Σε μια ετήσια επιστολή στους εργαζόμενους, στην αρχή του 2018, ο επικεφαλής της Xiaomi, Lei Jun τόνισε ότι το 2017 τα πράγματα θα άλλαζαν για αυτήν καθώς ανέμενε να ξεπεράσει τους στόχους εσόδων των 14.9 δισεκατομμυρίων. Η Xiaomi τελείωσε εκείνο το έτος σαν ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής σε παγκόσμιο επίπεδο σύμφωνα με την IDC, πίσω από κορυφαία ονόματα του χώρου, όπως η Apple και η Samsung, αλλά και μια νέα ανερχόμενη δύναμη, την Huawei.
Καθώς βρισκόμασταν στο 2018, η Xiaomi έκανε το ντεμπούτο της σε περισσότερες κατηγορίες προϊόντων και σε πολύ περισσότερες χώρες. Στην επιστολή του καλούσε να γίνει μια σημαντική επίθεση στη Κίνα, την ιδιαίτερη πατρίδα της εταιρείας και την μεγαλύτερη και πιο ανταγωνιστική αγορά smartphone συσκευών στον κόσμο. Μόνο με το να νικήσουμε στη Κίνα, μπορούμε να νικήσουμε και στον υπόλοιπο κόσμο, ανέφερε. Ο CEO της Xiaomi έθεσε σαν στόχο να επανακτήσει την πρώτη θέση στη Κίνα μέσα σε δέκα τρίμηνα, αρχής γενομένης από το πρώτο τρίμηνο του 2018. Αν και η διάθεση συσκευών στη Κίνα σημείωσε πτώση κατά 21% από το Q1 του 2017 στο Q1 του 2018, η Xiaomi και η Huawei ήταν τα μόνα κορυφαία ονόματα κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου.
Μέσα στο 2018, πολλές εταιρείες ερευνών επιβεβαίωσαν ότι η Xiaomi έβγαλε από τη θέση της τη Samsung και έγινε ο κορυφαίος κατασκευαστής στην Ινδία. Η Xiaomi δεν είναι μόνο από τα κορυφαία brands στην Ινδία, αλλά και η κορυφαία εταιρείας στις smart TVs. Η εταιρεία είχε διαθέσει τη σειρά από έξυπνες τηλεοράσεις τον Φεβρουάριο του 2018 και μόλις σε έξι μήνες πούλησε παραπάνω από 500.000 Mi LED TVs.
Το MI στο λογότυπο της Xiaomi αποτελεί συντομογραφία για το mobile internet καθώς η εταιρεία ιδρύθηκε σαν μια εταιρεία mobile και internet υπηρεσιών. Μάλιστα, έχει καταφέρει να διατηρήσει τις τιμές των smartphones της σε ανταγωνιστικά επίπεδα, επειδή βασίζεται στην επιχειρηματική της δραστηριότητα στις υπηρεσίες και όχι στις πωλήσεις hardware. Το Μάιο του 2018 διέθεσε τις υπηρεσίες Mi Music και Mi Video στην Ινδία, ήταν οι πρώτες που έκαναν το ντεμπούτο τους εκτός της Κίνας. Μόλις τον προηγούμενο μήνα , η Xiaomi επίσης αποκάλυψε ότι το Mi Pay, κάνει το ντεμπούτο του σαν beta στην Ινδία.
Η περισσότερη επιτυχία της Xiaomi οφείλεται στη best selling σειρά Redmi. Τα οικονομικά smartphones της σειράς Redmi γνώρισαν μεγάλη άνθηση σε αναπτυσσόμενες αγορές. Την ίδια στιγμή, το Black Shark gaming smartphone την έκανε να την γνωρίσει περισσότερος κόσμος, ενώ τίτλοι έγιναν και με την καινοτόμα σειρά Xiaomi Mi Mix series και με τον πειραματισμό της με τα Android One smartphones.
Η Xiaomi στηρίζεται στην επιτυχία που έκανε η σειρά αυτή και πλέον το κάνει ξεχωριστό brand, όπως έκανε και η Huawei με την Honor. Και σε αντίθεση με τα άλλα brands η σειρά Redmi δεν είναι κάτι το νέο, αλλά μια εδραιωμένη πρόταση μιας μεγαλύτερης οικογένειας. Πριν το διαχωρισμό της σειράς Redmi, η Xiaomi μας εξέπληξε με το Pocophone, ένα τηλέφωνο στα 300 δολάρια περίπου με Snapdragon 845.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2018, μια ανάλυση της Canalys για την Ευρωπαϊκή αγορά smartphone συσκευών, έδειξε ότι το μερίδιο αγοράς της Xiaomi αυξήθηκε κατά 1.000%, ήταν τόσο μεγάλο, που η Canalys το ανέγραψε ως “>999%”!. Η Xiaomi είναι αυτή τη στιγμή στην τέταρτη θέση στη λίστα με τους κορυφαίους κατασκευαστές. Και είχε κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρωπαϊκή αγορά μόλις πριν από λίγα χρόνια, όταν τα μερίδια των Apple και Samsung κινούνταν πτωτικά.
Πέρυσι η Xiaomi επαναβεβαίωσε τις ελπίδες της να εισέλθει στην αγορά των ΗΠΑ κάποια στιγμή στο 2019. Η εταιρεία δεν παρείχε κάποιο συγκεκριμένο timeframe αν και ο Wang Xiang υποστηρίζει ότι η αγορά αυτή είναι πολύ ελκυστική. Βέβαια, ξεκαθάρισε μετά, ότι οι συνομιλίες της Xiaomi με τους Αμερικανικούς παρόχους δεν έχουν καταλήξει σε συμφωνία. Οι κινεζικοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στις ΗΠΑ, όπως και η Huawei με τις κατηγορίες κατασκοπίας και γενικότερα με τον εμπορικό πόλεμο. Ο Wang ελπίζει ότι η εταιρεία θα αποφύγει τα θέματα που αντιμετωπίζουν άλλοι κατασκευαστές επειδή προσφέρει μόνο consumer προϊόντα.
Εκτός της Κίνας, η Xiaomi δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει αρκετή ζήτηση για τις flagship προτάσεις της. Οι περισσότερες δεν έχουν κάνει καν το ντεμπούτο τους σε αγορές όπως η Ινδία, όπου κυριαρχούν οι οικονομικές λύσεις. Αν και οι πωλήσεις smartphone συσκευών βρίσκονται σε πτώση, η Xiaomi αντιμετωπίζει εκρηκτική άνοδο αλλά η πραγματική πρόκληση είναι μπροστά, τώρα που θέλει να κατακτήσει τη Δύση.
Με πληροφορίες από androidauthority
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.