Μια σημαντική απόφαση έλαβε πρόσφατα η Ελληνική Δικαιοσύνη καθώς σύμφωνα με αυτή μια τράπεζα υποχρεώθηκε να αποζημιώσει πελάτη της που έχασε περισσότερα από 8.000 ευρώ από ηλεκτρονική απάτη.

Στις περιπτώσεις απάτης στην Ελλάδα οι τράπεζες αρνούνται να αποζημιώσουν τα θύματα καθώς υποστηρίζουν ότι τα συστήματά τους είναι ασφαλή και ευθύνεται ο πελάτης εάν έγινε παραβίαση του λογαριασμού του από δικό του σφάλμα. Αυτό φαίνεται να αλλάζει όμως σιγά σιγά καθώς σύμφωνα με την απόφαση 7020/2024 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, τράπεζα υποχρεώθηκε να επιστρέψει σε πελάτη της 8.741 ευρώ εντόκως. Όπως αποδείχθηκε, με συναλλαγή για την οποία δεν είχε ο ίδιος δώσει εξουσιοδότηση, το ποσό αυτό εξαφανίστηκε από τον λογαριασμό του δικαιούχου και κατέληξε σε γερμανική τράπεζα.

Πειραιώς λογαριασμοί ετήσια συνδρομή

Σε αυτή την περίπτωση, ο πελάτης της τράπεζας έπεσε θύμα απάτης, καθώς οι επιτήδειοι μπήκαν στον λογαριασμό του μέσω του web banking της τράπεζας και έδωσαν εξουσιοδότηση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής μέσα από το κινητό τηλέφωνο που είχε δηλώσει ο πελάτης στην τράπεζα. Η τράπεζα υποστήριξε ότι δεν έφερε ευθύνη για την παραβίαση, αφού το σύστημα της λειτούργησε χωρίς να παραβιασθεί. Όμως, το δικαστήριο έκρινε ότι οι τράπεζες έχουν ευθύνη αν έχουν γίνει μη εξουσιοδοτημένες συναλλαγές. Ειδικότερα, ανέφεραν ότι οι τράπεζες θα πρέπει πριν εκτελέσουν κάθε συναλλαγή να διερευνούν αν το ύψος και ο τύπος της συναλλαγής έχει συμβατότητα με το ιστορικό συναλλαγών του πελάτη.

Πιο συγκεκριμένα, οι τράπεζες οφείλουν να επικοινωνούν με τον πελάτη πριν την εκτελέσουν, καθώς ο νόμος (4537/2018) ορίζει ότι μια πράξη πληρωμής θεωρείται εγκεκριμένη μόνο εφόσον ο πελάτης έχει δώσει συγκατάθεση στην εκτέλεσή της. Όπως έκρινε το δικαστήριο, η τράπεζα “ως έχουσα το σχετικό βάρος απόδειξης, κατ’ άρθρο 72 παρ. 1 του Ν. 4537/2018, ότι η επίμαχη συναλλαγή διενεργήθηκε κατόπιν ισχυρής ταυτοποίησης του ενάγοντος και έγκρισής του. Δεν αποδείχθηκε από την εναγόμενη ότι η επίδικη διατραπεζική μεταφορά ήταν γνήσια συναλλαγή του ενάγοντος..”

Ελλάδα: Το νέο μήνυμα απάτη που στέλνουν στο Messenger – Τι να προσέξετε

Μετά την απόφαση αυτή η συγκεκριμένη τράπεζα έχει λάβει αυξημένα μέτρα προστασίας των πελατών της, για να εντοπίζει συναλλαγές που είναι ασυνήθιστες με βάση το προφίλ κάθε πελάτη και να τον ενημερώνει σχετικά. Ανάλογες κινήσεις αναμένεται να κάνουν και οι υπόλοιπες τράπεζες στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.