Το iOS 26 έρχεται να διορθώσει ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πλειονότητα των χρηστών. Ο λόγος για τις διαφημίσεις των ιστοσελίδων και ορισμένων εφαρμογών, οι οποίες αποσπούν την προσοχή μας.

Το νέο λογισμικό, λοιπόν, δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να περιορίσει μεγάλο μέρος αυτών των ενοχλήσεων χωρίς να χρειαστεί να κατεβάσουν καμία εφαρμογή.

Το «κόλπο» με το Screen Time

Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι αυτής της μεθόδου είναι ότι αξιοποιεί τη λειτουργία Screen Time ως ένα είδος ad-blocker. Η ιδέα είναι απλή: ορίζεις ως «όριο εφαρμογής» συγκεκριμένα domains που χρησιμοποιούνται για τη φόρτωση διαφημίσεων. Αν το όριο τοποθετηθεί στο απόλυτο μηδέν, τότε το iPhone μπλοκάρει πρακτικά την πρόσβαση σε αυτά τα domains, με αποτέλεσμα οι διαφημίσεις να μην εμφανίζονται καθόλου.

Η διαδικασία είναι αρκετά εύκολη. Μέσα από τις ρυθμίσεις του iPhone ενεργοποιείς το Screen Time και προσθέτεις ένα App Limit για ιστότοπους. Εκεί εισάγεις τις διευθύνσεις των διαφημιστικών servers και καθορίζεις ότι το διαθέσιμο χρονικό όριο είναι μηδενικό. Το αποτέλεσμα; Το iOS αντιμετωπίζει τα συγκεκριμένα domains σαν «κλειδωμένα», και έτσι δεν φορτώνουν οι διαφημίσεις.

Πλεονεκτήματα της μεθόδου

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι δεν απαιτεί εγκατάσταση τρίτων εφαρμογών. Όλα γίνονται με ενσωματωμένα εργαλεία του συστήματος, κάτι που είναι ιδανικό για χρήστες που δεν θέλουν να προσθέτουν πρόσθετο λογισμικό στη συσκευή τους.

Άλλο σημαντικό όφελος είναι ότι μπορείς να στοχεύσεις συγκεκριμένα είδη διαφημίσεων ή σελίδες που σε ενοχλούν ιδιαίτερα. Για παράδειγμα, αν υπάρχει ένα domain που σχετίζεται με αναδυόμενες διαφημίσεις, μπορείς να το μπλοκάρεις ολοκληρωτικά.

Περιορισμοί και τι να προσέξεις

Παρότι αποτελεσματική, η μέθοδος έχει δύο βασικούς περιορισμούς.

Πρώτον, χρειάζεται να ξέρεις ποια domains χρησιμοποιούν οι διαφημιστικοί πάροχοι. Αν δεν γνωρίζεις τις σωστές διευθύνσεις, δεν θα έχεις τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Δεύτερον, για πλήρες μπλοκάρισμα ίσως χρειαστεί να προσθέσεις αρκετές διευθύνσεις, κάτι που μπορεί να γίνει χρονοβόρο.

Επίσης, η τεχνική δεν λειτουργεί σε όλες τις εφαρμογές. Οι εφαρμογές που φορτώνουν διαφημίσεις από ενσωματωμένους μηχανισμούς μπορεί να συνεχίσουν να εμφανίζουν περιεχόμενο αν δεν μπλοκάρεις τον σωστό server.

Εναλλακτικές λύσεις

Για χρήστες που θέλουν πιο ολοκληρωμένη προστασία, υπάρχουν και άλλες επιλογές. Ο Safari διαθέτει δικές του λειτουργίες που μπορούν να περιορίσουν pop-ups και επιβλαβείς ιστότοπους.

Επιπλέον, υπάρχουν ad-blockers διαθέσιμοι στο App Store που προσφέρουν πολύ πιο εκτεταμένο φιλτράρισμα διαφημίσεων και trackers, επιτρέποντας καθαρότερη και πιο γρήγορη περιήγηση.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.