Η Google έκανε το ντεμπούτο της στο Super Bowl φέτος, με μια σειρά διαφημίσεων που δείχνουν πως μπορούν οι μικρές επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν το Gemini AI στις επιχειρήσεις τους. Όμως η διαφήμιση για τους εμπόρους τυριών του Wisconsin, είχε ένα πρόβλημα, που δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι κάτι που σίγουρα δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε.
Όπως έγραψε πρώτος ο χρήστης @natejhake στο X, η διαφήμιση δείχνει το Gemini AI να δημιουργεί ένα κείμενο που ισχυρίζεται πως το Gouda αντιπροσωπεύει «το 50 έως 60 τοις εκατό της παγκόσμιας κατανάλωσης τυριού», ένα στατιστικό που δεν είναι αληθές.
Το Guda είναι αναμφίβολο πολύ δημοφιλές στην Ευρώπη, όμως δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τον υπόλοιπο κόσμο. «Ενώ το Gouda είναι πιθανώς η πιο κοινή μεμονωμένη ποικιλία στο παγκόσμιο εμπόριο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν είναι η πιο ευρέως καταναλωμένη», λέει ο Andrew Novakovic, ομότιμος καθηγητής EV Baker Agricultural Economics στο Πανεπιστήμιο Cornell.
Μάλιστα, το Gemini δεν αναφέρει που βρήκε αυτές τις πληροφορίες. Με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο, ο μόνος ιστότοπος που ισχυρίζεται κάτι τέτοιο είναι το Cheese.com και μάλιστα, είχε ανοίξει στο Reddit ένα νήμα, που σχολιάζει αυτά τα χαρακτηριστικά πριν από μία δεκαετία.
«Δεν νομίζω ότι υπάρχουν σκληρά δεδομένα για να τεκμηριωθεί η κατανάλωση συγκεκριμένων ποικιλιών τυριών σε παγκόσμια κλίμακα», προσθέτει ο Novakovic. «Η εικασία μου είναι ότι το Indian Paneer ή τα πανταχού παρόντα «φρέσκα» τυριά της Νότιας Αμερικής, της Αφρικής και της δυτικής και νότιας Ασίας έχουν πολύ μεγαλύτερο όγκο από το Gouda».
Για πρώτη φορά μια άκρως περίεργη υφή πετρώματος στον Άρη
Βέβαια, τα ψιλά γράμματα της διαφήμισης γράφουν: “Αυτό είναι ένα δημιουργικό βοήθημα γραφής και δεν προορίζεται να είναι αληθινό”. Οπότε η ίδια η Google μας λέει πως μπορεί να γράφει μπούρδες, αλλά το κοινό πρέπει να βασίζει τη δουλεία του, στην μπουρδολογία της Google, η οποία δεν βάζει και τις πηγές της ώστε να μπορούμε να ελέγξουμε μόνοι μας την εγκυρότητα των γραφόμενων από το Gemini.
Όταν η Google κλήθηκε να δώσει απαντήσεις, έστειλε μια απάντηση από τον πρόεδρο των εφαρμογών Google Cloud Jerry Dischler στο X. «Όχι μια παραίσθηση. Το Gemini είναι βασισμένο στο Web — και οι χρήστες μπορούν πάντα να ελέγχουν τα αποτελέσματα και τις αναφορές. Σε αυτήν την περίπτωση, πολλοί ιστότοποι στον ιστό περιλαμβάνουν το στατιστικό 50-60%», είπε ο Dischler. Φυσικά, οι χρήστες της πλατφόρμας έσπευσαν να αποκαταστήσουν την πραγματικότητα, δείχνοντας με screenshots, πως η Google δεν παρείχε καμία πηγή για τις πληροφορίες της.
Και εκεί έρχεται το μεγάλο πρόβλημα, σωστή ή λανθασμένη η πληροφορίες, παραμένει πνευματική ιδιοκτησία της ιστοσελίδας από την οποία η Google πήρε copy/paste το κείμενο. Δεν έβαλε καμία πηγή για τις πληροφορίες, κάτι που είναι ξεκάθαρα κλοπή πνευματική ιδιοκτησίας.
Την ίδια στιγμή, η Google αυξάνει τις συνδρομές της τόσο για το Gemini, όσο και για το Workspace, ακριβώς επειδή ενσωματώνει το Gemini. Οπότε, πρακτικά κλέβει το περιεχόμενο από ιστοσελίδες και χρεώνει τους καταναλωτές για αυτό το περιεχόμενο. Πως χρέωναν κάποια συνοικιακά μαγαζιά στα 90s για να σου δώσουν CD με πειρατικά παιχνίδια; Κάπως έτσι. Την ίδια στιγμή, η πειρατεία είναι παράνομη και την κυνηγούν σε όλο τον κόσμο. Όταν το κάνει η Google όμως, είναι απλά Τρίτη.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.