Χμ… Για να σκεφτώ… 2013 μ.Χ. Τι τεχνολογικές παροχές μας δόθηκαν από τη δεκαετία του 1990 στο θέμα της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα!
Όλα άρχισαν τον Ιούνιο του 1993, πρώτα με την εμφάνιση της Telestet, στο προσκήνιο των παρόχων, ακολουθούμενη τον Ιούλιο του ίδιου έτους από την Panafon, και το 1998 μπήκε στο παιχνίδι και η Cosmote!
Πόσο excited νιώσαμε, όταν ξαφνικά από τη μια μέρα στην άλλη θα μπορούσαμε να μιλήσουμε με τον οποιονδήποτε, οπουδήποτε! Πόσο ακόμα “μαγικό” μας φάνηκε, όταν ακούσαμε το πρώτο: “τούτ” στο ακουστικό της συσκευής, και πόσο περισσότερο “φτιαχτήκαμε” όταν καταλάβαμε πως η ποιότητα κλήσης ήταν ίδια με αυτή των σταθερών συσκευών!!! Όμως η τεχνολογία, όταν ξεκινάει να λανσάρεται, απευθύνεται μόνο για λίγους και προφανώς για τους έχοντες και το αντίστοιχο βαλάντιο! Έτσι, λοιπόν έγινε και με την υπηρεσία της κινητής τηλεφωνίας. Ξεκινόντας, είχε τόσες απαιτήσεις για να σου δώσουν την πολυπόθητη γραμμή, έπρεπε να προσκομίσεις εκκαθαριστικό σημείωμα και αποτελούσε “προϊόν” που έπρεπε να δηλωθεί στη φορολογική σου δήλωση!
Καταλαβαίνετε, πως οι συνδρομητές πρέπει να ήταν μερικές χιλιάδες στην αρχή. Αυτό έδινε τη δυνατότητα στους παρόχους να έχουν αναλογικό σήμα. Το αναλογικό σε σχέση με το ψηφιακό είναι μακράν καλύτερο ποιοτικά, αλλά ενδείκνυται μόνο για “μικρή” πελατεία.
Περνώντας τα χρόνια, εξελίσσονταν η τεχνολογία, αλλά και η ανάγκη για επικοινωνία, όχι μόνο των executive managers, των πρωθυπουργών και των επιχειρηματιών, γιατί σε τελική, αν δεν έχουν με ποιόν να μιλήσουν, γιατί να το έχουν το ρημάδι, αλλά και του “απλού” κοσμάκη. Έτσι, ξεκίνησαν να εμφανίζονται οικονομικότερα πακέτα συμβολαίου, εμφανίζεται η καρτοκινητή και συνάμα, το πελατολόγιο των εταιριών αυξάνεται! Αυξάνεται με τέτοιο ρυθμό, που πλέον είναι παραπάνω από αναγκαία η μετάβαση, από τις αναλογικές κυψέλες σε ψηφιακές!
Η μετάβαση έδωσε τη δυνατότητα στις εταιρίες να έχουν πολλούς, μα πολλούς πελάτες. Αλλά στους πελάτες κατέβασε την ποιότητα επικοινωνίας. Πόσες φορές δεν έχει τύχει να μην ακούσετε σωστά το 400, ή να μπερδέψετε το Β με το Δ, γιατί πολύ απλά, πάνω από ψηφιακή μετάδοση ακούγονται σχεδόν το ίδιο; Δεν είναι σπαστικό να έχετε χρυσοπληρώσει μια συσκευή που κάνει σχεδόν τα πάντα και ακούγεται όταν καλείτε σαν το Nokia 3310, και χειρότερα από το Ericsson T28s;
Έξω τουλάχιστον οι πάροχοι, έχουν πιάσει το νόημα. Θέλουν να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή υπηρεσία στον τομέα, για τον οποίο αρχικά ιδρύθηκαν. Για να μπορεί ο κάθε πελάτης του να μιλάει στο τηλέφωνο. Και να μιλάει ποιοτικά. Όχι να ρωτάς αν θα φάμε μαζί, και να σου απαντάει ο άλλος, δεν έχουμε κάπου να πάμε… Σιγά – σιγά ετοιμάζουν το HD Voice, χωρίς να έχουν κάποια πίεση από τους τελικούς χρήστες, οι οποίοι φαίνεται να είναι ικανοποιημένοι από αυτή την κίνηση. Μακάρι να γίνει κάτι γρήγορα και στην Ελλάδα. Είναι πραγματικά κρίμα συσκευές – διαμάντια και να αποδίδουν στις βασικές τους δυνατότητες χάλια.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.