Το App Store ήταν υπεύθυνο για περίπου 1.1 τρισεκατομμύρια δολάρια χρεώσεων και πωλήσεων που έκαναν οι προγραμματιστές το 2022, σύμφωνα με μια μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από την ίδια την Apple και διεξήχθη από οικονομολόγους της Analysis Group. Η Apple μοιράστηκε τα αποτελέσματα της μελέτης στο πλαίσιο μιας συνεχιζόμενης προσπάθειας να αναδείξει τα οφέλη του App Store και τις επιτυχίες των προγραμματιστών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της.

Συνολικά 910 δισεκατομμύρια δολάρια, από τα 1.1 τρισεκατομμύρια δολάρια, προέρχονται από τις πωλήσεις φυσικών αγαθών και υπηρεσιών που έγιναν εκτός του App Store, ενώ 109 δισεκατομμύρια δολάρια προέρχονται από διαφημίσεις εντός της εφαρμογής και 104 δισεκατομμύρια δολάρια από ψηφιακά αγαθά και υπηρεσίες. Η εκτίμηση περιλαμβάνει πωλήσεις από επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, μεγάλες και μικρές. Για τα φυσικά αγαθά και τις υπηρεσίες, η Apple δεν εισέπραξε προμήθεια.

Ο αμερικανικός κολοσσός χρεώνει προμήθεια 15 έως 30 τοις εκατό για αγορές εφαρμογών, αγορές εντός της εφαρμογής και συνδρομές που γίνονται μέσω του App Store. Ωστόσο, δεν εισπράττει προμήθεια όταν οι πελάτες κάνουν πράγματα όπως η ηλεκτρονική αγορά φυσικών αγαθών ή η πληρωμή μιας διαδρομής με την Uber, χρησιμοποιώντας μια συσκευή Apple. Σημειώστε ότι στους όρους της μελέτης, οι “χρεώσεις” αναφέρονται σε αγορές εφαρμογών, αγορές εντός των εφαρμογών και συνδρομές, ενώ οι “πωλήσεις” αφορούν αγαθά και υπηρεσίες.

“Ποτέ δεν ήμασταν πιο αισιόδοξοι για – ή πιο εμπνευσμένοι από – την απίστευτη κοινότητα προγραμματιστών σε όλο τον κόσμο”, δήλωσε ο Tim Cook, CEO της Apple. “Όπως δείχνει αυτή η έκθεση, το App Store είναι μια ζωντανή, καινοτόμος αγορά όπου οι ευκαιρίες ευδοκιμούν και δεσμευόμαστε όσο ποτέ άλλοτε να επενδύσουμε στην επιτυχία των προγραμματιστών και στο μέλλον της οικονομίας των εφαρμογών”.

Υπήρξε αύξηση 29% στις χρεώσεις και στις πωλήσεις των προγραμματιστών σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με τις υπηρεσίες ταξιδιών και μετακίνησης να παρουσιάζουν την πιο αξιοσημείωτη άνοδο. Το App Store παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, καθώς από τα 643 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 έφτασε στα 868 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, πριν ξεπεράσει το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια το 2022.

Apple App Store 2022

Η Analysis Group επισημαίνει ότι η άμεση δημιουργία εσόδων των εφαρμογών αποτελεί “μικρό κλάσμα” του εμπορίου που διευκολύνεται από το App Store, με τους προγραμματιστές να μπορούν να έχουν κέρδος μέσω περιεχομένου που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών εκτός του App Store, καθώς και φυσικών αγαθών και υπηρεσιών.

Η μελέτη υποδηλώνει ότι πέρα από τις αγορές εντός της εφαρμογής και τις συνδρομές, το App Store παρέχει μια “αξιόπιστη πλατφόρμα” για τις επιχειρήσεις να πωλούν τα προϊόντα τους και επισημαίνει τις πολλές πολιτικές που έχει εφαρμόσει η Apple για την “ενίσχυση της εμπιστοσύνης των χρηστών” και την αποτροπή δόλιων συναλλαγών.

Στα 15 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του App Store, οι προγραμματιστές έχουν κερδίσει συνολικά 320 δισεκατομμύρια δολάρια απευθείας από το κατάστημα εφαρμογών. Σήμερα υπάρχουν 123 φορές περισσότερες διαθέσιμες εφαρμογές σε σύγκριση με το τέλος του 2008, με περισσότερες από 370 δισεκατομμύρια λήψεις εφαρμογών από την έναρξη λειτουργίας του καταστήματος. Τα παιχνίδια αποτελούν το μεγαλύτερο μερίδιο των εφαρμογών, ακολουθούμενα από επιχειρηματικές και εκπαιδευτικές εφαρμογές.

Αυτή είναι η δεύτερη μελέτη της Analysis Group που μοιράζεται η Apple αυτόν τον μήνα, με την προηγούμενη μελέτη να εστιάζει στις επιτυχίες των μικρών επιχειρήσεων στο App Store. Η νέα μελέτη προσφέρει μια ευρύτερη ματιά στο συνολικό οικοσύστημα της πλατφόρμας. Η Analysis Group παρέχει παρόμοιες εκθέσεις για την Apple από το 2020, καθώς η εταιρεία μάχεται για τους κανονισμούς του App Store σε πολλές χώρες.

Οι δύο μελέτες που δημοσιεύθηκαν τον Μάιο έρχονται εν μέσω φημών ότι η Apple σχεδιάζει να ξεκινήσει την υποστήριξη του sideloading στην Ευρώπη μετά την κυκλοφορία του iOS 17. Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές απαιτεί από την Apple να επιτρέψει στους Ευρωπαίους πελάτες να αποκτούν εφαρμογές εκτός του App Store και να χρησιμοποιούν εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής και η Apple θα πρέπει να επιτρέψει το sideloading μέχρι το 2024.

Η Apple έχει επιχειρηματολογήσει κατά του sideloading επειδή παρακάμπτει την προστασία που προσφέρει το App Store και θα απαιτήσει ένα περίπλοκο σύστημα όπου η Apple θα εισπράττει μειωμένη προμήθεια από τους προγραμματιστές εκτός του δικού της καταστήματος.

Το Sideloading θα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, διαθέσιμο μόνο στην Ευρώπη όπου είναι υποχρεωτικό, αλλά άλλες χώρες εξετάζουν παρόμοια νομοθεσία και η Apple αναμφίβολα ελπίζει να αποθαρρύνει τις ρυθμιστικές αρχές από την υιοθέτηση παρόμοιων νόμων.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, ο νόμος Open App Markets Act και ο νόμος American Innovation and Choice Online Act θα επέτρεπαν στους προγραμματιστές να χρησιμοποιούν καταστήματα εφαρμογών εκτός αυτού της Apple και εναλλακτικά συστήματα πληρωμών. Μελέτες όπως αυτή, που δημοσιοποιούνται ευρέως, λειτουργούν ενισχυτικά στην αφήγηση της Apple σχετικά με το μέγεθος του οικοσυστήματος του App Store και τις πιθανές συνέπειες που μπορεί να έχει η μη χρήση του.

COSMOTE CHRONOS: Μία καινοτόμος εφαρμογή στη διάθεση του Πολιτισμού

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.