Ένα από τα πιο άσχημα πράγματα που μπορεί να σου συμβούν είναι να μην μπορείς να καλύψεις τους λογαριασμούς του σπιτιού, ή κάποιο δάνειο, ή γενικά κάποια οφειλή. Δεν έχει σημασία μετά από πόσες δόσεις, αλλά κάποια στιγμή χτυπάει το τηλέφωνο και είναι οι εισπρακτικές που θέλουν τα χρωστούμενα, για λογαριασμό της κάθε εταιρείας. Αν και καμία δουλειά δεν είναι ντροπή, υπάρχουν και όρια. Δυστυχώς, οι περισσότεροι υπάλληλοι των εισπρακτικών φροντίζουν να τα ξεπερνούν με την πρώτη ευκαιρία.

Οι υπάλληλοι δεν ενδιαφέρονται γιατί καθυστέρησες να πληρώσεις, ούτε που τους ενδιαφέρει αν ζεις ή αν πεθαίνεις, κυριολεκτικά. Έχουν μπροστά τους μία λίστα με ονόματα, που χρωστάνε και πόσα, και το τηλέφωνο στο οποίο θα καλέσουν για να βρουν αυτόν που χρωστάει. Όλα καλά μέχρι εδώ, λέμε τώρα, αλλά όταν το άτομο στην απέναντι γραμμή ξεκινά να προσβάλει τον οφειλέτη, τότε το πράγμα διαφέρει. Αντίστοιχα, μιλάμε υπό άλλη οπτική όταν τα τηλεφωνήματα γίνονται σε ώρες κοινής ησυχίας ή γενικώς ακατάλληλες.

Δυστυχώς, τόσο η τακτική των προσβολών, όσο και εκείνη των ακατάπαυστων κλήσεων οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, είναι όλο και πιο συχνό φαινόμενο για τις εισπρακτικές. Ευτυχώς, το κράτος και οι νόμοι φροντίζουν για τον πολίτη, ίσως όχι πάντα, αλλά σε αυτήν την περίπτωση το κάνουν. Ο πολίτης μπορεί να ενημερώνεται για θέματα που αφορούν την προστασία του ως καταναλωτής και να καταγγέλλει παραβιάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας μέσω του Gov.gr.

Η Προστασία του Καταναλωτή έχει πλέον τι δική της ιστοσελίδα, η οποία βρίσκεται στη διεύθυνση https://kataggelies.mindev.gov.gr/. Σε αυτόν τον ιστότοπο μπορούμε να ενημερωνόμαστε για τα δικαιώματα που απορρέουν από την καταναλωτική νομοθεσία που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή).

Επιπλέον, μπορούμε μέσω αυτής της σελίδας του Gov.gr μπορούμε να καταγγείλουμε εισπρακτικές, ή άλλες εταιρείες, για αθέμιτες πρακτικές, και όχι μονό. Το κράτος έχει φροντίσει και για όσους δεν το έχουν τόσο με την τεχνολογία. Όσοι δεν μπορούν να χειριστούν τον ιστότοπο της Προστασίας του Καταναλωτή, μπορούν να καλούν στο 1520, τη Γραμμή του Καταναλωτή. Σε αυτήν τη γραμμή ενημερώνονται για όλα όσα προαναφέραμε και κάνουν τις καταγγελίες τους.

Σε αυτό το σημείο ίσως κάποιοι σκεφτούν ότι δεν θα γίνει τίποτα. Όμως, κάνουν λάθος. Ήδη, δύο εισπρακτικές έχουν λάβει διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 670.000 ευρώ από το υπουργείο Ανάπτυξης. Ειδικότερα, σε εφαρμογή του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης επιβλήθηκαν τα παρακάτω πρόστιμα στις εισπρακτικές εταιρείες doValue Greece και Cepal Hellas:

Η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης επέβαλε διοικητικό πρόστιμο 435.000 ευρώ στη doValue Greece. Τα 385.000 ευρώ επιβλήθηκαν επειδή προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις για ενημέρωση οφειλετών περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών οι οποίες είχαν υποβληθεί σε ρύθμιση που τηρούταν χωρίς, όμως, να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη εκ μέρους της εταιρείας επιβεβαίωση αυτών. Όσον αφορά τα υπόλοιπα 55.000 ευρώ, αυτά αφορούν αθέμιτη πρακτική για επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς με χρήση καταφανώς προσβλητικών εκφράσεων εναντίον οφειλέτη κατά την ενημέρωσή του περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής.

Από την άλλη, στη Cepal Hellas, η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης επέβαλε διοικητικό πρόστιμο 235.000 ευρώ. Πρώτον, η δεύτερη από τις εισπρακτικές στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα, προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις οφειλέτη περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής χωρίς να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη εκ μέρους της εταιρείας επιβεβαίωση αυτής καθώς και σε ενέργειες αναγκαστικής εκτέλεσης με έκδοση διαταγής πληρωμής κατά του οφειλέτη, παρά το γεγονός ότι η οφειλή είχε υποβληθεί σε ρύθμιση βάσει δικαστικής απόφασης στο πλαίσιο του ν.3869/2010 και τηρούνταν απαρέγκλιτα. Δεύτερον, προέβη σε αναθέσεις εντολών σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για ενημέρωση των οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές τους οι οποίες είχαν υποβληθεί σε δικαστική ρύθμιση και τηρούνταν απαρέγκλιτα.

Για αυτό, καλό είναι να χρησιμοποιούμε ό,τι όπλα μας δίνει το κράτος και να κρατήσουμε τα λόγια του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα: “Η παραβίαση της νομοθεσίας και οι απαράδεκτες συμπεριφορές από τις εισπρακτικές εταιρείες δεν γίνονται αποδεκτές. Οι εταιρείες πρέπει να σέβονται τους πολίτες και να τηρούν τη νομοθεσία που ρυθμίζει τη λειτουργία τους. Το Υπουργείο Ανάπτυξης θα συνεχίσει τους εντατικούς ελέγχους.”

Καταγγελία ηλεκτρονικής απάτης μέσω του gov.gr: Έτσι το κάνεις

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.