Το YouTube κλιμάκωσε πρόσφατα την εκστρατεία του κατά των ad blockers, περνώντας από μια πειραματική φάση σε μια παγκόσμια εφαρμογή διάφορων μέτρων. Ο αντίκτυπος ήταν διττός, καθώς σημειώθηκε αύξηση των χρηστών που απεγκαθιστούν το λογισμικό αποκλεισμού διαφημίσεων και ταυτόχρονη αύξηση των χρηστών που υιοθετούν πιο εξελιγμένες εναλλακτικές λύσεις αποκλεισμού διαφημίσεων.

Τον Οκτώβριο, μια έκθεση αποκάλυψε ότι εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες αφαίρεσαν τους ad blockers, πιθανότατα ως απάντηση στην εντατικοποιημένη καταστολή του YouTube. Ωστόσο, η κίνηση αυτή οδήγησε παραδόξως ακόμα μεγαλύτερο αριθμό χρηστών να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις αποκλεισμού διαφημίσεων που παρακάμπτουν τους περιορισμούς της πλατφόρμας.

Το δημοφιλές πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων Ghostery, διαθέσιμο στο κατάστημα επεκτάσεων του Chrome, σημείωσε τριπλάσια έως πενταπλάσια αύξηση τόσο στις εγκαταστάσεις όσο και στις καταργήσεις κατά τον τελευταίο μήνα. Ένα ποσοστό 90% των χρηστών απεγκατέστησαν το Ghostery αναφέροντας ως κύριο λόγο την αποτυχία του να μπλοκάρει της διαφημίσεις στο YouTube. Αντίθετα, σημειώθηκε αύξηση 30% στις εγκαταστάσεις στον Microsoft Edge, καθώς οι χρήστες αναζητούσαν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.

Το AdGuard, ένα άλλο εργαλείο αποκλεισμού διαφημίσεων, αντιμετωπίζει συνήθως περίπου 6.000 καθημερινές απεγκαταστάσεις στο Chrome. Ο αριθμός αυτός εκτοξεύτηκε σε 11.000 απεγκαταστάσεις ημερησίως από τις 9 Οκτωβρίου έως το τέλος του μήνα. Το αποκορύφωμα ήταν οι 52.000 απεγκαταστάσεις στις 18 Οκτωβρίου. Είναι αξιοσημείωτο ότι η επί πληρωμή έκδοση της AdGuard παρέμεινε ανεπηρέαστη από την απαγόρευση των ad blockers από το YouTube. Μόλις αυτό έγινε γνωστό, ο αριθμός των χρηστών αυξήθηκε κατακόρυφα, φτάνοντας τις 60.000 εγκαταστάσεις στις 18 και 27 Οκτωβρίου.

Επί του παρόντος, η καταστολή των ad blockers από το YouTube έχει προκαλέσει μια μανιώδη αναζήτηση για ανώτερες εναλλακτικές λύσεις αποκλεισμού διαφημίσεων. Ορισμένοι χρήστες στρέφονται σε πλατφόρμες όπως το Newpipe, έναν ιστότοπο που μοιάζει με το YouTube και επιτρέπει την αναπαραγωγή βίντεο χωρίς διαφημίσεις από την πλατφόρμα. Οι ειδικοί του κλάδου προειδοποιούν ότι οι προσπάθειες της πλατφόρμας μπορεί να οδηγήσουν στην ανάπτυξη πιο εξελιγμένων τακτικών αποκλεισμού, με πιθανό αποτέλεσμα την εμφάνιση ακούσιων τρωτών σημείων ασφαλείας.

Για όσους αναζητούν εναλλακτικές λύσεις, επεκτάσεις όπως το uBlock Origin συνεχίζουν να λειτουργούν στον Firefox. Το Adblock Plus έχει επίσης παράσχει προτάσεις για την παράκαμψη του τείχους κατά των διαφημίσεων. Εναλλακτικά, μπορείτε να πληρώσετε το YouTube Premium, αποτελεί και αυτό μία επιλογή και κυρίως την πρόταση της Google, η οποία αυξάνει και την τιμή της συνδρομής.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τοσα χρονια δηλαδή δουλευε μια χαρα και τωρα θυμήθηκε ότι πληρώνετε από τις διαφημίσεις. Απλά είναι μια τακτική για να πουλήσουν premium πακέτα.

  2. ΑΥΤΆ ΠΟΥ ΉΘΕΛΑ ΝΑ ΓΡΆΨΩ ΜΕ ΚΑΛΗΨΕΝΕ ΤΑ ΣΧΌΛΙΑ ΤΩΝ ΚΥΡΊΩΝ ΤΟ YOUTOUBE ΣΚΟΥΠΊΔΙΑ ΕΊΝΑΙ ΠΛΈΟΝ

  3. Το Ublock Origin δουλεύει μια χαρά και σε Chrome. Το μόνο που χρειάζεται είναι είτε update στα filter lists είτε Purge caches και μετά Update. Όχι μόνο δεν χρειάστηκε να το απεγκαταστησω αλλά παραμένω logged in και βλέπω θα βίντεο που με ενδιαφέρουν χωρίς απολύτως καμία διαφήμιση. Στο κινητό επίσης κλασσικά Adblock Browser χωρίς πρόβλημα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.