Στο τέλος του 2008, το ποσοστό χρήσης του Firefox κινούνταν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Περίπου το 20% του 1.5 δισεκατομμυρίων ανθρώπων χρησιμοποιούσαν τον browser της Mozilla για να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο.  Ιδίως σε περιοχές όπως η Β. Μακεδονία, η Σλοβενία, η Ινδονησία, το μερίδιο αυξανόταν με τρελούς ρυθμούς όπως σημείωνε ο Ken Kovash, ο τότε data analytics team manager της Mozilla, σχεδόν 15 χρόνια πριν.

Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το μερίδιο του browser έχει πέσει κάτω από το 4% της αγοράς, στο mobile είναι μόλις 0.5%. Κοιτάζοντας πέντε χρόνια πίσω και εξετάζοντας το μερίδιο αγοράς μας και τους αριθμούς που δημοσιεύουμε, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την πτώση, αναφέρει η Selena Deckelmann της Mozilla. Τα ίδια τα στατιστικά στοιχεία της Mozilla δείχνουν μια πτώση περίπου 30 εκατομμυρίων μηνιαίων ενεργών χρηστών από την αρχή του 2019 έως την αρχή του 2022. Τα τελευταία δύο χρόνια, αυτό που βλέπουμε είναι στην πραγματικότητα μια αρκετά σημαντική πτώση, προσθέτει η Deckelmann.

Μια Ρωσία αποκομμένη από το παγκόσμιο internet! Και αυτό το είχε σκεφθεί!

Από τότε που ο Chrome έκανε το επίσημο ντεμπούτο, ανεβάζει σταθερά το ποσοστό του και έχει καταφέρει να χρησιμοποιείται από το 65% των χρηστών. Ο Chrome έχει κερδίσει τη μάχη, επισημαίνει χαρακτηριστικά, ένα πρώην μέλος της Mozilla που δεν επιθυμεί να κατονομαστεί ενώ ένα άλλο μέλος παραδέχεται πως δεν πρόκειται ποτέ να ξαναγεννηθεί από τις στάχτες.

Η Mozilla και η Google έχουν, η αλήθεια είναι μια περίπλοκη σχέση. Αν και είναι ανταγωνιστές, είναι και συνεργάτες. Η Google πληρώνει τη Mozilla εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για να αποτελέσει τη default μηχανή αναζήτησης στον Firefox, με το ποσό να αγγίζει τα 440 εκατομμύρια. Το τελευταίο και πιο πρόσφατο deal ανανεώθηκε το 2020 και λήγει το 2023. Άγνωστο με ποιους όρους θα ζητήσει η Google την ανανέωση της συμφωνίας. Όμως ο Firefox έχει χάσει άλλο 1% σε μερίδιο το διάστημα ισχύος αυτής της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ των δυο μερών.

Πάντως, η Mozilla αναγνωρίζει ότι για να επιβιώσει μακροπρόθεσμα χρειάζεται να διαφοροποιήσει τις πηγές εσόδων της. Και πως οι νέες υπηρεσίες που έχει διαθέσει, όπως VPN, διαφημίσεις στη σελίδα των νέων tabs θα την βοηθήσουν να δημιουργήσει ένα πιο υγιές επιχειρηματικό μοντέλο. Δυστυχώς όμως, πολλές τέτοιες προσπάθειες δεν έχουν πετύχει. Όπως το Firefox Send, η κρυπτογραφημένη υπηρεσία εύκολης μεταφοράς αρχείων, η οποία σταμάτησε τη λειτουργία της καθώς χρησιμοποιούνταν για τον διαμοιρασμό malware. Για έναν πρώην εργαζόμενο της Mozilla, το πρόβλημα είναι οι αντιφατικές προτεραιότητες, από τη μια θέλει να είναι μια privacy-focused εναλλακτική στον Chrome, από την άλλη εισάγει διαφημίσεις για να αυξήσει τα έσοδά της.

H Deckelmann αναφέρει ότι στόχος είναι να κάνουμε τον Firefox πιο χρήσιμο για τους χρήστες, καθώς είναι σχεδόν αδύνατο ο κόσμος να διαχειριστεί όλη την πληροφορία και φέρνει το παράδειγμα της homepage που επιτρέπει στους χρήστες να συνεχίσουν τις αναζητήσεις που είχαν πρόσφατα εγκαταλείψει ή τα μη ολοκληρωμένα άρθρα. Αναφέρει επίσης, ότι δεν χρειάζεται  ο Firefox να είναι τόσο μεγάλος όσο ο Chrome ή ο Safari της Apple.

Σε κάθε περίπτωση ο Firefox έχει τη δική του θέση στο χώρο του διαδικτύου and still matters όπως λένε οι συνάδελφοί μας στο εξωτερικό. Η αγορά κυριαρχείται από την codebase του Chromium και την browser engine αυτού. Ο Edge, ο Brave, ο Vivaldi και ο Opera χρησιμοποιούν τροποποιημένες εκδόσεις του Chromium. Η Apple απαιτεί τη χρήση του Webkit, με αποτέλεσμα η Gecko engine να είναι η μόνη εναλλακτική. Με όσους συνομίλησε το wired ανέφεραν ότι η άνθιση του Firefox κάνει το web ένα καλύτερο μέρος για όλους. Το trick είναι απλά να βρούμε τον τρόπο για να φθάσουμε εκεί, τόνισαν χαρακτηριστικά.

Έτσι βλέπεις το Twitter χωρίς λογαριασμό

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Χρησιμοποιώ Firefox εδώ και 10 χρόνια με τα καλά του και τα άσχημα του.Μέχρι στιγμής είμαι απόλυτα ικανοποιημένος .Προσφέρει πολλά καλούδια , θα μπορούσε ίσως και περισσότερα.
    Σύμφωνα με το άρθρο σας ο Firefox παραπαίει και ερωτώ : Θέλω έναν σημαντικό λόγο για να αλλάξω σε κάτι άλλο , αυτό που προτείνεται τον Chrome . Τι παραπάνω θα κερδίσω ?

  2. Εδώ δεν σου επιτρέπει να αποθηκεύσεις σε pdf ένα έγγραφο στην φορητή εκδοχή της! Η εγκατάληψη είναι προφανής.

  3. Σοβαρά πως μπορείτε να σερφαρετε στο κινητό χωρίς ad-blockers; ή να ακούτε μουσική στο youtube με ανοιχτό κινητό; Firefox μέχρι να σβήσει η αλεπού! Για χρήσεις που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει υπάρχουν άλλοι

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.