Μετά από εκτεταμένη έρευνα, η National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) έριξε φως σε σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια που σχετίζονται με το σύστημα Autopilot της Tesla. Παρά τον χαρακτηρισμό του ως προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδηγού επιπέδου 2 (Level 2 Advanced Driver Assistance System / ADAS), τα ευρήματα της NHTSA υπογραμμίζουν την επιτακτική ανάγκη για άγρυπνη ανθρώπινη επίβλεψη κατά τη λειτουργία του Autopilot, θέτοντας υπό αμφισβήτηση το φιλόδοξο όραμα του CEO της Tesla, Elon Musk, για το μέλλον της εταιρείας.

Αναλύοντας σχεδόν 1.000 ατυχήματα σε μια πενταετία, η έρευνα εντόπισε πολυάριθμα περιστατικά που αποδίδονται τόσο σε κακή χρήση από τον οδηγό όσο και σε ελλείψεις στην παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού από το Autopilot. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν 13 θάνατοι και πολυάριθμοι σοβαροί τραυματισμοί που συνδέονται με την κακή χρήση του Autopilot, αποκαλύπτοντας κραυγαλέα κενά ασφαλείας στα πρωτόκολλα εμπλοκής του οδηγού της Tesla.

Ο έλεγχος της NHTSA αποκάλυψε ελλείψεις στην ικανότητα του Autopilot να διασφαλίζει την προσοχή του οδηγού, αναδεικνύοντας περιπτώσεις όπου οι οδηγοί παρέκαμψαν τα μέτρα ασφαλείας εκμεταλλευόμενοι τα κενά του συστήματος. Παρά τις προσπάθειες αντιμετώπισης τέτοιων ζητημάτων σε μεταγενέστερα μοντέλα της Tesla, παραμένουν οι αμφιβολίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των δικλείδων ασφαλείας του Autopilot κατά της κατάχρησης. Βέβαια, η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι απαιτείται οι οδηγοί να είναι σε εγρήγορση…

Μια καίρια αποκάλυψη από την έρευνα ήταν η έντονη αναντιστοιχία μεταξύ των αντιλήψεων των οδηγών για τις δυνατότητες του Autopilot και της πραγματικής του λειτουργίας, που οδήγησε σε προβλέψιμες περιπτώσεις κακής χρήσης και ατυχημάτων που θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Αυτή η κρίσιμη ασυμφωνία υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για ενισχυμένη εκπαίδευση των οδηγών και ισχυρά πρωτόκολλα ασφαλείας για τον μετριασμό των εγγενών κινδύνων που συνδέονται με τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Υπάρχει βέβαια και το read the fucking manual… αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα…

Ενώ η έρευνα ώθησε την Tesla να εφαρμόσει τροποποιήσεις στις λειτουργίες του Autopilot σε μια ανάκληση του Δεκεμβρίου, ο έλεγχος συνεχίζεται. Η πρόσφατη έναρξη μιας άλλης έρευνας από την NHTSA που καλύπτει πάνω από 2 εκατομμύρια οχήματα Tesla αποσκοπεί στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των διορθώσεων της ανάκλησης και των ενημερώσεων που εφαρμόστηκαν από τον κατασκευαστή.

Παρά την πρόοδο της τεχνολογίας, οι ανησυχίες γύρω από τον αυτόματο πιλότο εξακολουθούν να υφίστανται, με πρόσφατα περιστατικά να έχουν τραβήξει την προσοχή του κοινού, συμπεριλαμβανομένου ενός τραγικού δυστυχήματος με ένα Tesla Model S κοντά στο Σιάτλ – πέρα από την πιθανή δυσλειτουργία του Autopilot, να θυμίσουμε ότι ο οδηγός έβαλε τον αυτόματο πιλότο και ασχολούνταν με το κινητό του, φαντάσου να πιλοτάριζαν έτσι τα αεροπλάνα…

Καθώς συνεχίζονται οι έρευνες για τα περιστατικά αυτά, χρησιμεύουν ως έντονη υπενθύμιση της ύψιστης σημασίας της επαγρύπνησης του οδηγού, υπογραμμίζοντας ότι ακόμη και τα εξελιγμένα συστήματα ADAS απαιτούν ανθρώπινη επίβλεψη για να διασφαλιστεί η ασφαλής πορεία στους δρόμους.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.