Τελικά, η ανθρωπότητα μπορεί να “προβλέψει” και να σχεδιάσει πολλά πράγματα, αλλά ποτέ δεν είναι έτοιμη να τα αντιμετωπίσει ή να τα υλοποιήσει. Η πανδημία της COVID-19 επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού, αλλά κανείς δεν ήταν έτοιμος να ολοκληρώσει με επιτυχία το όλο εγχείρημα, ειδικά στην Ελλάδα.
Δεν θα ασχοληθούμε με τις δημόσιες υπηρεσίες και δομές, αλλά με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και την κατάσταση των τραπεζικών καταστημάτων. Η αφορμή για όλο αυτό είναι το βίωμα ενός κοντινού μας προσώπου, μόλις σήμερα το πρωί. Οπότε, χωρίς άλλη καθυστέρηση, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το άτομο που μας μετέφερε την ιστορία είναι δικαιούχος του Ελάχιστο Εγγυημένου Εισοδήματος και γενικά η οικονομική του κατάσταση δεν είναι και πολύ καλή. Τα τελευταία χρόνια μπαινοβγαίνει στα νοσοκομεία, φροντίζοντας κοντινό του πρόσωπο. Αυτό περιπλέκει τα πράγματα, δημιουργεί αργοπορίες, και δυσκολεύει την εύρεση σταθερής εργασίας.
Αυτά για να δημιουργήσουμε το προφίλ του ατόμου και να κάνουμε μία εισαγωγή στην ιστορία που ακολουθεί. Το εν λόγω άτομο χρειάστηκε να εκδώσει νέα τραπεζική κάρτα για την καταβολή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, καθώς η άλλη που έχει λήγει τον τρέχον μήνα, τον Νοέμβριο του 2023. Δεδομένων των συνθηκών και λόγω των προαναφερθέντων, δεν μπόρεσε να μεταβεί νωρίτερα σε κάποιο υποκατάστημα της τράπεζας του.
Έτσι, έκανε ότι ήταν δυνατό ώστε να μεταβεί σήμερα στην τράπεζα και διαπίστωσε πόσο πολύ έχει προχωρήσει η υποβάθμιση των τραπεζικών καταστημάτων. Μόλις έφτασε στην πόρτα της τράπεζας, ενός σχετικά μακρινού υποκαταστήματος – μιας που δύο πιο κοντινά στο σπίτι του έχουν κλείσει μέσα σε διάστημα 10 μηνών – τον υποδέχθηκαν δύο αυτοκόλλητα.
Το πρώτο ανέφερε ότι τα ταμεία είναι διαθέσιμο μόνο 3 ώρες την ημέρα και συγκεκριμένα από τις 8 έως τις 10 το πρωί και από τη 1 έως τις 2 το μεσημέρι. Για οικονομικές συναλλαγές από τις 10 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι θα πρέπει να χρησιμοποιούν οι πελάτες αποκλειστικά τα μηχανήματα εντός και εκτός της τράπεζας – τα οποία αποτελούν ούτως ή άλλως επιλογή εξυπηρέτησης και τις 3 ώρες που είναι διαθέσιμα τα ταμεία.
Το δεύτερο αυτοκόλλητο ήρθε να ενισχύσει την υπόθεση της υποβάθμισης των τραπεζικών καταστημάτων. Σύμφωνα με αυτό το αυτοκόλλητο η εξυπηρέτηση για οποιαδήποτε υπηρεσία δεν παρέχεται από τα ταμεία ή τα αυτόματα μηχανήματα, πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο μετά από ραντεβού. Μην έχοντας άλλη επιλογή, το άτομο που εμπλέκεται στην ιστορία αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του.
Μπαίνει στο κατάστημα και ενημερώνει όχι έναν, αλλά τρεις υπαλλήλους για την κατάσταση και το αίτημα που θέλει να εκπληρωθεί. Τονίζει, ότι δεν είχε ιδέα για το θέμα του ραντεβού και πώς είναι επείγον να εκδοθεί η κάρτα σήμερα 29 Νοεμβρίου, διότι 30 Νοεμβρίου θα μπουν τα χρήματα του ΕΕΕ στην παλιά που λήγει και δεν θα μπορεί να τα χρησιμοποιήσει.
Η ανταπόκριση όλων των υπαλλήλων ήταν η ίδια, εξυπηρετούμε μόνο με ραντεβού. Θα πρέπει να κλείσετε ραντεβού και να έρθετε ξανά, γιατί σήμερα και αύριο δεν προλαβαίνουμε να σας εξυπηρετήσουμε. Σημειωτέων, στο κατάστημα υπήρχαν πέντε υπάλληλοι, ο ένας στα ταμεία και οι άλλοι τέσσερις σε γραφεία. Η εικόνα δύο εξ αυτών στα γραφεία έδειχνε ότι δεν κάνουν κάτι, ο ένας πληκτρολογούσε μανιωδώς, ενώ ο τελευταίος είχε όντως ραντεβού με πελάτη.
Όταν το άτομο ρώτησε τι θα γίνει με τα χρήματα αν περάσουν στην παλιά κάρτα και αυτή λήξει, έλαβε την απάντηση “Θα σας απαντήσει σε όλα ο συνάδελφος, όταν έρθετε στο ραντεβού που θα κλείσετε”. Μετά από επιμονή και την τρίτη φορά που ζήτησε αυτήν τη διευκρίνιση, τελικά δέχθηκαν να απαντήσουν ότι θα μπορέσουν να μεταφέρουν τα χρήματα από την ληγμένη κάρτα στη νέα.
Το κερασάκι στην υποβάθμιση των τραπεζικών καταστημάτων είναι το πόσα ραντεβού έχουν διαθέσιμα για τους πελάτες. Όπως μας πληροφόρησε το κοντινό μας άτομο και μετά από έρευνα που κάναμε, διαπιστώσαμε ότι οι περισσότερες τράπεζες προσφέρουν ραντεβού των 15 λεπτών, από τις 8 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι, που σημαίνει ότι εξυπηρετούν 20 άτομα ημερησίως, ή 100 άτομα την εβδομάδα.
Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που οι τράπεζες αδυνατούν, ή δεν είναι ακόμη έτοιμες, να παρέχουν πλήρη online εξυπηρέτηση. Πολλά πράγματα είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν online, γιατί ενδεχομένως οι τράπεζες δεν έχουν βρει βιώσιμες για τις ίδιες λύσεις. Γιατί πολύ απλά, θα μπορούσε κάποιος με την κατάθεση κάποιων δικαιολογητικών, σε ηλεκτρονική μορφή, να εκδώσει ψηφιακή κάρτα για το ΕΕΕ. Όμως, αυτή η παροχή δεν υπάρχει σε καμία τράπεζα. Αντιθέτως, όλες πλέον παρέχουν τη δυνατότητα έκδοσης ψηφιακής κάρτας ή έκδοση νέας τραπεζικής κάρτας, την οποία σου στέλνουν στο σπίτι, μέσω των εφαρμογών e-banking.
Δυστυχώς, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς στο κλείσιμο των τραπεζικών καταστημάτων τους και υποβαθμίζουν διαρκώς τις δια ζώσης υπηρεσίες, χωρίς να παρέχουν αντίστοιχη πλήρη online εξυπηρέτηση. Εκτός του ότι έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται πολλά ATM.
UPDATE: Μετά από επικοινωνία με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση, ο ενδιαφερόμενος έμαθε ότι θα έπρεπε να έχει λάβει νέα κάρτα στην οικία του, κάτι που δεν συνέβη. Ωστόσο, του είπαν ότι μπορεί να εκδώσει νέα κάρτα και τηλεφωνικά, απλά σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να περιμένει να φτάσει η φυσική κάρτα σπίτι του για να την ενεργοποιήσει, διαφορετικά δεν θα έχει τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσει ούτε με ψηφιακό πορτοφόλι. Οπότε, η λύση που του μένει είναι να μεταβεί στο κατάστημα την ημερομηνία του ραντεβού για να ενεργοποιήσει άμεσα τη νέα κάρτα και να μπορεί να τη χρησιμοποιήσει. Όσον αφορά τα χρήματα, του επιβεβαίωσαν ότι θα περάσουν κανονικά από την παλιά κάρτα στη νέα, αυτόματα, με την έκδοση της.
Τέλος όλες οι κάρτες Mastercard στηv Τράπεζα Πειραιώς: Η επίσημη ανακοίνωση
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Μακριά από την τράπεζα Πειραιώς