Η Τεχνητή Νοημοσύνη έρχεται για να κλείσει όλες τις ειδησεογραφικές σελίδες και αυτό είναι πλέον φανερό. Η τεχνητή νοημοσύνη που η Google έβαλε στην αναζήτηση για να αντικαταστήσει τα αποτελέσματα, εξαλείφει την ανάγκη για άνοιγμα κάποιας σελίδας, ακόμα και αν η απάντηση παραπέμπει (με μικρά γράμματα) τις πηγές. Το AI Overviews ήρθε πλέον και στη χώρα μας, τη στιγμή που τα μέσα στις ΗΠΑ φωνάζουν πως η ίδια ακριβώς τεχνολογία τους έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα.
Η επισκεψιμότητα από την οργανική αναζήτηση στους ιστότοπους της HuffPost για υπολογιστές και κινητά μειώθηκε κατά λίγο περισσότερο από το μισό τα τελευταία τρία χρόνια και σχεδόν τόσο στην Washington Post, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων ψηφιακής αγοράς Similarweb.
To Business Insider αναγκάστηκε να μειώσει κατά 21% το προσωπικό του τον περασμένο μήνα, ώστε να μπορέσει να αντέξει την ακραία μείωση επισκεψιμότητας, καθώς είδαν πτώση κατά 55% από το 2022 μέχρι το 2025.
Δεν είναι μόνο οι ειδησεογραφικές σελίδες που έχουν πρόβλημα όμως. Αντίστοιχα προβλήματα έχουν σελίδες με οδηγούς και How-To, που βλέπουν τη δουλειά χρόνων, να σβήνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Αυτό γιατί η Google εμφανίζει όλο τον οδηγό στην απάντηση που δίνει στην αναζήτηση και άρα δεν υπάρχει ανάγκη να επισκεφτεί ο χρήστης τη σελίδα που το δημιούργησε.
Αυτό έχει φέρει ένα κύμα αναζητήσεων, που δεν καταλήγουν σε επισκέψεις για τη σελίδα που δημιούργησε το άρθρο, από το οποίο η Google πήρε τις πληροφορίες. Αυτό είναι ξεκάθαρα λογοκλοπή και πειρατεία περιεχομένου. Μιλάμε για ένα περιεχόμενο που κάποιος αφιέρωσε χρόνο για να δημιουργήσει, τόσο στη συγγραφή όσο και στην έρευνα. H Google απλά κλέβει του δουλειά που έκανε κάποιος και δεν πληρώνει τίποτα για αυτή.
Τώρα η Google ετοιμάζει το AI Mode, αρχικά για τις ΗΠΑ, που θα κάνει την κατάσταση ακόμα χειρότερη, αφού δε θα εμφανίζει καν τις σελίδες που παράγουν το περιεχόμενο. Η Google πλέον ξεκάθαρα απειλεί όλα τα ΜΜΕ, ενώ μαζί με αυτό σκοτώνει την πολυφωνία και την ανεξάρτητη ενημέρωση.
Όταν τα μεγαθήρια όπως η Wall Street Journal βλέπουν πτώση 36.5% για τον Απρίλιο του 2025, φανταστείτε πόσο μεγάλη είναι η πτώση σε μικρότερες και πιο ανεξάρτητες σελίδες. Πολύ σύντομα θα βλέπουμε όλο και περισσότερες σελίδες να κλείνουν και πολύ κόσμο να χάνει τις δουλειές του.
Ακόμα και τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά πρακτορεία έχουν έρθει αντιμέτωπα με την σκληρή πραγματικότητα. Τα ίδια μέσα που κάποτε αποθέωναν την Google και την τεχνητή νοημοσύνη, βλέπουν τώρα πως η ενημέρωση δε θα είναι ποτέ ξανά η ίδια.
Εδώ όμως έρχεται ένα μεγάλο ερώτημα. Όταν οι περισσότερες σελίδες κλείσουν, από που θα παίρνει η Google τις ειδήσεις για δείξει στο κοινό; Αυτές οι λίγες πηγές που θα μείνουν, πόσο ανεξάρτητες θα είναι και πόσο μη ελεγχόμενες;
Σήμερα, όταν θέλει κάποιος να βρει κάτι στο διαδίκτυο, κάνει αναζήτηση και παίρνει δεκάδες σελίδες που γράφουν για το θέμα. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να διαβάσει διαφορετικές οπτικές για ένα θέμα, ώστε να έχει πιο σφαιρική άποψη. Είναι μια διαδικασία που μαθαίνει στο κοινό να έχει κριτική σκέψη, αλλά και το πως να κάνει έρευνα.
Όταν όμως η απάντηση δίνεται από την τεχνητή νοημοσύνη, δεν υπάρχει ποτέ ο αντίλογος. Δεν έχουμε διαφορετικές πηγές και δεν αποκτούμε ποτέ μια σφαιρική άποψη για ένα θέμα, παρά μόνο την οπτική που η Google επέλεξε να μας δείξει. Ο έλεγχος της πληροφορίας είναι ο απόλυτος έλεγχος στα πάντα. Αυτό θα δώσει την Google απεριόριστη δύναμη να κατευθύνει το κοινό όπου εκείνη θέλει, παρουσιάζοντας τις ειδήσεις και τα γεγονότα όπως εκείνη επιθυμεί.
Skroutz Plus: Επιτέλους δωρεάν μεταφορικά για όλους με προσφορά έκπληξη
Η Google μετά τα δημοσιεύματα συνεχίζει να κάνει την ανήξερη. Ισχυρίζεται πως παραμένει προσηλωμένη στην αποστολή της να φέρνει επισκεψιμότητα στις σελίδες και πως οι άνθρωποι που μπαίνουν σε μια σελίδα από το AI Overviews, αν και λιγότεροι, τείνουν να παραμένουν περισσότερο χρόνο στη σελίδα, κάτι που προφανώς δεν ισχύει και ούτε έχει λογική. Την ίδια στιγμή αναφέρει πως όταν υπάρχει κάποια νέα είδηση που είναι trending, δεν εμφανίζει το AI Overviews, κάτι που επίσης είναι ψέμα. Έχουμε δει άρθρο του Techmaniacs να βγαίνει στο Overviews, 5 μόλις λεπτά από την δημοσίευσή του, εμφανίζοντας ολόκληρο το άρθρο απευθείας στην αναζήτηση.
Ήδη τα μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία κινούνται νομικά κατά της Google και της OpenAI και όχι άδικα. Είμαστε αντιμέτωποι με την μεγαλύτερη λογοκλοπή που έχει συμβεί στα χρονικά. Ήδη, ακόμα και μεγάλα μέσα όπως το Bloomberg, έχουν βάλει συνδρομή για να μπορούν να επιβιώσουν, ενώ μέσα όπως το BBC, μπλοκάρουν τα AI Bots της Google, από το να διαβάσουν τη σελίδα τους.
Αν δεν παρθούν μέτρα για τον έλεγχο της κατάστασης, θα έρθει το τέλος της δημοσιογραφίας και κατά συνέπεια το τέλος της ελευθερίας λόγου. Δε θα υπάρχουν πολλά μέσα για εκφέρουν διαφορετικές απόψεις και πιθανότατα θα επιβιώσουν αυτά που χρηματοδοτούνται από συγκεκριμένους κύκλους για να προβάλουν συγκεκριμένες γραμμές.
Το μέλλον δεν φαίνεται και τόσο λαμπρό τελικά…
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.