Του Zheping Huang, Quartz.com
Τον Αύγουστο του 2011, ο ιδρυτής της Xiaomi, Lein Jun, ανέβηκε στη σκηνή, με ένα μαύρο T-Shirt και blue jeans. Ο 41χρονος επιχειρηματίας επρόκειτο να αποκαλύψει το πρώτο προϊόν του νέου του brand, το Mi-1, το οποίο διέθετε ένα από τα πιο γρήγορα chips και προωθούνταν ως αντίστοιχο του iPhone 4. Αυτό όμως που πραγματικά προκάλεσε μια ευχάριστη έκπληξη, ήταν το γεγονός ότι, όπως ανακοίνωσε ο Lei, το handset θα πωλούνταν για λίγο πάνω από τα 300 δολάρια, τη μισή τιμή δηλαδή ενός iPhone. Χρειάστηκε, μόλις μιάμιση μέρα για να πουλήσει και τις 400.000 συσκευές μέσω online πωλήσεων. Γρήγορα, ο Lei έλαβε το ψευδώνυμο Lei Busi, καθώς οι fans τον έβλεπαν ως τον Steve Jobs της Κίνας. (Το επίθετο του Steve Jobs στα κινέζικα είναι 乔布斯, ή Qiao Busi). Πως λοιπόν η Xiaomi, εξελίχθηκε σε έναν πραγματικό ανταγωνιστή της Apple και είναι πλέον ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής παγκοσμίως;
Το μυστικό της επιτυχίας για την Xiaomi, η οποία της κέρδισε αποτίμηση 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι βασικά μια στρατηγική αντίθετη της Apple. Ενώ η Apple έχει εδραιωθεί σαν ένα premium brand, η Xiaomi πουλά τα προϊόντα της, όσο το δυνατόν πιο χαμηλά γίνεται και σε όσους περισσότερους ανθρώπους μπορεί παγκοσμίως. Η Xiaomi ιδρύθηκε στις αρχές του 2010 και ξεκίνησε σημειώνοντας μια λαμπρή επιτυχία στη Κίνα, πουλώντας σχεδόν όλα τα τηλέφωνά της online, με μικρά περιθώρια κέρδους, κάτι που της επέτρεψε να εξοικονομήσει σημαντικά χρήματα, από έξοδα όπως ενοίκια καταστημάτων. Βασίζονταν κυρίως σε flash sales. Έτσι, κατάφερε να γίνει ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής ως προς τη διάθεση συσκευών το τρίτο τρίμηνο του 2014, πίσω από τις Samsung και την Apple.
Οι πρώτες δυσκολίες ήρθαν το 2015-2016, όταν ανταγωνιστικές εταιρείες όπως Huawei και Oppo, αντέγραψαν την στρατηγική χαμηλού κόστους που ακολουθούσε. Ακολούθως, η Xiaomi προσάρμοσε την στρατηγική της κατάλληλα, ανοίγοντας περισσότερα από 200 retail stores στη Κίνα. Επιπλέον, σε αντίθεση με την Apple, μεταμορφώθηκε και σε μια εταιρεία οικιακών συσκευών, διαθέτοντας σχεδόν τα πάντα. Αυτό που δεν άλλαξε όμως, είναι ότι τα προϊόντα της Xiaomi παραμένουν πάμφθηνα. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC, η Xiaomi βρέθηκε πίσω από την Apple στην παγκόσμια αγορά wearable gadgets το 2017. Η Xiaomi υποστηρίζει ότι το Mi Band κοστίζει περίπου 25 δολάρια, ενώ τα προϊόντα των ανταγωνιστών από 50-100 δολάρια. Και όπως είχε γράψει και το Quartz παλαιότερα, το Mi Band 2 κάνει σχεδόν τόσα όσα και οι ακριβές προτάσεις της Apple και Fitbit.
Η επόμενη φάση για την Xiaomi, είναι να γίνει μια καινοτόμα internet company, που με απλούς όρους σημαίνει ότι θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε online services, όπως υπηρεσίες πληρωμών, streaming, gaming.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.