Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών και η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου κατέθεσαν μήνυση κατά της Adobe για την επιβολή αδήλωτων τελών τερματισμού σε συνδρομητές που επιθυμούν να ακυρώσουν τα προγράμματά τους. Η εταιρεία κατηγορείται ότι δημιούργησε μια “πολύπλοκη και προκλητική διαδικασία ακύρωσης που αποσκοπεί στην αποτροπή των συνδρομητών από την ακύρωση ανεπιθύμητων συνδρομών”.

Η Adobe προσφέρει τα προϊόντα της Creative Cloud σε συνδρομητική βάση, με μηνιαία τέλη που υποδηλώνουν τη δυνατότητα ακύρωσης ανά πάσα στιγμή. Ωστόσο, οι περισσότεροι πελάτες δεσμεύονται εν αγνοία τους σε μια ετήσια συμφωνία. Επιπλέον, οι συνδρομητές που εγγράφονται για μια δωρεάν δοκιμή εγγράφονται αυτόματα στο προεπιλεγμένο πρόγραμμα Creative Cloud, το οποίο είναι ετήσιο συμβόλαιο. Η ακύρωση αυτής της σύμβασης απαιτεί την εφάπαξ καταβολή του 50 τοις εκατό της “εναπομένουσας συμβατικής υποχρέωσης”, παρά το γεγονός ότι η υπηρεσία λήγει τον ίδιο μήνα.

Παρόλο που η Adobe προσφέρει ένα πρόγραμμα συνδρομής από μήνα σε μήνα, είναι ακριβότερο από το ετήσιο πρόγραμμα που χρεώνεται μηνιαίως και η διαφορά είναι συχνά ασαφής για τους πελάτες. Στον ιστότοπο της Adobe, για παράδειγμα, αναφέρεται μια χρέωση 60 δολαρίων/μήνα για την πλήρη σουίτα εφαρμογών, αλλά αυτή η τιμή ισχύει μόνο με ετήσιο συμβόλαιο. Ένα πραγματικό μηνιαίο πρόγραμμα κοστίζει 90 δολάρια/μήνα, και αν ένας πελάτης πληρώσει για ένα έτος εκ των προτέρων, δεν παρέχονται επιστροφές χρημάτων μετά από μια περίοδο 14 ημερών. Επιπλέον, η Adobe εφαρμόζει ρήτρα διακοπής της συνδρομής, αν ο χρήστης επιλέξει ετήσια συνδρομή με μηνιαία πληρωμή, η οποία προσαρμόζεται βάσει του υπολοιπόμενου χρόνου της σύμβασης.

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης ισχυρίζεται ότι οι πρακτικές της Adobe παραβιάζουν τον νόμο για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ηλεκτρονικών αγοραστών (Restore Online Shoppers’ Confidence Act – ROSCA), καθώς κρύβουν πληροφορίες σχετικά με το τέλος πρόωρης διακοπής σε ψιλά γράμματα και δυσδιάκριτους υπερσυνδέσμους. Η καταγγελία αναφέρει ότι η Adobe επωφελείται εδώ και καιρό από αυτό το κρυφό τέλος, παραπλανώντας τους καταναλωτές σχετικά με το πραγματικό κόστος και στήνοντας τους ενέδρα με τέλη όταν επιχειρούν να ακυρώσουν, χρησιμοποιώντας το τέλος ως εργαλείο πίεσης για τη διατήρηση της συνδρομής.

Επιπλέον, η καταγγελία υποστηρίζει ότι η Adobe παραβιάζει το ROSCA, καθώς δεν παρέχει έναν απλό μηχανισμό ακύρωσης επαναλαμβανόμενων ηλεκτρονικών συνδρομών. Αντ’ αυτού, η Adobe φέρεται να περιπλέκει τη διαδικασία ακύρωσης με περιττά βήματα, καθυστερήσεις, μη ζητηθείσες προσφορές και προειδοποιήσεις, προστατεύοντας έτσι τα έσοδά της από τις συνδρομές. Η αγωγή ζητά “απροσδιόριστα ποσά αποζημίωσης των καταναλωτών”, μαζί με χρηματικές αστικές ποινές και μόνιμη διαταγή για να εμποδίσει την Adobe να συνεχίσει να χρησιμοποιεί κρυφές χρεώσεις για να αποτρέψει τις ακυρώσεις συνδρομών.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.