Η Google απειλεί να κόψει τους εκδότες από την Καλιφόρνια από τα Google News, που είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος για να δείξουν το περιεχόμενό τους στο διαδίκτυο μέχρι στιγμής. Η Google ισχυρίζεται πως θα κάνει αυτό το δραστικό βήμα σαν απάντηση στον νόμο για την California Journalism Preservation Act (CJPA).

Ο αντιπρόεδρος του Google News, Jaffer Zaidi, σε μια ανάρτηση του αναφέρει πως η εταιρία μπορεί να περιορίσει σημαντικά το περιεχόμενο από την Καλιφόρνια.

“Εάν εγκριθεί, το CJPA μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στις υπηρεσίες που μπορούμε να προσφέρουμε στους Καλιφορνέζους και στην επισκεψιμότητα που μπορούμε να παρέχουμε στους εκδότες της Καλιφόρνια.”

Επίσης ανέφερε πως κατά την φάση των δοκιμών, η Google ενδέχεται να αρχίσει να διαγράφει συνδέσμους από ειδησεογραφικούς ιστότοπους της Καλιφόρνια, από τις διαδικτυακές της πλατφόρμες.

“Η διαδικασία δοκιμών περιλαμβάνει την αφαίρεση συνδέσμων προς ειδησεογραφικούς ιστότοπους της Καλιφόρνια, που καλύπτονται ενδεχομένως από το CJPA, για να μετρηθεί ο αντίκτυπος της νομοθεσίας στην εμπειρία των προϊόντων μας.”

Εάν όλα αυτά σας φαίνονται τραγικά, ο Zaidi αναφέρει πως η Google θα σταματήσει τις επενδύσεις της στο οικοσύστημα ειδήσεων της Καλιφόρνια. Πρακτικά εκβιάζει τα μέσα της Καλιφόρνια, πως θα τους διαγράψει από το διαδίκτυο. Αυτό όμως θα θέσει σε κίνδυνο και το κοινό της Καλιφόρνια, που δεν θα έχει καμία ενημέρωση για περιστατικά που συμβαίνουν στην περιοχή.

Η Google είναι αναστατωμένη λόγω του νόμου περί διατήρησης δημοσιογραφίας της Καλιφόρνια (CJPA). Οι υποστηρικτές της πράξης ισχυρίζονται ότι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των Google, Facebook, Microsoft και άλλων, αποσπούν πολύ μεγαλύτερο κομμάτι εσόδων από τη διαδικτυακή διαφήμιση. Με άλλα λόγια, οι υποστηρικτές υποστηρίζουν ότι οι τεχνολογικοί γίγαντες μειώνουν τους εκδότες.

Η Google δεν έχει διαφημίσεις στο Google News, όμως φιλοξενεί συνδέσμους προς ειδησεογραφικές σελίδες, που αναγκαστικά έχουν διαφημίσεις, καθώς είναι ο μόνος τρόπος να παρέχουν δωρεάν το περιεχόμενο τους στο κοινό, χωρίς κάποια συνδρομή. Αυτό όμως πρακτικά φέρνει έσοδα και στην Google, που είναι ο βασικός τρόπος διαφήμισης για τα περισσότερα μέσα.

Το CJPA υποστηρίζεται από ένα μεγάλο μέρος των εκδοτών και αποτελεί μοχλό πίεσης στα μεγαθήρια όπως η Google και η Meta. Για αυτό η Google απειλεί επί του παρόντος τους εκδότες ειδησεογραφικών σελίδων με έδρα την Καλιφόρνια. Δεν είναι ούτε η πρώτη ένωση εκδοτών που διεκδικεί τα δικαιώματά της, αλλά ούτε και η πρώτη φορά που η Google απειλεί τους εκδότες με μεγάλη απώλεια κοινού.

Η νέα σου ταυτότητα! Τι είναι η eID

Το 2014 η Google είχε απειλήσει την Ισπανία με αποχώρηση, ενώ το ίδιο είχε συμβεί και στην Αυστραλία. Η Google βρίσκεται τακτικά σε διαμάχες με εκδοτικούς οίκους και μέσα. Από την άλλη όμως, τα μέσα είναι που παράγουν το περιεχόμενο και έχουν τα πνευματικά δικαιώματα σε αυτό, οπότε θα έπρεπε να έχουν την μερίδα του λέοντος στα έσοδα. Όμως όλες οι μεγάλες πλατφόρμες όπως η Google και η Meta, βάζουν όλο και πιο πολύ χέρι στα έσοδα, ενώ έχει αρχίσει να εκπαιδεύει την τεχνητή νοημοσύνη της με το περιεχόμενο των ειδησεογραφικών σελίδων, χωρίς να πληρώνει κάποιο αντίτιμο.

Γενικά το διαδίκτυο έχει πάρει πολύ λάθος δρόμο…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.