Το Facebook προβαίνει σήμερα στην επίσημη παρουσίαση μιας ριζικά ανανεωμένης έκδοσης του Messenger, που έχει σαν στόχο να εστιάσει στα βασικά και να στρέψει την προσοχή σας πάλι στις συζητήσεις καθεαυτού. Ύστερα από αρκετά χρόνια επέκτασης με χαρακτηριστικά που είχαν σαν στόχο το κέρδος, όπως παιχνίδια, η εταιρεία επαναφέρει τον Messenger πίσω στα βασικά. Και αποτελεί μια καλοδεχούμενη επιστροφή της εφαρμογής στην αρχική της light κατάσταση.
Το app είναι αρκετά “δυνατό”, ανέφερε ο David Breger, ένας product manager του app. Αλλά αν το κοιτάξεις, σίγουρα η πρώτη λέξη που θα χρησιμοποιήσεις δεν είναι η απλότητα. Ο Breger εδώ μιλά για την παλαιότερη έκδοση του app, που όλα τα προηγούμενα χρόνια ενσωμάτωνε εννιά διαφορετικά tabs. Αξίζει να αναφερθούμε συντόμως, ως προς το πόσο περίπλοκο είχε γίνει το Messenger. Υπήρχαν tabs για παιχνίδια, για άτομα και για επιχειρήσεις.
Υπήρχαν tabs για τους φίλους σας που είχαν εκείνη τη στιγμή ανοικτό το app, για τα groups και για τις πρόσφατες κλήσεις. Το πλήκτρο για να ξεκινήσεις την αποστολή ενός νέου μηνύματος είχε γίνει ένα πολύ μικρό τετράγωνο δίπλα στην μπάρα αναζήτησης, ενώ λίγο περισσότερος χώρος είχε αφιερωθεί στα πλήκτρα για τη λήψη φωτογραφιών ή βίντεο.
Το Messenger είχε επίσης και μια έκδοση εφήμερων stories που αποκαλούνταν Day στην κορυφή των chats. Κάθε φορά που μοιραζόσουν μια private φωτογραφία, το Messenger σου πρότεινε να την ποστάρεις δημοσίως. Τελικά, το Day σκοτώθηκε για χάρη των cross-posted Facebook stories αλλά η ρετσινιά είχε μείνει.
Υπενθυμίζουμε, ότι το Messenger γεννήθηκε ως ένας απλός τρόπος για τους χρήστες του Facebook, να στέλνουν προσωπικά μηνύματα ο ένας στον άλλον, ενώ βρίσκονταν online στην υπηρεσία στο Desktop. Αλλά το 2014, αποτέλεσε μια ξεχωριστή εφαρμογή. Τα στελέχη του Facebook είχαν δει την μεγάλη επιτυχία του WeChat στη Κίνα και προσπάθησαν να το μιμηθούν.
Δημιουργήσαμε πολλές δυνατότητες όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά το Messenger δεν είναι το ίδιο απλό όσο ήταν όταν ξεκινήσαμε το ταξίδι, ανέφερε ο Stan Chudnovsky, ο οποίος ανέλαβε το Messenger νωρίτερα φέτος, μετά την αποχώρηση του David Marcus. Είχαμε να πάρουμε μια απόφαση: να συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, ή να δώσουμε έμφαση στην απλότητα. Η αλήθεια είναι ότι η ομάδα είχε να αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες. Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν ένα μεγάλο business μοντέλο γύρω από τον κόσμο των messaging apps. Επιπλέον, αν και οι χρήστες παραπονιούνται για το bloat, η εφαρμογή χρησιμοποιείται από περισσότερους από 1.3 δισεκατομμύρια κάθε μέρα. Σε αυτήν την κλίμακα, κάθε feature χρησιμοποιείται από εκατομμύρια ανθρώπους. Και κάτι τέτοιο, αυτομάτως κάνει δύσκολη την περικοπή χαρακτηριστικών.
Αλλά κάτι έπρεπε να γίνει. Όταν το Facebook είχε κάνει μια έρευνα πρόσφατα, το 70% τόνισε ότι το πιο σημαντικό σε ένα καλό messaging app είναι η απλότητα. Και έτσι, ρίχθηκαν ξανά στη δουλειά και όσα χαρακτηριστικά δεν μπορούσαν να αφαιρέσουν, τα συνένωσαν. Το νέο Messenger, συνενώνει τα εννιά tabs σε μόλις τρία. Σε κάθε περίπτωση, συνεχίζει να παραμένει γνώριμο και εύκολο στη χρήση. Ανοίγει στις συζητήσεις σας, όπως και πριν. Το νέο design κάνει επίσης μεγαλύτερη χρήση άσπρου χώρου και μπορείτε και πάλι να δείτε τον ίδιο αριθμό συζητήσεων σε μια οθόνη. Το μεγάλο πλήκτρο (photo/video) έχει φύγει και έχει αντικατασταθεί με ένα μικρότερο εικονίδιο κάμερας δίπλα στο εικονίδιο που στέλνετε νέα μηνύματα.
Το κεντρικό tab αποκαλείται people και λειτουργεί σαν λίστα επαφών. Οι άνθρωποι οι οποίοι ενεργά χρησιμοποιούν το Messenger την ίδια χρονική στιγμή με εσένα, θα εμφανίζονται πρώτοι στη λίστα επαφών και δίπλα στο όνομά τους υπάρχει ένα emoji που αν το πατήσετε θα τους στείλετε έναν χαιρετισμό. Κάτι που παραμένει από το παλιό Messenger είναι ότι προσπαθεί να σε κάνει να ξεκινήσεις μια νέα συζήτηση με φίλους για να χρησιμοποιήσεις την εφαρμογή περισσότερο. Και είναι η μόνη εξήγηση που θα μπορούσε να δοθεί στο αριθμό που βρίσκεται στο people tab και σου λέει πόσοι φίλοι σου είναι ενεργοί τη δεδομένη στιγμή.
Κάτι από τα πράγματα που προκαλεί μεγαλύτερη σύγχυση, είναι ότι δείχνει τα Facebook Stories δυο φορές. Μια πάνω από τις συζητήσεις, όπου μπερδεύονται με τις εικόνες των φίλων σας που είναι ενεργοί στο Messenger και ξανά στο people tab. Σε έναν ανασχεδιασμό που έχει στόχο την απλότητα, κάτι τέτοιο δύσκολα μπορεί να δικαιολογηθεί. Το Facebook αναφέρει ότι αρχικά αφαίρεσαν τα stories από το people tab, αλλά το test group απαίτησε να επιστρέψουν. Το τρίτο tab αποκαλείται discover και είναι εκεί που θα βρείτε επιχειρήσεις και παιχνίδια σε ένα section που φέρει την ονομασία “for you”.Στη θεωρία είναι προσωποποιημένα, αλλά στη πράξη, το theverge τονίζει ότι είναι άσχετα.
Εκτός από τη συνένωση των tabs η ομάδα του Messenger έκανε καλή δουλειά και στην παραμετροποίηση των chats. Μπορείς να αλλάξεις το χρώμα μιας συζήτησης για να γίνει gradient, ώστε να αλλάζει καθώς κάνεις scroll up και down. Μπορείς επίσης να δώσεις στον οποιοδήποτε μέσα στη συζήτηση ένα ψευδώνυμο, καλό για trolling :P. Και υπάρχει και ένα όμορφο gesture για να ξεκινήσεις κλήσεις και video chats. Απλά με swipe αριστερά στο όνομα ενός ατόμου και τα σχετικά εικονίδια αποκαλύπτονται. Φυσικά έρχεται και dark mode σύντομα.
Και πάλι όμως οι συζητήσεις έχουν πολλά features. Κάθε chat σου δίνει την επιλογή να στέλνεις μήνυμα, emoji, voice memo, photo ή video. Πίεσε στο εικονίδιο με τις τρεις τελείες και θα δεις ένα πλήθος άχρηστων features, location sharing, games, gifs, bots και reminders.
Σε κάθε περίπτωση το ριζικά ανανεωμένο design βάζει το Messenger ξανά στη σωστή κατεύθυνση, αποτελώντας μια σπάνια περίπτωση όπου η εταιρεία ξεφεύγει από τις προσωπικές της φιλοδοξίες για να εστιάσει στην ικανοποίηση του χρήστη. Στη πράξη, το νέο Messenger δεν είναι αρκετά γρηγορότερο, αλλά έχει λιγότερα από αυτά που δεν θέλεις και περισσότερα από αυτά που θέλεις.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.