί να μην ενοχλεί, στη συνέχεια της εξέλιξης θα αρχίζει να κουράζει σε αρκετά μεγάλο βαθμό
Για ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού θα αναλάβετε και τον χειρισμό του Aiden. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Ο Aiden μπορεί να κινηθεί ελεύθερα στο περιβάλλον, περνώντας ανάμεσα από τοίχους, πόρτες και παράθυρα. Έχει αρκετά μεγαλύτερη ελευθερία από την Jodie και η δουλειά που έχει γίνει για την κίνηση του Aiden είναι πραγματικά εκπληκτική.
Βέβαια κάτι που ίσως λίγο ενοχλήσει είναι το περιθώριο της κίνησης του Aiden. Σε κάποιες σκηνές το περιβάλλον κίνησής του είναι πολύ πιο ελεύθερο σε σχέση με κάποιες άλλες, ενώ υπάρχουν και στιγμές όπου δεν σου δύνεται καθόλου η δυνατότητα χειρισμού του Aiden.
Το μεγαλύτερο στοιχείο του παιχνιδιού είναι η έλλειψη GameOver.
Σίγουρα είναι ένα από τα πιο πρωτοποριακά στοιχεία που έχουμε δει σε παιχνίδι και ίσως η φιλοσοφία του να είναι αρκετά σωστή. Όταν δεν πατάμε σωστά του συνδιασμούς των κουμπιών δεν θα βγούμε σε κάποιο σημείο νωρίτερα, αλλά αντιθέτως απλά θα αλλάξουμε την εξέλιξη του παιχνιδιού.
Κατά αυτή την έννοια το Beyond Two Souls είναι αρκετά ιδιοφυές. Τα προβλήματα αρχίζουν, όταν ο παίκτης χάνει πλέον το ενδιαφέρον να προσπαθήσει να προχωρήσει τον τίτλο, καθώς γνωρίζει, ότι και τίποτα να μην πατήσει απλά θα δει μία διαφορετική εκδοχή του παιχνιδιού.
Σίγουρα πετυχαίνοντας το σωστό συνδυασμό το παιχνίδι θα σε ανταμείψει με περισσότερες σκηνές και περισσότερα λεπτά παιχνιδιού, αλλά αρκεί αυτό για να σε κάνει παραμένεις επί 10 ώρες με το χειριστήριο ανά χείρας ;
Περιβάλλον-Γραφικά
Εδώ μιλάμε για ένα πραγματικό επίτευγμα της τεχνολογίας. Το Beyond Two Souls αν όχι ο ποιο όμορφος είναι ένας από τους όμορφους τίτλους αυτής της γενιάς.
Τα face και body-animations απλά ξεχωρίζουν για την απίστευτη λεπτομέρειά τους και τη δουλειά που έχει γίνει. Οι εκφράσεις στα πρόσωπα των κεντρικών χαρακτήρων καταφέρνουν να αποδώσουν απίστευτο βάθος στο δέσιμο μεταξύ του τίτλου και τον παίκτη.
Το κάδρο καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού παραμένει κλειδωμένο στα 2.35:1 (και όχι στα 16:9) που έχουμε συνηθίσει, προσθέτοντας δηλαδή μπάρες πάνω και κάτω στην οθόνη μας, θέλοντας να μεταφέρει μια ακόμα ποιο κινηματογραφική την αίσθηση.
Τα περιβάλλοντα που θα συναντήσουμε έχουν τεράστια ποικιλία, από πόλεις και εργαστήρια μέχρι ερήμους και δάση. Όλα έχουν εμπλουτιστεί με εξαιρετική λεπτομέρεια και δεν μπορούν να αφήσουν κανένα ασυγκίνητο.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην κίνηση της Jodie, στην οποία έχει δοθεί τεράστια προσοχή. Ανάλογα με την ηλικία της, αλλά και το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται, η Jodie περπατάει, τρέχει και συναναστρέφεται με το γύρω περιβάλλον πολύ διαφορετικά.
Το PS3 για ακόμα μία φορά, μετά από 7 χρόνια, δείχνει τα δόντια του και παρουσιάζει ένα οπτικό οφθαλμόλουτρο. Αν στο PS3 μπορούμε να δούμε τέτοιους οπτικά πανέμορφους τίτλους, είμαι αρκετά αισιόδοξος για την επόμενη γενιά.
Ήχος Soundtrack
Ένα από τα δυνατότερα σημεία του τίτλου είναι το Soundtrack του. Πανέμορφο, ιδιαίτερο και ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα της Jodie.
Δυναμικό εκεί που χρειάζεται και καταθλιπτικό, όταν τα πράγματα δεν ακολουθούν την πορεία που θα ήθελε (στο οποίο έχετε βάλει και εσείς λίγο το χεράκι σας).
Εκτός από τη μουσική επένδυση του τίτλου, μεγάλο βάρος έχει δοθεί και στον τομέα των ηχητικών εφέ.
Εκτός από τις φωνές των κεντρικών χαρακτήρων, ο ήχος του Aiden είναι φοβερά διαπεραστικός και κάνει αισθητή την παρουσία του.
Ελληνική Έκδοση
Ξεκίνησε ως ένα πείραμα στους προηγούμενους τίτλους της Sony και πλέον είναι έτοιμο να εδραιωθεί. Ο τίτλος στην ελληνική του έκδοση προσφέρει μία σχεδόν πλήρης εξελληνισμένη έκδοση με ελληνικό μενού και υπότιτλους.
Η δουλειά του υποτιτλισμού είναι για ακόμα μία φορά εξαιρετική. Μεταφέρει, χωρίς λάθη, τα λόγια των χαρακτήρων, ενώ δε κωλώνει να υποτιτλίσει τα διάφορα ‘’γαλλικά’’ που ακούγονται.
Συγχαρητήρια για ακόμα μία φορά στην προσπάθεια της Sony Hellas για αυτή τη δουλειά και μέχρι να θεωρηθεί δεδομένο για κάθε τίτλο που θα πιάνουμε στα χέρια μας θα συνεχίσουμε να δίνουμε συγχαρητήρια σε όποια εταιρία καταφέρνει να μεταφέρει στα ελληνικά τα παιχνίδια της.
Συμπέρασμα
Το Beyond Two Souls είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα παιχνίδια που έχουμε παίξει. Το μυαλό συχνά τείνει να ρουτινιάζει και να θεωρεί ένας είδος παιχνιδιών ως δεδομένο. Τι γίνεται, όμως όταν ένας τίτλος έρχεται να αλλάξει αυτή τη ρουτίνα. Θα τον δεχτείτε ή θα παραμένετε στην ασφάλεια των FPS και των διαφόρων άλλων ‘’δεδομένων’’ τίτλων.
Η απάντηση είναι πλέον καθαρά προσωπική και είναι στην επιλογή του καθένα. Από την άλλη αν ευχαριστηθήκατε το Heavy Rain, το Beyond Two Souls είναι ικανό να σας προσφέρει μία αρκετά δυνατή εμπειρία.
Σίγουρα αν ο τίτλος είχε μία ποιο δυνατή ιστορία και μπορούσε να βρει ένα έξυπνο τρόπο να συνδυάσει τη διαδραστικότητα με την έλλειψη Gameover θα μιλάγαμε για ένα αριστούργημα.
Παρ’ αυτά, αν έχεις βαρεθεί την απίστευτη επαναληπτικότητα των περισσότερων παιχνιδιών, το Beyond Two Souls είναι ικανό να σου προσφέρει κάτι τελείως διαφορετικό, κάτι καινούργιο, κάτι το οποίο φαίνεται να βρίσκεται ανάμεσα σε 2 κόσμους…
Βαθμός: 8/10
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.