Η ΕΕ ξεκίνησε και επίσημα τις έρευνες για αντιμονοπωλιακή πολιτική από την Google, μετά από καταγγελίες εκδοτών πως η Google με τις αναβαθμίσεις της για το spam, θέλει να βλάψει τα έσοδά τους. Η κατάσταση μπορεί να φέρει ένα πολύ βαρύ πρόστιμο για την Google, αν η έρευνα δείξει πως το anti-spam της Google χρησιμοποιείται σαν μοχλός πίεσης των μέσων ενημέρωσης και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο.

Η Google έχει αρχίσει να λαμβάνει μέτρα κατά των ιστότοπων που εκμεταλλεύονται τον αλγόριθμο αναζήτησης, για να αυξήσουν την κατάταξή τους στην αναζήτηση. Κοινώς, μιλάει για τις σελίδες που διαφημίζονται σε άλλες σελίδες που έχουν καλύτερη κατάταξη στην αναζήτηση, προκειμένου ανέβουν πιο ψηλά στην αναζήτηση. Πρακτικά όμως, οι διαφημίσεις είναι και το μόνο που παράγει έσοδα για μια ειδησεογραφική ιστοσελίδα και είναι αυτό που πληρώνει τα έξοδα και το προσωπικό.

Τώρα, η Google χαρακτηρίζει στο site abuse reputation, για τις σελίδες που φιλοξενούν διαφημίσεις ή links προς τρίτους, εξαφανίζοντας σελίδες από την αναζήτηση, ακόμα και αν αυτοί οι σύνδεσμοι είναι links προς την πηγή των πληροφοριών.

Η αλήθεια είναι πως η Google από τον Μάρτιο έχει διαλύσει εντελώς τις ενημερωτικές σελίδες. Από ότι φαίνεται, τώρα οι σελίδες δε μπορούν να έχουν περιεχόμενο από εμπορικούς συνεργάτες τους, ούτε να αναφέρουν την πηγή των πληροφοριών τους. Φυσικά, όταν οι διαφημίσεις είναι μέσω της πλατφόρμας διαφημίσεων της Google, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Σύμφωνα με την EE, η πρακτική αυτή δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους εκδότες, κάτι που προφανώς ισχύει. Κάτι τέτοιο θα περιορίσει την ελευθερία των εκδοτών να ασκούν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, ενώ δε θα τους επιτρέπει να συνεργάζονται με παρόχους περιεχομένου. Αν η έρευνες της ΕΕ δείξουν πως το antispam εργαλείο της Google λειτουργεί εις βάρος των μέσων ενημέρωσης, τότε θα πρέπει να παρθούν μέτρα. Εν το μεταξύ, το spam εξ ορισμού είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.

Η Google απάντησε δια στόματος Pandu Nayak, επικεφαλής επιστήμονα στο Google Search, που χαρακτήρισε την έρευνα παρακινδυνευμένη και επικίνδυνη, αναφέροντας πως θα βλάψει εκατομμύρια χρήστες στην Ευρώπη. Υποστηρίζει πως η νέα πολιτική της Google δε στοχεύει τους εκδότες, αλλά τις σελίδες που δημοσιεύουν υλικό από άλλες πηγές, για να επωφεληθούν από το κύμα που δημιουργεί μια είδηση. Πρακτικά είναι σαν να λέει πως εμείς δεν πρέπει να γράψουμε για την ανακοίνωση ενός τηλεφώνου για παράδειγμα, επειδή το έχει γράψει κάποιος άλλος, το οποίο είναι απλά γελοιότητα.

Η νέα πρακτική της Google μέχρι εδώ και μήνες έχει γονατίσει όλες τις ιστοσελίδες ενημέρωσης, ανεξαρτήτως μεγέθους. Από τα mainstream μέσα, μέχρι και τις μικρότερες σελίδες, που δρουν τροπικά. Όλα τα μέσα περιλαμβάνουν περιεχόμενο από εμπορικούς συνεργάτες και όλα τα μέσα χρησιμοποιούν πληροφορίες που βρίσκουν εκτός από δική τους έρευνα, και στο διαδίκτυο, γιατί έτσι δουλεύει η ενημέρωση.

«Ανησυχούμε ότι οι πολιτικές της Google δεν επιτρέπουν στους εκδότες ειδήσεων να αντιμετωπίζονται με δίκαιο, εύλογο και χωρίς διακρίσεις τρόπο στα αποτελέσματα αναζήτησης», δήλωσε η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ, Τερέζα Ριμπέρα.

«Θα διερευνήσουμε την υπόθεση για να διασφαλίσουμε ότι οι εκδότες ειδήσεων δεν χάνουν σημαντικά έσοδα σε μια δύσκολη στιγμή για τον κλάδο και για να διασφαλίσουμε ότι η Google συμμορφώνεται με τον Νόμο περί Ψηφιακών Αγορών (DMA)», δήλωσε.

Η γερμανική εταιρεία μέσων ενημέρωσης ActMeraki υπέβαλε τον ΑπρίλιοGoogle ΕΕ καταγγελία στην Επιτροπή, λέγοντας ότι η πολιτική της Google για το ανεπιθύμητο περιεχόμενο τιμωρεί τους ιστότοπους. Παράλληλα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Εκδοτών, η Ευρωπαϊκή Ένωση Εκδοτών Εφημερίδων και η Ευρωπαϊκή Ένωση Μέσων Ενημέρωσης Περιοδικών έχουν επίσης εκφράσει παρόμοια παράπονα.

Η καλύτερη εναλλακτική στο skroutz με δωρεάν μεταφορικά για όλους σε απίστευτη προσφορά

Το πρόβλημα όμως είναι υπαρκτό και μετά από τις αναβαθμίσεις της Google τον Ιούλιο, έχει γιγαντωθεί, με τις περισσότερες σελίδες να βλέπουν πτώση στην κίνησή τους από 30% μέχρι και 80%, το οποίο μεταφράζεται σε παρόμοια απώλεια εσόδων, γεγονός που σύντομα θα καταστίσει πολλές σελίδες μη βιώσιμες, με εκατοντάδες ανθρώπους να χάνουν τη δουλειά τους.

Η Google έχει τεράστιο μερίδιο στην αγορά αναζήτησης και πλέον μπορεί να ορίζει εκείνη ποιες σελίδες θα είναι ορατές και άρα και βιώσιμες. Είναι περίεργο το να μην γνωρίζει η  Google πως οι συνεργασίες και οι εμπορικές συμφωνίες είναι η μόνη πηγή εσόδων για μια ιστοσελίδα, σε συνάρτηση με την επισκεψιμότητα της. Το να ελέγχει μία μόνο εταιρεία ποιες σελίδες θα επιβιώσουν στο διαδίκτυο, όσο τρελό και αν ακούγεται, είναι η πραγματικότητα.

Αυτή η νέα υπόθεση φαίνεται πως θα είναι και καθοριστική για την επιβίωση των σελίδων ενημέρωσης και κατά συνέπεια της ελευθερία λόγου στο διαδίκτυο. Ταυτόχρονα, θα καθορίσει και τις μελλοντικές σχέσης ΕΕ και Google.

Οι εκδότες παγκοσμίως έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για την τεχνητή νοημοσύνη, που πρακτικά παίρνει το περιεχόμενο από αυτούς και το σερβίρει στο κοινό, με τον αρχικό συντάκτη να μην απολαμβάνει το όφελος από την δουλειά του. Πρόσφατα η Google έτρεξε ένα πείραμα, για το πόσο τα μέσα ενημέρωσης επηρεάζουν τα έσοδά της και βρήκε πως επηρεάζεται λιγότερο από 1%. Είναι ξεκάθαρο λοιπόν πως η Google θέλει να απαξιώσει τον Τύπο. Το αστείο βέβαια, είναι πως ο Τύπος είναι ο βασικός κλάδος που τρέχει διαφημίσεις της Google, οπότε οι ισχυρισμοί της Google δεν βγάζουν νόημα.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.