Ένας νέος κανονισμός τίθεται σε δημόσια διαβούλευση από την ΕΕΤΤ, στόχος του οποίου είναι ο εξορθολογισμός της αγοράς αυτής η οποία αποτελεί στόχο απάτης. Το τελευταίο διάστημα διαδικτυακοί εγκληματίες χρησιμοποιούν τις εν λόγω τεχνολογίες, γνωστές ως Direct Carrier Billing προκειμένου να εξαπατήσουν τους χρήστες και να χρεώνουν τους λογαριασμούς τους.
Πολλές φορές, άτομα χωρίς να έχουν ιδιαίτερη γνώση κιόλας της τεχνολογίας, πείθονται να κάνουν για παράδειγμα κάποιο IQ test στο διαδίκτυο και στη συνέχεια καλούνται να πληκτρολογήσουν τον αριθμό του κινητού τους ώστε να λάβουν τα αποτελέσματα. Ωστόσο, χωρίς οι ίδιοι να το γνωρίζουν γράφονται άθελά τους σε διαδικτυακές υπηρεσίες, οι οποίες έχουν κόστος ανά εβδομάδα και το διαπιστώνουν αμέσως μετά την έκδοση του λογαριασμού τους.
Ανακαλούνται αυτά τα ακουστικά στην Ελλάδα (Φωτογραφία)
Σύμφωνα με το νέο Κανονισμό:
- Ο καταναλωτής δεν χρεώνεται αν δεν υπάρχει ρητή και αδιαμφισβήτηση συναίνεση για τη συγκεκριμένη υπηρεσία πριν τη λήψη της.
- Ο πάροχος θα πρέπει να αξιοποιεί τη διαδικασία αυθεντικοποίησης δευτέρου επιπέδου, μέσω της οποίας αιτείται την παροχή ρητής συναίνεσης του τελικού χρήστη για τη λήψη κάθε παρεχόμενης υπηρεσίας από τρίτο πάροχο
- Ο πάροχος καλείται να ενημερώσει με δωρεάν SMS τον συνδρομητή ότι θα χρεωθεί για την υπηρεσία
- Ο συνδρομητής μπορεί να υποβάλει στον τηλεπικοινωνιακό πάροχο καταγγελία – αίτημα για την επιστροφή των χρημάτων
- Ο συνδρομητής θα μπορεί να αιτηθεί τη γραφή σε υπηρεσίες τρίτων
- Η φραγή θα μπορεί να γίνεται συνολικά ή μεμονωμένα, ενώ πληροφορίες για το πως θα γίνεται θα αναρτώνται στο site της ΕΕΤΤ και κάθε παρόχου.
Τι αναφέρει συγκεκριμένα η ΕΕΤΤ:
Η ΕΕΤΤ θέτει σε δημόσια διαβούλευση έως τις 30 Ιουνίου 2025 νέο Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών, των οποίων η πληρωμή ενσωματώνεται στον λογαριασμό ηλεκτρονικών επικοινωνιών, σε αντικατάσταση του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης.
Στόχος του προτεινόμενου Kώδικα Δεοντολογίας είναι η θέσπιση προδιαγραφών για την εφαρμογή σύγχρονων πολιτικών και τεχνολογιών που θα ακολουθούνται για τις χρεώσεις/πληρωμές υπηρεσιών, όπως οι υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης και οι υπηρεσίες ψηφιακού περιεχομένου, οι οποίες χρεώνονται στους λογαριασμούς ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που καλύπτει ο προτεινόμενος νέος Κώδικας περιλαμβάνουν:
α) τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) που χρεώνονται μέσω κατάλληλων αριθμοσειρών του Εθνικού Σχεδίου Αριθμοδότησης (ΕΣΑ) και
β) τις Υπηρεσίες Ψηφιακού Περιεχομένου (ΥΨΠ) μέσω ιστοσελίδων Διαδικτύου, χωρίς τη χρήση αριθμοσειρών του ΕΣΑ, με απευθείας χρέωση του λογαριασμού του συνδρομητή (DCB-Direct Carrier Billing).
Ο νέος Κώδικας θέτει ως απαραίτητη προϋπόθεση την παροχή της ρητής και αδιαμφισβήτητης συναίνεσης του συνδρομητή πριν προχωρήσει στη λήψη της υπηρεσίας και την επακόλουθη χρέωση του λογαριασμού του. Η παροχή της ρητής και αδιαμφισβήτητης συναίνεσης του συνδρομητή υλοποιείται μέσω της χρήσης κωδικών PIN (Personal Identification Number) και OTP (One Time Password).
Το κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης, στην οποία μπορούν να συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενο πάροχοι, ενώσεις καταναλωτών και καταναλωτές, είναι διαθέσιμο εδώ
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.