Για σχεδόν 800 χρόνια, επιστήμονες και κληρικοί διαφωνούν για το εάν ένα κομμάτι λινό ύφασμα, γνωστό και ως Ιερά Σινδόνη του Τορίνο, χρησιμοποιήθηκε για να τυλίξει το σώμα του Χριστού μετά τη Σταύρωση. Πάρα πολλοί πιστοί πιστεύουν πως η Σινδόνη του Τορίνο είναι πραγματική, όμως μια νέα μελέτη δείχνει πως τα σημάδια στο ύφασμα δεν φαίνεται να έχουν προκληθεί από την επαφή με ανθρώπινο σώμα, αλλά ήταν κάποιο μεσαιωνικό έργο τέχνης.
Το σεβαστό λείψανο έκανε την πρώτη γνωστή εμφάνισή του το 1354, όταν ένας Γάλλος ιππότης ονόματι Geoffroi de Charny δώρισε τη Σινδόνη στην εκκλησία του Lirey. Σημαδεμένο με το αποτύπωμα μιας ματωμένης ανδρικής φιγούρας, το αντικείμενο σύντομα χαρακτηρίστηκε ιερό και έγινε διάσημο σαν το ύφασμα που κάλυψε τον Χριστό μετά τον θάνατό του.
Το πολύ αμφιλεγόμενο τεχνούργημα, βρίσκεται στο Παρεκκλήσι της Ιεράς Σινδόνης στο Τορίνο της Ιταλίας και προσελκύει χιλιάδες πιστούς και προσκυνητές, παρά το γεγονός πως πάρα πολλές μελέτες δείχνουν πως το τεχνούργημα είναι μάλλον ψεύτικο.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, για παράδειγμα, μια μελέτη χρονολόγησης με ραδιενεργό άνθρακα που διεξήχθη σε τρία ξεχωριστά εργαστήρια διαπίστωσε ότι το ύφασμα χρονολογείται μεταξύ 1260 και 1390 μ.Χ., πολύ περισσότερο από μια χιλιετία μετά την υποτιθέμενη εκτέλεση του Ιησού. Εκείνη την εποχή, ο Αρχιεπίσκοπος του Τορίνο δήλωσε ότι αποδέχεται τα ευρήματα και ότι η Σινδόνη ήταν πιθανώς ένα αντίγραφο του πραγματικού ταφικού υφάσματος του Χριστού.
Ακόμα και έτσι, οι πιστοί συνεχίζουν να θεωρούν πως η Σινδόνη είναι πραγματική, παρά το γεγονός πως η ίδια η αρχιεπισκοπή του Τορίνο παραδέχθηκε πως είναι αντίγραφο, από κάτι που φυσικά δεν έχουμε δει ποτέ.
Πρόσφατα όμως οι επιστήμονες έχουν βρει ίσως τη μεγαλύτερη απόδειξη πως η Ιερά Σινδόνη είναι κατασκευασμένη και αυτό φαίνεται από αρκετά διαφορετικά σημεία.
Για παράδειγμα, η ανάλυση των πιτσιλιών αίματος που δημοσιεύθηκε το 2018, δείχνει πως η κατανομή των κηλίδων ήταν μη ρεαλιστική και σίγουρα δεν προκλήθηκαν από τα τραύματα. Μια άλλη εξέταση της Σινδόνης, δείχνει πως το ένα χέρι ήταν 7-10 εκατοστά μακρύτερο από το άλλο, κάτι που δείχνει πως το αποτύπωμα δεν ήταν από πραγματικό άνθρωπο.
Θα μπορούσε η Ιερά Σινδόνη να είναι το τάφο του Ιησού;
Μια νέα μελέτη έρχεται τώρα και επιχειρεί να διακρίνει τη φύση του αντικειμένου που αποτυπώνεται στο ύφασμα, χαρτογραφώντας τις περιοχές επαφής που παράγονται όταν το ύφασμα τυλίγεται πάνω σε ένα ανθρώπινο σώμα. Χρησιμοποιώντας τρισδιάστατες προσομοιώσεις, ο συγγραφέας της μελέτης Cicero Moraes διερεύνησε το λεγόμενο φαινόμενο της Μάσκας του Αγαμέμνονα, όπου η μετατροπή ενός τρισδιάστατου αντικειμένου σε μια δισδιάστατη επιφάνεια παράγει μια σειρά από παραμορφώσεις.
SkinVision: Ανίχνευση καρκίνου δέρματος στο λεπτό με δωρεάν εφαρμογή από το κινητό σου
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι προσομοιώσεις έδειξαν ξεκάθαρα πως τα σημάδια στη Σινδόνη είναι συμβατά με επίπεδη ζωγραφική και όχι με το άμεσο αποτύπωμα ενός ανθρώπινου σώματος.
Φυσικά, ένα τέτοιο εύρημα είναι εξαιρετικά απίθανο να αλλάξει τις απόψεις όσων πιστεύουν ένθερμα στην αυθεντικότητα της Σινδόνης ή να θέσει τέλος στη συνεχή ροή προσκυνητών που συρρέουν στο Τορίνο, αλλά βάζει ένα ακόμη καρφί στο φέρετρο του ταφικού υφάσματος του Ιησού Χριστού.
Η μελέτη δημοσιεύεται στο περιοδικό Archaeometry.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.