Από ότι φαίνεται κανένας δεν ξεφεύγει από τις AI κάμερες κυκλοφορίες και τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται ήδη από την πιλοτική έναρξη λειτουργίας τους. Συγκεκριμένα από την περασμένη Τρίτη μέχρι την Παρασκευή, η κάμερα που λειτουργεί στη Λεωφόρο Συγγρού, έχει καταγράψει πάνω από 1.000 παραβάσεις για χρήση κινητού και για ζώνη. Παράλληλα, έχουν καταγράφει περίπου 800 παραβάσεις ορίων ταχύτητας, στο σημείο με όριο ταχύτητα τα 90 χλμ./ώρα. Από τις κάμερες σε Λ. Μεσογείου-Χαλανδρίου, καταγράφηκαν περίπου 480 παραβάσεις ερυθρού σηματοδότη και άλλες 285 παραβάσεις στην Λ. Βουλιαγμένης-Τήνου.

Η πιλοτική εγκατάσταση καμερών AI γίνεται στο πλαίσιο της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και ξεκίνησε για να βελτιώσει την οδική ασφάλεια τους δρόμους της χώρας μας. Πλέον τα πρώτα 8 σημεία υψηλής επικινδυνότητας έχουν ήδη κάμερες, με την επιλογή των πρώτων σημείων να έχει γίνει βάσει δεδομένων από την ΕΛ.ΑΣ. Φυσικά, όλα τα σημεία είναι στην Αττική, λόγω πληθυσμούς και επικινδυνότητας. Ο σχεδιασμός του προγράμματος εντάσσεται στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την επόμενη περίοδο αναμένεται να γίνει η διασύνδεση με το υπάρχον σύστημα της Τροχαίας.

Ποια είναι τα σημεία με τις πρώτες κάμερες AI;

Τα 8 σημεία που λειτουργούν πιλοτικά οι πρώτες κάμερες AI περιλαμβάνουν τις παρακάτω περιοχές.

  • Δήμος Αθηναίων – Πανεπιστημίου και Λ. Βασ. Σοφίας.
  • Δήμος Αγ. Παρασκευής – Λ. Μεσογείων και Λ. Χαλανδρίου
  • Δήμος Ραφήνας – Λ. Μαραθώνος και Φλέμινγκ
  • Δήμος Καλλιθέας – Λ. Συγγρου και Αγίας Φωτεινής
  • Δήμος Βάρης-Δήμος Βουλιαγμένης – Λ. Ποσειδώνος και Ερμού
  • Δήμος Αλίμου – Λ. Ποσειδώνος και Λ. Αλίμου
  • Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης – Λ. Βουλιαγμένης και Τήνου
  • Δήμος Φιλοθέσης-Ψυχικού – Λ. Κηφησίας και Εθν. Αντιστάσεως

Αν όλα πάνε βάση προγράμματος, οι κάμερες θα έχουν συνδεθεί στο σύστημα της Τροχαίας και θα λειτουργούν κανονικά μέχρι το Πάσχα του 2026. Οι κάμερες AI θα καταγράφουν παραβάσεις όπως την παραβίαση σηματοδότη, την υπερβολική ταχύτητα, την χρήση κινητού τηλεφώνου, τη μη χρήση ζώνης, όπως επίσης και την οδήγηση σε λωρίδες έκτακτης ανάγκης.

κάμερες AI

Αυτή είναι όμως μόνο η αρχή, με πάνω από 2.500 κάμερες να μπαίνουν έρχονται. Από αυτές οι 2.000 θα ειναι σε σημεία υψηλού κινδύνου και 500 να είναι ενσωματωμένες σε λεωφορεία δημόσιων συγκοινωνιών, ώστε να υπάρχει επιτήρηση στις λεοφορειολωρίδες. Η περιφέρεια Αττικής θα εγκαταστήσει 388 κάμερες που θα συνδεθούν με το Ε.Η.Σ. (Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα), ώστε να πηγαίνουν τα πρόστιμα απευθείας στο κινητό του παραβάτη.

ΔΕΗ: Ένα 50αρικο με ένα κλικ!

Το νέο σύστημα, εκτός από την ασφάλεια στους δρόμους, στοχεύει και στο να ελαφρύνει τις αστυνομικές αρχές, εστιάζοντας στην καλύτερη αστυνόμευση στους δρόμους, που εδώ που τα λέμε είναι σχεδόν ανύπαρκτη εδώ και χρόνια, στα αστικά περιβάλλοντα. Φυσικά και το ίδιο το κράτος θα δει αύξηση στα έσοδα από τα πρόστιμα, με τους Δήμους να παίρνουν τις εισπράξεις αυτές στο ακέραιο.

Το Ε.Η.Σ. θα διαθέτει ανοικτά δεδομένα, απολύτως ανωνυμοποιημένα, ώστε φορείς, ερευνητές και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχουν πρόσβαση σε κρίσιμη πληροφορία για τον σχεδιασμό πολιτικών οδικής ασφάλειας. Ταυτόχρονα, οι διαδικασίες θα υπάρχει διαφάνεια στα πρόστιμα και τις παραβάσεις, ενώ ο πολίτης θα έχει ξεκάθαρη εικόνα στις οφειλές του από πρόστιμα, αντί για την τωρινή κατάσταση που έρχονται πρόστιμα για παραβάσεις που έγιναν πριν από 15 χρόνια, με τις προσαυξήσεις τους φυσικά και μάλιστα για παραβάσεις που δεν είχαμε ιδέα πως έγιναν.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.