Πριν προχωρήσεις να ξεκαθαρίσω ότι όλα αυτά ίσως σου φανούν άσχετα με την Ευρώπη ή άλλες αγορές, όμως δεν θα αργήσουν να χτυπήσουν την πόρτα των υπόλοιπων χωρών και λίγο πολύ αποτελούν καθρέφτισμα ακόμα και τις αγοράς στη χώρα μας. Τώρα που έχεις πλήρη γνώση και έχεις αποδεχθεί ότι θα αναφέρω στοιχεία που θα επηρεάσουν τις μελλοντικές αγορές, μπορώ να σου μεταφέρω όσα πρέπει να γνωρίζεις.
Σύμφωνα με πρόσφατη ερευνητική έκθεση, τα iPhone 13, iPhone 13 Pro και iPhone 13 Pro Max είναι τα κινητά τηλέφωνα με τις καλύτερες πωλήσεις στην Κίνα για το 2022. Ωστόσο, μια νέα έκθεση υποστηρίζει ότι οι νέοι στην Κίνα δεν αγοράζουν πλέον iPhone. Οπότε, το συμπέρασμα είναι ότι οι πωλήσεις iPhone μπορεί να είναι καλές, αλλά οι νέοι Κινέζοι αγοραστές δεν έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.
Με βάση την οικονομική έκθεση της Apple για το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2023, τα έσοδα από τα iPhone ήταν 65,775 δισεκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για μείωση 8% από τα 71,628 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Επίσης, τα καθαρά έσοδά της στην ευρύτερη Κίνα ήταν 23,905 δισεκατομμύρια δολάρια. Σε σύγκριση με τα 25,783 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι, πρόκειται για μείωση 7% σε ετήσια βάση.
Ο Luo Hao της Σχολής Οικονομικών και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Nanchang, δήλωσε ότι είτε πρόκειται για το iPhone 14, το iPhone 14 Pro ή το Max, σε σύγκριση με τα προϊόντα άλλων αντιπάλων στην αγορά, τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα, όπως η τεχνολογία, δεν είναι πλέον ορατά. “Ως βελτιωμένη έκδοση του iPhone 13, το iPhone 14 δεν έχει προχωρήσει πολύ, επομένως η εμπειρία και το συναίσθημα των καταναλωτών δεν είναι σπουδαία”.
Σύμφωνα με την ανάλυση του Luo Hao σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των νέων στην ευρύτερη Κίνα, υπάρχουν πράγματι περιπτώσεις όπου οι νέοι δεν επιθυμούν να αγοράσουν iPhone. Αυτό σχετίζεται με την πτώση της επιθυμίας των νέων να αγοράσουν ένα τηλέφωνο της Apple.
Πιστεύει ότι μια σημαντική πτυχή είναι ότι η σημερινή νεολαία, ιδίως όσοι έχουν γεννηθεί τη δεκαετία του 2000, έχει διαφορετική άποψη για τις δαπάνες σε σχέση με εκείνους που γεννήθηκαν τη δεκαετία του 1980 και του 1990. “Είναι πιο ρεαλιστές, και έχουμε επίσης λάβει υπόψη μας αυτές τις αγοραστικές συνήθειες μετά τη δεκαετία του 2000. Έχουν εκλαϊκεύσει αρκετές εγχώριες μάρκες, σε αντίθεση με εκείνους που γεννήθηκαν τη δεκαετία του 1960 και του 1970 και οι οποίοι σέβονται τις ξένες εταιρείες”.
Σύμφωνα με έναν φοιτητή, οι κινητές συσκευές αφορούν περισσότερο τα κοινωνικά μέσα και τις δυνατότητες περιήγησης σε εφαρμογές και δίνουν προτεραιότητα στη μνήμη και την αποδοτικότητα του κόστους. Πιστεύει ότι δεν υπάρχει λόγος να δαπανηθούν αυτά τα χρήματα, διότι η τιμή ενός τηλεφώνου της Apple σήμερα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αγορά πολλών κινητών τηλεφώνων άλλων εταιρειών με καλύτερες επιδόσεις στους τομείς όπου χρειάζεται και με πραγματικές καινοτομίες και βελτιώσεις από γενιά σε γενιά.
Όλα τα παραπάνω ισχύουν και εκτός Κίνας. Οι νέοι δεν θέλουν το κύρος που πουλάει η Apple με τα iPhone – και κάποτε έδινε μία συσκευή BlackBerry σε έναν επαγγελματία, αλλά επιθυμούν τη σωστή σχέση απόδοσης – τιμής και κυρίως δίνουν τα λεφτά τους για αυτά που αυτοί θεωρούν άξια προσοχής και όχι σε εκείνα που οι εταιρείες θέλουν να τους πουλήσουν.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.