Σε μια απόφαση-ορόσημο, η Apple παρουσίασε μια μετασχηματιστική αλλαγή στην πολιτική επισκευών της, παρέχοντας στους πελάτες και τα ανεξάρτητα καταστήματα επισκευών πρόσβαση σε χρησιμοποιημένα γνήσια ανταλλακτικά Apple για επισκευές iPhone. Αυτά τα part θα κυκλοφορήσουν αργότερα μέσα στο έτος.

Σε πρώτη φάση, η εταιρεία στοχεύει σε ανταλλακτικά για τα μοντέλα iPhone 15 και νεότερα, όπως οθόνες, μπαταρίες και κάμερες. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει σταδιακά και μεταχειρισμένους βιομετρικούς αισθητήρες για τα Face ID και Touch ID. Για να διασφαλιστεί η ακεραιότητα αυτών των εξαρτημάτων, η υπάρχουσα διαδικασία “αντιστοίχισης” εξαρτημάτων της Apple θα πιστοποιεί τη γνησιότητά τους.

Από αυτό το φθινόπωρο, η πιστοποίηση τόσο για τα νέα όσο και για τα μεταχειρισμένα γνήσια part της Apple θα πραγματοποιείται απευθείας στη συσκευή μετά την εγκατάσταση. Μια επερχόμενη ενότητα “Parts and Service History” (Ιστορικό ανταλλακτικών και υπηρεσιών) στην εφαρμογή Settings (Ρυθμίσεις) θα παρέχει στους χρήστες ολοκληρωμένες πληροφορίες για την πορεία της επισκευής, διακρίνοντας μεταξύ γνήσιων ανταλλακτικών που είναι καινούργια ή μεταχειρισμένα.

Σε μια προσπάθεια να αποτρέψει την κλοπή και να ενισχύσει την ασφάλεια, η Apple θα επεκτείνει τη λειτουργία Activation Lock και στα ανταλλακτικά iPhone. Το μέτρο αυτό ανταποκρίνεται στις εκκλήσεις πελατών και των αρχών επιβολής του νόμου, με στόχο τον περιορισμό της αποσυναρμολόγησης κλεμμένων iPhone για ανταλλακτικά. Τα εξαρτήματα που προέρχονται από συσκευές με ενεργοποιημένο το Activation Lock ή το Lost Mode θα αντιμετωπίζουν περιορισμένες δυνατότητες πιστοποίησης.

Ο John Ternus, επικεφαλής της Apple για την κατασκευή υλικού, υπογράμμισε τα περιβαλλοντικά οφέλη αυτής της πολιτικής, τονίζοντας πώς παρατείνει τη διάρκεια ζωής των εξαρτημάτων και προωθεί τις προσπάθειες βιωσιμότητας.

Αν και επικροτήθηκε για την επέκταση των επιλογών και της ευκολίας των καταναλωτών, η ανακοίνωση αναζωπύρωσε τις συζητήσεις γύρω από την αμφιλεγόμενη διαδικασία “σύζευξης εξαρτημάτων” της Apple. Ο Ternus υπερασπίστηκε την πρακτική αυτή, επικαλούμενος την αναγκαιότητά της για σκοπούς πιστοποίησης.

Παρά τις συζητήσεις αυτές, η Apple παραμένει προσηλωμένη στη διαφάνεια, υποσχόμενη να επεκτείνει την ενότητα “Parts and Service History” ώστε να υποδεικνύει αν ένα χρησιμοποιημένο εξάρτημα είναι γνήσιο. Η δέσμευση αυτή υπογραμμίζει την αφοσίωση της Apple στην παροχή στους καταναλωτές ολοκληρωμένων πληροφοριών σχετικά με το ιστορικό επισκευής της συσκευής τους.

Καθώς η Apple συνεχίζει να βελτιώνει τις πολιτικές επισκευής της, ο τεχνολογικός τιτάνας στοχεύει να επιτύχει μια λεπτή ισορροπία μεταξύ ασφάλειας, βιωσιμότητας και ενδυνάμωσης των καταναλωτών στο δυναμικό πεδίο της συντήρησης και της επισκευής συσκευών, όπως το iPhone, είτε επιτυγχάνεται με νέα, είτε με μεταχειρισμένα part.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.