Το YouTube τα τελευταία χρόνια δεν έχει πάρει τον καλύτερο δρόμο, τόσο για τους θεατές όσο και για τους δημιουργούς. Οι παλιές ωραίες εποχές του φαίνεται να έχουν τελειώσει προ πολλού και η κεντρική σελίδα του YouTube με βίντεο μας ενδιαφέρουν από τα κανάλια που έχουμε κάνει subscribe έχει τελειώσει. Σε εμένα βγάζει συνέχεια τα ίδια και τα ίδια βίντεο, ενώ αρκετές από τις προτάσεις του είναι εντελώς άσχετες με όσα με ενδιαφέρουν, επειδή κάποια στιγμή έπαιξε ένα βίντεο στο αυτόματο, επειδή είχα αφήσει το προηγούμενο ανοιχτό να παίζει. Τώρα, μια νέα λειτουργία υπό ανάπτυξη έχει σαν στόχο να διευκολύνει τους δημιουργούς, ή τουλάχιστον έτσι ισχυρίζεται, εις βάρος των θαυμαστών τους.
Το YouTube όπως και κάθε πλατφόρμα στο διαδίκτυο σήμερα, ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη. Αντί όμως να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να μας βοηθήσει να βρούμε το βίντεο που θέλουμε ή ένα βίντεο που είδαμε πριν αρκετό καιρό, το YouTube θα χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για κάτι που κανείς δε ζήτησε, την δημιουργία κειμένου.
Συγκεκριμένα, το YouTube θέλει να προσφέρει στους δημιουργούς μια τεχνητή νοημοσύνη που θα μπορεί να μιμείται τον τόνο και το στυλ της γραφής τους, για να απαντάει μόνη της στα σχόλια. Έτσι, οι χρήστες θα νομίζουν πως ο αγαπημένος τους YouTuber τους απάντησε, ενώ στην ουσία η όλη διαδικασία θα είναι στον αυτόματο και ένα κομμάτι κώδικα σε έναν server θα προσωποποιείτε πως είναι ο δημιουργός. Δεν λέω, και εμένα θα με βόλευε να έχω κάτι που θα απαντάει στα δεκάδες ερωτήματα που δέχομαι στα σχεδόν 1.000 βίντεο που υπάρχουν στο κανάλι της σελίδας, όμως αυτό θα ήταν κοροϊδία στο κοινό μας που ζητάει μια απάντηση από εμένα και όχι από μια τεχνητή νοημοσύνη.
Η ιδέα είναι να επιτραπεί στους δημιουργούς να δημιουργήσουν αμέσως μια απάντηση σε ένα σχόλιο. Οι εν λόγω δημιουργοί μπορούν να επεξεργαστούν αυτήν την απάντηση εάν το επιθυμούν ή μπορούν απλώς να τη δημοσιεύσουν και να προχωρήσουν γρήγορα στο επόμενο σχόλιο. Σύντομα θα μπορεί να απαντάει στα σχόλια χωρίς καν την έγκριση του δημιουργού, ώστε όλα να μπαίνουν στον αυτόματο πιλότο. Μήπως να μας κάνει και τα βίντεο για να λέει η Google και η τεχνητή νοημοσύνη αυτά που θέλει και να μην μας πρήζει και εμάς με τους κανονισμούς της;
Κατά γενική ομολογία, η δημιουργία κειμένου είναι η πιο βαρετή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Η δημιουργία εικόνων και βίντεο με βάση τις προτροπές του χρήστη από την άλλη είναι πιο συναρπαστική λειτουργία, αν και χρήσιμη για πολύ λίγους. Αυτό είναι ένας άλλος τομέας που προσπαθούν να πετύχουν όλες οι εταιρίες τεχνολογίας, που όμως μια πολύ μικρή μερίδα ατόμων θα χρησιμοποιήσει μακροχρόνια και πέρα από το να φτιάξει 10 βίντεο και 10 φωτογραφίες για πλάκα.
Όμως αυτή η νέα λειτουργία του YouTube, δείχνει και το που θέλει να πάει όλο το διαδίκτυο. Στοχεύει στο να αφήσουμε όλη τη διαχείριση περιεχομένου στην τεχνητή νοημοσύνη, για αυτό και οι εταιρίες έχουν επικεντρωθεί σε συγκεκριμένες χρήστης της τεχνητής νοημοσύνης. Τη δημιουργία κειμένου, την περίληψη κειμένου και την προσαρμογή κειμένου.
Αυτό ακριβώς είναι που περιγράφει η θεωρία του νεκρού διαδικτύου. Μιλάει για ένα σενάριο όπου όλο το διαδίκτυο είναι απλά bots, που απαντούν και δημιουργούν περιεχόμενο, για να σχολιάζουν άλλα bots. Το ίδιο θέλει να κάνει και η νέα λειτουργία του YouTube. Αντί να κάνει κάτι για τα bots που αφήνουν σχόλια spam με απάτες και με διαφημίσεις, θέλει να βάλει περισσότερα bots, που μιμούνται τους δημιουργούς. Αυτό από μόνο του θα κάνει την πλατφόρμα πιο άψυχη. Εγώ, όπως και αρκετοί συνάδελφοι που δραστηριοποιούνται και στο YouTube, όταν μας το επιτρέπει ο χρόνος μας, απολαμβάνουμε τον διάλογο στα σχόλια και στα μηνύματα. Σε καμία περίπτωση δε θέλω ένα bot να απαντάει με ότι βλακείες θέλει στους αναγνώστες μας και στους θεατές μας στο YouTube. Γιατί το bot του Υoutube και άρα της Google, μαντέψτε τι κινητό θα προτείνει να αγοράσετε… Ναι το βρήκατε, το τηλέφωνο της Google, το Pixel 9 Pro. Σας φαίνεται υπερβολή, αλλά δεν είναι καθόλου. Ρώτησα το Gemini, την τεχνητή νοημοσύνη της Google, ποιο Android τηλέφωνο να πάρω με καλή κάμερα, και μου πρότεινε το Pixel 9 XL. Και όχι, το Pixel 9 Pro μπορεί να έχει δυνατή κάμερα, αλλά σίγουρα όχι την καλύτερη.
Αυτό ακριβώς είναι που θα φέρει η τεχνητή νοημοσύνη αν αντικαταστήσει τους δημιουργούς περιεχομένου. Ψευδείς ισχυρισμούς αντί για εμπεριστατωμένες απόψεις και δοκιμές. Κείμενα που ορίζονται από μια ατζέντα των δημιουργών της εκάστοτε τεχνητής νοημοσύνης. Παραπληροφόρηση και εν τέλη τον θάνατο του διαδικτύου όπως το γνωρίζαμε. Και αν σας φαίνεται πως αυτό είναι κάτι μακρινό, τότε καλό είναι να γνωρίζεται πως έχει ήδη ξεκινήσει.
Τέλος τα ψέματα! Μέχρι τότε όλοι οι πολίτες πρέπει να βγάλουν τις νέες ταυτότητες
Το διαδίκτυο δεν είναι οι εταιρίες και οι πλατφόρμες, αλλά οι άνθρωποι που παράγουν το περιεχόμενο για τις πλατφόρμες. Αν βγει αυτό από την εξίσωση, τότε το διαδίκτυο δεν θα έχει λόγω ύπαρξης, πέρα από τον να πληρώνουμε κανέναν λογαριασμό. Και όταν στερέψει το νέο περιεχόμενο για να εκπαιδευτεί η τεχνητή νοημοσύνη από νέες ειδήσεις και νέα γεγονότα, αφού δε θα υπάρχουν πλέον δημιουργοί, τότε θα έχουμε ένα διαδίκτυο που η πληροφορία θα είναι πλήρως ελεγχόμενη, χωρίς να ακούγονται διάφορες απόψεις και χωρίς καθόλου ψυχή. Θα είναι ένα διαδίκτυο που τα AI Bots θα δημιουργούν περιεχόμενο, στο οποίο θα σχολιάζουν άλλα bots.
Όταν άκουσα πρώτη φορά τη θεωρία του νεκρού διαδικτύου, μου φάνηκε γελοία. Τώρα, αρκετό καιρό μετά, είναι ένα σενάριο που όλα δείχνουν πάει να γίνει πραγματικότητα.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
I Love Youtoube premium
Η λογική λέει ότι θα μπορεί να το ενεργοποιεί ο εκάστοτε δημιουργός για παράδειγμα,κάποιοι σίγουρα το βάλουν μόνιμα ενεργό άλλοι ίσως όχι ,δεν βαριέσαι..
Το άλλο το τσιμεντολιθο γραφεί I love premium . Από κει να καταλάβετε τι κουβαλάνε στα μυαλά τους
I lovi youtoybe prumium
Το πρόβλημα με το YouTube είναι ότι έχει επιτρέψει στο porn industry να διεισδύσει μέσα του. Ανεμπόδιστα , μοντέλα του only fans κάνουν βίντεο με tryon κλπ που όμως «δεν έχουν σκοπό να προκαλέσουν» όπως α λένε στα disclaimers. Για το YouTube είναι απλά άλλος ένας δημιουργός περιεχομένου η κάθε επίδοξη κοπελίτσα. Για να μην πούμε τι γίνεται στο instagram , στο TikTok κλπ
Ότι ξέρατε, καλό θα είναι όλοι μας να τα ξεχάσουμε. Η τεχνική νοημοσύνη, σήμερα, είναι μια “σούμα” αλγορίθμων που την ελέγχουν και την διακινούν οι έχοντες τω χρήμα και την δύναμη να το κάνουν. Εμείς οι απλοί χρήστες είμαστε απλά αριθμητικά δεδομένα στην συλλογή τους.
Τα δεδομένα και τα προϊόντα είμαστε. Ο καπιταλισμός καλά κρατεί ακόμα. Δεν καταλαβαίνω την …..γκρίνια σας.
Το κυριότερο που το youtube πλέον το παρακάνει είναι οι διαφημίσεις που εμβόλιμα χώνει στα βιντεο που ο θεατής παρακολουθεί. Μάλιστα αυτό το πρόβλημα υπερπληθώρας διαφημίσεων ξεπερνάει την χειρότερη λόγω βλακείας ανηθικότητα διότι κοντεύει να συμβαίνει ακόμα και αυτό όπου το νήπιο των 2 και κάτι ετών ενώ παρακολουθεί το παιδικό τραγουδάκι “μία ωραία πεταλούδα” να του εισάγεται εμβόλιμα μια διαφήμιση προφυλακτικών, και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα νήπια οι γονείς τα αφήνουν μόνα τους να παρακολουθούν παιδικά για μισή ή μια ώρα. Και τέλος για τις διαφημίσεις στο yt να προσθέσω σε αντιδιαστολή με τα άλλα μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας τα εξής διαφορετικά. Ενα για παράδειγμα τηλεοπτικό κανάλι βάζει δοσομετρικά ελεγχόμενες διαφημίσεις ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται αφού ΠΡΩΤΑ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΟΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ενώ για την ίδια παρακολούθηση ο τηλεθεατής καταβάλει το κοστος ενέργειας και το ανάλογο κόστος απόκτησης τηλεόρασης. Όσον αφορά το youtube ωστόσο η πλατφόρμα δεν πληρώνει ούτε ενα σεντς για το κόστος του προβαλλόμενου περιεχομένου αφού ολο του το περιεχόμενο βασίζεται σε βιντεο των youtuber’s, ενώ επίσης οι ίδιοι ενδεχομένως συνδρομητές που παρακολουθούν youtube εκτός της αναλογης ηλεκτρικής ενέργειας και της αποκτησης υπολογιστή ή τηλεόρασης όπως γίνεται και με τα τηλεοπτικά μέσα, στην περίπτωση του youtube ο θεατης των βίντεο που “βομβαρδίζεται” από τις yt διαφημίσεις, επι πλέον επιβαρύνεται με το κόστος συνδρομής τηλεπικοινωνιών και συνδεσης στο ιντερνετ . Εν κατακλείδι με τιςς διαφημιστικές υπερβολές του στο βωμό του κέρδους έχει καταντήσει να πουλάει περιέχομενο που δεν είναι δικό του, που ταυτόχρονα βάζει ανόητες διαφημίσεις.
Να συμπληρώσω κάπως σαν παράδειγμα. Ένας “εξυπνούλης αεριτζής” σε μία λαική αγορά λαχανικών τοποθετεί απλά και μόνο ένα ξύλινο πάγκο και επάνω σε αυτόν τον άδειο πάγκο αφήνει διάφορους πατατοπαραγωγούς να βάζουν τις πατάτες τους. Ο “εξυπνούλης” μας δεν πληρώνει ούτε ένα σεντς στους πατατοπαραγωγούς όπως και αυτοί επίσης, αλλά όποιος όμως τρίτος περνάει να δεί αν πρέπει να αγοράσει αν έστω και στο τέλος δεν αγοράσει καμία πατάτα, τότε ο εξυπνούλης αεριτζής απαιτεί κάτι ψιλά για προμήθεια ειδάλλως αν δεν του αρέσει η ιδέα απαιτεί μαζεμένη για ένα χρόνο την προμήθεια για να μην πληρώνει καθε φορά που μόνο και μόνο επισκεπτεται τις πατατες