Οι δύο μεγαλύτερες αγορές smartphone στον κόσμο είναι η Κίνα και η Ινδία. Στη δεύτερη, υπάρχει μία εταιρεία που κυριαρχεί στις πωλήσεις smartphones τα τελευταία πέντε χρόνια και αυτή είναι η Xiaomi. Αυτό συνέβη χάρη στη συνταγή της για όμορφα τηλέφωνα με αξιοπρεπείς προδιαγραφές και χαμηλές τιμές.

Ωστόσο, τα πράγματα αλλάζουν στην Ινδία. Το αντι-κινεζικό συναίσθημα βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο και οι Ινδοί έχουν περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Χάρη στα στοιχεία της Counterpoint Research, μπορούμε να δούμε ότι το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στην ινδική βιομηχανία smartphone έχει πέσει κατακόρυφα. Στην πραγματικότητα, το 2022 είδε το τέλος ενός πενταετούς σερί της Xiaomi να κυριαρχεί στην ινδική αγορά smartphone σε όλα τα τρίμηνα εκτός από ένα.

Η έρευνα της Counterpoint Research δείχνει τη μάχη μεταξύ της Samsung και της Xiaomi για το μερίδιο αγοράς στην Ινδία τα τελευταία χρόνια. Η πρώτη κυριαρχεί σχεδόν σε κάθε τρίμηνο, με τη Samsung να χάνει σοβαρά από το 2ο τρίμηνο του 2018 έως το 1ο τρίμηνο του 2020, το τελευταίο εκ των οποίων είδε την εταιρεία σε ιστορικό χαμηλό. Αυτή η χρονική περίοδος ήταν η περίοδος της ύφεσης της σειράς Galaxy A, του χαρτοφυλακίου μεσαίας και οικονομικής κατηγορίας της Samsung. Χωρίς ισχυρές συμμετοχές στην αγορά, η Samsung ουσιαστικά παρέδωσε τις νίκες στη Xiaomi.

Ωστόσο, περίπου αυτή την περίοδο, η Samsung άρχισε πραγματικά να παίρνει στα σοβαρά τη σειρά Galaxy A και ανέκαμψε αμέσως. Όμως, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi ήταν ανώτερο σε όλα τα τρίμηνα εκτός από ένα, το τρίτο τρίμηνο του 2020, ακριβώς τη στιγμή που η σειρά Galaxy A έγινε και πάλι καλή. Παρόλα αυτά, η Samsung έχασε αυτή τη δυναμική γρήγορα.

Το 2022, όμως, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi έπεσε κατακόρυφα. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, ένας συνδυασμός αντι-κινεζικού κλίματος και προθυμίας των πολιτών να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για smartphones συνέβαλε σε αυτή την πτώση. Τώρα, το 2023, φαίνεται ότι η Samsung θα συνεχίσει να κερδίζει έδαφος στη χώρα, ενώ η Xiaomi θα συνεχίσει να πέφτει. Μία τάση που βλέπουμε σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται η κινέζικη εταιρεία και περιμένουμε ότι θα συνεχιστεί όσο επιμένει στις ίδιες στρατηγικές.

Αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να είναι πολύ ανησυχητικά για τη Xiaomi. Είναι σαφές ότι η συνήθης στρατηγική της, η κυκλοφορία πολλών φαινομενικά φθηνών τηλεφώνων με ίδια χαρακτηριστικά και διαφορετικά ονόματα δεν πρόκειται να λειτουργήσει άλλο, γιατί οι χρήστες βαρέθηκαν. Πρέπει να αρχίσει να κατασκευάζει τηλέφωνα που απευθύνονται σε αγοραστές που θέλουν λίγο περισσότερη ποιότητα, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξοδέψουν κάτι παραπάνω. Αν δεν κάνει αυτή την αλλαγή, η αγορά της Ινδίας θα είναι η αγορά της Samsung, ακόμα και της Apple, με περισσότερες να ακολουθούν.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.