Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης διαθέτει δωρεάν 100.000 εγκεκριμένα πιστοποιητικά ψηφιακών υπογραφών μέσω του gov.gr, τόσο σε πολίτες, όσο και σε επαγγελματίες, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι σε επαγγελματικά μητρώα ή φορείς, στο πλαίσιο του έργου «Παροχή Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης».

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο καθώς η χρήση ψηφιακών υπογραφών μειώνει την ανάγκη αυτοπρόσωπης παρουσίας για τη διεκπεραίωση μιας υπηρεσίας είτε δημόσιου είτε ιδιωτικού τομέα, ενώ διευκολύνει ιδιαίτερα άτομα με αναπηρία και κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών. Επιπλέον συμβάλλει σημαντικά στην επιτάχυνση διοικητικών διαδικασιών και ενισχύει τη διάθεση ψηφιακών υπηρεσιών σε ένα ευρύ φάσμα επαγγελμάτων, όπως οι μηχανικοί, οι δικηγόροι κοκ.

Η Τράπεζα Πειραιώς ανακοινώνει την αλλαγή με την εφαρμογή της από 11 Φεβρουαρίου 2025

Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες και επαγγελματίες μπορούν να αποκτήσουν ψηφιακή υπογραφή υποβάλλοντας αίτηση μέσω του gov.gr στην Ενότητα «Πολίτες και Καθημερινότητα» και στην υποενότητα «Ηλεκτρονικές υπογραφές». Η έκδοση των πιστοποιητικών γίνεται από Εγκεκριμένους Παρόχους Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στην ευρωπαϊκή λίστα εμπιστοσύνης και στα αντίστοιχα μητρώα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Επίσης δεν προϋποθέτει την ύπαρξη σχετικής φορητής συσκευής (usb-token).

Ειδικότερα, για τα φυσικά πρόσωπα, η διαδικασία περιλαμβάνει την έκδοση Υπεύθυνης Δήλωσης μέσω του gov.gr, από την οποία θα αντληθούν τα απαραίτητα προσωπικά στοιχεία, που θα προσυμπληρωθούν στην αίτηση. Όσον αφορά τα μέλη επαγγελματικού φορέα, αυτά ανακατευθύνονται μέσω του gov.gr στο αντίστοιχο περιβάλλον του φορέα. Με χρήση των προσωπικών κωδικών αυθεντικοποίησης του εκάστοτε φορέα, τα στοιχεία αντλούνται από το διασυνδεδεμένο μητρώο για τη συμπλήρωση της αίτησης.

Επισημαίνεται ότι όσες επαγγελματικές ενώσεις και φορείς το επιθυμούν καλούνται να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για απόκτηση δωρεάν εγκεκριμένων ψηφιακών πιστοποιητικών ηλεκτρονικής υπογραφής, με σχετικό αίτημα προς τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και συγκεκριμένα στο Τμήμα Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης στα dir_elyp@mindigital.gr ή στο protocol@mindigital.gr, αναφέροντας ονομασία του φορέα, εκπρόσωπο για το συγκεκριμένο αίτημα και στοιχεία επικοινωνίας. Με την έγκριση του σχετικού αιτήματος θα ακολουθήσουν οι απαραίτητες προσαρμογές των πληροφοριακών συστημάτων στο μητρώο του εκάστοτε φορέα, για διασύνδεση της εφαρμογής με το αντίστοιχο μητρώο και την ασφαλή αυθεντικοποίηση των μελών του.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η ψηφιακή υπογραφή χρησιμοποιείται σε πολλές δημόσιες υπηρεσίες και τράπεζες στην Ελλάδα για την ασφαλή υπογραφή εγγράφων και τη διασφάλιση της γνησιότητας και ακεραιότητας τους. Ορισμένα παραδείγματα αξιοποίησης είναι:

    Δημόσιες Υπηρεσίες:

    TAXISnet: Χρησιμοποιείται για την υπογραφή φορολογικών δηλώσεων, επιστροφών φόρου, και άλλων φορολογικών εγγράφων.

    eGov (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση): Χρησιμοποιείται για την υπογραφή διαφόρων αιτήσεων και εγγράφων που κατατίθενται σε δημόσιες υπηρεσίες.

    ΟΑΕΔ: Για την υπογραφή αιτήσεων και εγγράφων που αφορούν το επίδομα ανεργίας, τις κοινωνικές παροχές κ.ά.

    ΕΦΚΑ (Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ασφαλισμένων): Για την υπογραφή αιτήσεων και συναλλαγών στον τομέα της ασφάλισης και συνταξιοδότησης.
    Τράπεζες:

    Ηλεκτρονικές Τραπεζικές Υπηρεσίες: Η ψηφιακή υπογραφή χρησιμοποιείται για την ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών, για την υπογραφή συμβάσεων δανείων, και για την ολοκλήρωση πληρωμών ή χρηματοδοτικών συμφωνιών.

    Ηλεκτρονική Υπογραφή Συμβάσεων: Συχνά, χρησιμοποιείται για την υπογραφή συμφωνιών και συμβολαίων με τις τράπεζες μέσω των ηλεκτρονικών τους πλατφορμών.

    Η ψηφιακή υπογραφή διασφαλίζει την αυθεντικότητα των υπογραφών και τη μη αλλοίωση των εγγράφων, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό στον δημόσιο τομέα και τις τραπεζικές συναλλαγές.

  2. Η ψηφιακή υπογραφή μπορεί να αξιοποιηθεί σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες και τράπεζες για την υπογραφή εγγράφων και την εκτέλεση συναλλαγών. Ενδεικτικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί:

    1. Στις Δημόσιες Υπηρεσίες, όπως:
    – ΚΕΠ (Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών)
    – ΔΟΥ (Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες)
    – Ασφαλιστικά Ταμεία (π.χ. ΕΦΚΑ)
    – Δήμοι και Περιφέρειες

    2. Στις Τράπεζες, για:
    – Άνοιγμα λογαριασμών
    – Υπογραφή δανειακών συμβάσεων
    – Εκτέλεση τραπεζικών συναλλαγών

    Η χρήση της ψηφιακής υπογραφής εξασφαλίζει την ταυτοποίηση του υπογράφοντος, την εγγύηση της γνησιότητας των ψηφιακών δεδομένων και τη δέσμευση του υπογράφοντος ως προς την ηλεκτρονική συναλλαγή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.