Οι μπαταρίες των Tesla θεωρούνται από τις καλύτερες της αγοράς, τι ισχύει όμως; Συνήθως όταν αφήσουμε το αυτοκίνητό μας σε ακινησία για μερικές μέρες, παρατηρούμε μείωση της φόρτισης στην μπαταρία. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για διάφορους λόγους. Τι συμβαίνει όμως με την μπαταρία των Tesla;
Αν το αυτοκίνητο διατηρεί σύνδεση στο διαδίκτυο, όπως τα περισσότερα υβριδικά και ηλεκτρικά, τότε υπάρχει κάποια κατανάλωση στην μπαταρία, όπως επίσης επιπτώσεις έχουν και οι ακραίες αλλαγές στις θερμοκρασίες.
Σύμφωνα με την εταιρεία Auto Exhausts & Tyres που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα αυτοκίνητο με μια αρκετά νέα μπαταρία που έχει φροντιστεί καλά μπορεί να παραμείνει αχρησιμοποίητο για περίπου δύο εβδομάδες προτού αποφορτιστεί εντελώς. Ωστόσο, ορισμένες μάρκες αυτοκινήτων μπορεί να διαρκέσουν έως και τέσσερις μήνες.
Με τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα να χάνουν μεγάλη ποσότητα της μπαταρίας σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα, ο δημιουργός περιεχομένου Everyday Chris, αποφάσισε να δοκιμάσει άθελά του, τι γίνεται με το Tesla του, που έμεινε ακίνητο για 10 μέρες στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο. Ο Chris, ενώ είχε συνδέσει το αυτοκίνητο σε φορτιστή, με 80% μπαταρία, ώστε να είναι σίγουρος πως θα έχει μπαταρία το όχημα όταν γυρίσει, ανακάλυψε εκ των υστέρων πως οι φορτιστές του αεροδρομίου δε λειτουργούσαν.
Σε μια προσπάθεια να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, ο Chris απενεργοποίησε τις λειτουργίες αποστράγγισης ενέργειας, όπως η λειτουργία Sentry και η Προστασία από υπερθέρμανση καμπίνας πριν εγκαταλείψει το ηλεκτρικό όχημα.
Left the Tesla at an airport for 10 days pic.twitter.com/bbcx3kZxFA
— Everyday Chris (@TheEvryDayChris) October 30, 2024
Μέσα από την εφαρμογή της Tesla, ο Chris παρακολουθούσε τα επίπεδα της μπαταρίας του οχήματός του από μακριά. Όταν πάρκαρε στο αεροδρόμιο, είχε 80% μπαταρία και όταν γύρισε για να πάρει το όχημα και να γυρίσει σπίτι του, 10 μέρες μετά, η στάθμη είχε πέσει μόλις 1%, ποσοστό που είναι εντυπωσιακό για κάθε όχημα.
Φυσικά, περισσότεροι κάτοχοι Tesla έσπευσαν να σχολιάσουν. Ένας μάλιστα σχολίασε πως πάρκαρε το νέο του Model X για δύο εβδομάδες και όταν επέστρεψε δεν είχε χάσει καθόλου από την μπαταρία.
Κάποιάς άλλος όμως αναρωτήθηκε πως γίνεται να μην χάνει μπαταρία μετά από 5 ημέρες ακινησίας και όταν το αφήνει για 8 ώρες όταν είναι στη δουλειά το αυτοκίνητο χάνει μέχρι και 3%.
Προφανώς το 3% μπαταρίας είναι αμελητέο σε ένα όχημα που μπορεί να βγάλει μέχρι και 500 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα της μπαταρίας.
Κάποιος άλλος χρήστης, αναφέρει πως όταν έφυγε για διακοπές τριών μηνών, έκλεισε την Sentry και είδε ελάχιστη απώλεια από την μπαταρία. Με την Sentry κλειστή, το όχημα καταναλώνει ελάχιστη μπαταρία, όμως παραμένει συνδεδεμένο στο διαδίκτυο.
To Sentry Mode είναι μια λειτουργία που όταν κάτι πλησιάζει το αυτοκίνητο, καταγράφεται από τις κάμερες του οχήματος και τα πλάνα κατεβαίνουν αυτόματα στο κινητό του ιδιοκτήτη. Αυτό σε ένα δημόσιο parking, αν και πολύ χρήσιμο, ενεργοποιείται πολλές φορές την ημέρα, καταναλώνοντας ικανό ποσοστό από την μπαταρία, αν το αυτοκίνητο παραμείνει εκεί για μέρες.
Στον αέρα όσοι αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα! Δε λειτουργεί το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τις μπαταρίες των Tesla να δίνουν ρέστα, καθώς έχουμε δει οχήματα που έχουν διανύσει πάνω από 350.000 χιλιόμετρα, να διατηρούν την υγεία της μπαταρίας στο 90%, κάτι που είναι εντυπωσιακό. Μάλιστα, η ίδια η Tesla είναι τόσο σίγουρη για τις μπαταρίες της, που δίνει εγγύηση 10 ετών, ή 160.000 χιλιομέτρων.
Από την άλλη, αν χρειαστεί αντικατάσταση, θα έρθει με έναν λογαριασμό από 12.000 μέχρι 20.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Οτι πληρώνεις παίρνεις.