Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) επέβαλε ένα σημαντικό πρόστιμο ύψους 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων στην εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού κυβερνοασφάλειας Avast για τη μη εξουσιοδοτημένη πώληση δεδομένων περιήγησης χρηστών. Η κίνηση αυτή υπογραμμίζει τον κομβικό ρόλο της διαφύλαξης της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών στην ψηφιακή εποχή και επιφέρει σημαντικό πλήγμα στη φήμη της εταιρείας.
Αναλυτικότερα, η Avast, μια εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και θυγατρική στην Τσεχία με την ονομασία Jumpshot, κατηγορείται ότι απέκτησε κρυφά πληροφορίες περιήγησης των καταναλωτών μέσω των δραστηριοτήτων της στην Τσεχία και στη συνέχεια τις πούλησε χωρίς επαρκή ειδοποίηση ή συγκατάθεση.
Η εταιρεία, χρησιμοποιώντας επεκτάσεις προγράμματος περιήγησης και λογισμικό προστασίας από ιούς, συνέλεξε περίπλοκες λεπτομέρειες των διαδικτυακών δραστηριοτήτων των χρηστών, όπως ιστορικό αναζήτησης και μοτίβα επίσκεψης σε ιστότοπους.
Παρά τις διαβεβαιώσεις για διαγραφή των δεδομένων, η Avast διατήρησε αυτές τις πληροφορίες και τις πούλησε σε πάνω από 100 ανεξάρτητες οντότητες, συμπεριλαμβανομένων εταιρειών διαφήμισης και ανάλυσης δεδομένων, χωρίς την κατάλληλη συγκατάθεση του χρήστη.
Η έρευνα της FTC αποκάλυψε τις παραπλανητικές πρακτικές της Avast, η οποία υποσχόταν προστασία από τον διαδικτυακό εντοπισμό, ενώ κέρδιζε από την πώληση δεδομένων περιήγησης των χρηστών.
Σε απάντηση αυτής της δράσης, η FTC επέβαλε αυστηρούς όρους, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης της πώλησης δεδομένων περιήγησης με το σήμα της Avast σε τρίτους, της υποχρεωτικής θετικής συγκατάθεσης των καταναλωτών και της διαγραφής των μεταφερόμενων πληροφοριών περιήγησης στο διαδίκτυο.
Η Avast συμφώνησε να καταβάλει το πρόστιμο των 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων, δίνοντας έμφαση στην ευθυγράμμιση με τις υφιστάμενες πρωτοβουλίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ασφάλεια.
Η πρόεδρος της FTC, Lina Khan, υπογράμμισε την ευαισθησία των δεδομένων περιήγησης και τη δέσμευση του οργανισμού να προστατεύσει τους πολίτες από τις επεμβατικές πρακτικές παρακολούθησης, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα στην προτεραιότητα της προστασίας της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών στο ψηφιακό τοπίο.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.