Το 2025 δεν φέρνει καλά νέα για όσους έχουν plug-in υβριδικά οχημάτα (PHEV), καθώς η νέα προδιαγραφή Euro 6e-bis που τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025, φέρνει μεγάλες αλλαγές.

Οι αλλαγές στοχεύουν στο να κάνουν τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 των plug-in υβριδικών, πιο ρεαλιστικές, καθώς μέχρι τώρα παρουσιάζοντας υπερβολικά χαμηλά αποτελέσματα.

Μέχρι το τέλος του 2024, τα PHEV υπολόγισαν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρίπων σε μια προσομοίωση 800 χιλιομέτρων. Με τις νέες προδιαγραφές, η απόσταση αυτή αυξάνεται στα 2.200 χιλιόμετρα, που καλύπτει και το σενάριο που ο οδηγός δεν φορτίζει το όχημά του. Βέβαια, αυτό είναι το άλλο άκρο, καθώς τα υβριδικά έχουν και σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που φορτίζει πολύ αποδοτικά την μπαταρία, όταν το αυτοκίνητο κινείται, οπότε είναι αρκετά δύσκολο το αυτοκίνητο να μείνει χωρίς καθόλου μπαταρία, εκτός και αν οδηγός δεν ενεργοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας.

Αν πάρουμε για παράδειγμα ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο που με την παλαιά μέθοδο μέτρησης ανέφερε ότι η εργοστασιακή τιμή εκπομπών CO2 ήταν 45 g/km, με τη νέα μέτρηση η τιμή αυτή αυξάνεται στα 96 g/km CO2.

plug-in υβριδικά

Όμως τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα, καθώς η προδιαγραφή Euro 6e-bis-FCM που θα έρθει το 2027, θα επεκτείνει παραπάνω την απόσταση προσομοίωσης στα 4.260 χιλιόμετρα, οπότε τα ίδια μοντέλα θα φτάσουν στα 122 g/km CO2, λες και σε τόσο μεγάλη περίοδο μέχρι να καλυφθούν τα 4.260 χιλιόμετρα, δε θα γίνει ούτε μία φόρτιση, ούτε από πρίζα, αλλά ούτε και από το ίδιο το αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της νέας προδιαγραφής, από την 1 Ιανουαρίου 2025 όλα τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα υπόκεινται στις νέες δοκιμές, ενώ από την 31 Δεκεμβρίου 2025 οι νέες προδιαγραφές θα ισχύουν και για τα υπάρχοντα μοντέλα plug-in υβριδικών που κυκλοφόρησαν τα προηγούμενα χρόνια.

Θεωρητικά, όλο αυτό γίνεται για να έχουν καλύτερη ενημέρωση οι καταναλωτές. Από την άλλη, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας τα plug-in υβριδικά, που μέχρι τώρα δεν πλήρωναν, αφού είχαν πολύ χαμηλούς ρίπους. Η λογική λέει πως όποιος πληρώνει αρκετές χιλιάδες ευρώ παραπάνω για να πάρει plug-in υβριδικό, το φορτίζει κι όλας, αλλιώς έδωσε τόσα λεφτά παραπάνω χωρίς λόγο, ενώ το αυτοκίνητο είναι και 200+ κιλά πιο βαρύ.

Google: Σημαντική ευπάθεια όταν συνδέεσαι με το λογαριασμό σου σε υπηρεσίες

Με αυτό τον τρόπο θα φέρουν τα plug-in υβριδικά στα ίδια επίπεδα ρίπων με τα mild-hybrid, κάτι που απέχει πολύ από την πραγματικότητα.  Την ίδια στιγμή, αυτό θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, που μέχρι στιγμής δεν έχει πολύ δυνατές προτάσεις σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Από την άλλη όμως, ήταν πολύ δυνατή στα υβριδικά, που πλέον έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, κυρίως λόγω χαμηλών ρίπων, που εξασφάλιζαν χαμηλότερη φορολογία.

Αυτό θα αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν προς τα πλήρως ηλεκτρικά, κάτι στο οποίο βρίσκονται πολύ πίσω σε σχέση με την Tesla και τον τεράστιο ανταγωνισμό από την Κίνα.  Αυτή η Ε.Ε. προσπαθεί με κάθε τρόπο να δημιουργήσει προβλήτα και στις εγχώριες βιομηχανίες, εκτός από τους τεράστιους δασμούς που έχει επιβάλει για τα οχήματα από την Κίνα.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Με απλά λόγια δεν έχει και πολύ νόημα να πάρει κάποιος plug in. Βέβαια εδώ που τα λέμε αργά ή γρήγορα, τέλη θα αρχίσουν να πληρώνουν ακόμη και τα ηλεκτρικά, όμως το πρόβλημα με τα plug in είναι ότι εκτός κι αν κάποιος έχει γκαράζ με φορτιστή στο σπίτι του δεν έχει νόημα να πάρει ένα, καθώς τα περισσότερα φορτιζουν πολύ πιο αργά από τα πλήρως ηλεκτρικά, ακόμη και σε πιο γρήγορους φορτιστές πρέπει να περιμένεις καμιά ώρα για να έχεις με το ζόρι 60 χιλιόμετρα αυτονομίας και απλά καταλήγεις να το χρησιμοποιείς όπως ένα απλό υβριδικό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.