Η Google βρίσκεται σε μια πολύ περίεργη και επισφαλή κατάσταση εδώ και αρκετό καιρό. Η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στην τεχνητή νοημοσύνη, που προσπαθεί να την ενσωματώσει σε κάθε πτυχή του λογισμικού της. Τώρα, η εταιρεία έρχεται αντιμέτωπη με τον αντιμονοπωλιακό νόμο των ΗΠΑ και ίσως αναγκαστεί να πουλήσει τον Chrome σε άλλη εταιρεία. Για να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό για την αγορά του Chrome, η Perplexity AI έκανε μια τεράστια προσφορά 34.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που δείχνει ξεκάθαρα τον στόχο της εταιρείας.
Η Perplexity έχε ήδη έναν δικό της browser με το όνομα Comet, όμως δεν έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστός. Αυτό φυσικά συμβαίνει γιατί η πλειοψηφία του κοινού συνεχίζει να θεωρεί την τεχνητή νοημοσύνη εκνευριστική και όχι τόσο έγκυρη στα αποτελέσματα που δείχνει, οπότε προσπαθούν να την αποφύγουν. Αν η Perplexity αγοράσει τον Chrome, τότε γνωρίζουμε από τώρα πως θα προσπαθήσει να τον χρησιμοποιήσει για να κερδίσει την προβολή του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνη της, στο ευρύ κοινό.
Η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης λέει επίσης ότι δεν θα κάνει καμία σημαντική αλλαγή στο Chrome, καθώς θέλει οι χρήστες να εξακολουθούν να αισθάνονται ότι το πρόγραμμα περιήγησης είναι αυτό με το οποίο είναι εξοικειωμένοι. Όμως, προτάσεις για την εξαγορά του Chrome έχει καταθέσει και η OpenAI, με παρόμοια κίνητρα. Είναι περιττό να πούμε πως και οι δύο θα αντικαταστήσουν την αναζήτηση Google με τις δικές τους υλοποιήσεις, αν καταφέρουν να αγοράσουν τον Chrome. Εννοείται πως σαν εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης, θα ενσωματώσουν όσο περισσότερη γίνεται.
Υπάρχει επίσης διαμάχη σχετικά με το πόσο θα πρέπει στην πραγματικότητα να πωληθεί το Chrome εάν η Google αποφασίσει να αποδεχτεί την προσφορά μιας από αυτές τις εταιρείες. Ένας αναλυτής δήλωσε ότι η προσφορά «υποτιμά σε μεγάλο βαθμό» το πρόγραμμα περιήγησης, ενώ ο Mark Gurman, ειδικός στον κλάδο, πιστεύει ότι το Chrome είναι άχρηστο χωρίς τη βάση χρηστών του.
Οποία και να αγοράσει τον Chrome το δεδομένο είναι ένα. Η αναζήτηση στο διαδίκτυο δεν πρέπει να γίνεται με τεχνητή νοημοσύνη και αυτό γιατί όταν ψάχνουμε κάτι, αναζητούμε πολλαπλές πηγές για το συγκεκριμένο θέμα. Δεν θέλουμε να βρούμε ένα προϊόν σε ένα μόνο μαγαζί, αλλά θέλουμε πολλά μαγαζιά για να βρούμε την καλύτερη τιμή. Παράλληλα, θέλουμε να βρούμε πολλές πηγές για ένα θέμα, ώστε να έχουμε σφαιρική άποψη. Αυτό είναι που προσπαθεί να κλέψει η AI, παρέχοντας μία μόνο πηγή πληροφορίας, κάτι που είναι τρομερά επικίνδυνο.
Ένας νέος τρόπος να βλέπεις τηλεόραση χωρίς να πληρώνεις συνδρομές
Αυτό σημαίνει πως όποιος ελέγχει την τεχνητή νοημοσύνη έχει τον απόλυτο έλεγχο των πληροφοριών που μοιράζει για ένα θέμα. Το λεκτικό και ο τρόπος παρουσίασης πληροφοριών, είναι συνήθως με τέτοιο τρόπο ώστε να παίρνει θέση για το θέμα που αναζητούμε, χωρίς όμως να παρουσιάζει διαφορετικές απόψεις όσο θα έπρεπε.
Η Google σχεδιάζει να ασκήσει έφεση στην απόφαση του δικαστηρίου που την αναγκάζει να πουλήσει τον Chrome, οπότε ίσως δούμε μια καθυστέρηση στην εξαγορά του από κάποια άλλη εταιρεία, όμως δύσκολα η Google θα αποδείξει πως δεν είναι μονοπώλιο, με πάνω από 90% μερίδιο αγοράς στου browsers και στην αναζήτηση.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.