Μια έρευνα η οποία δημοσιεύθηκε στο The Journal of Research in Personality, και η οποία διεξήχθη από το Washington State University, ίσως σε κάνει να ξανασκεφθείς την επόμενη φορά που θα πας να ανεβάσεις μια selfie στο Instagram. Η έρευνα ανακάλυψε ότι ο κόσμος που βγάζει selfies εκλαμβάνονται από τον υπόλοιπο κόσμο ως άτομα χαμηλής αυτοπεποίθησης, μοναχικά. Αντίθετα, τα άτομα που δημοσιεύουν posies (φωτογραφίες του εαυτού τους που έχουν ληφθεί από άλλα άτομα), θεωρούνται ως πιο επιτυχημένα και το πιο σημαντικό, υποψήφια να αποτελέσουν έναν καλό φίλο.

Έχει περάσει λίγος καιρός από τότε που ανέλυσα τα δεδομένα, αλλά  ήταν τόσο διαφορετικά που πίστευα ότι κάπου έκανα λάθος, αναφέρει ο καθηγητής ψυχολογίας Chris Barry που ηγούνταν της έρευνας. Πίστευα ότι δεν μπορεί να είναι σωστό, και όμως είναι. Στην έρευνά του ο Barry προσπάθησε να βρει συσχετισμούς μεταξύ των ανθρώπων που λαμβάνουν selfies και γνωρίσματα όπως ο ναρκισσισμός. Εξάλλου, πολλοί άνθρωποι που λαμβάνουν selfies θεωρείται ότι το κάνουν από αγάπη του εαυτού τους, και μάλιστα έχει αποδειχθεί κάτι τέτοιο από την επιστήμη. Αλλά όταν προσπαθούσαμε να σκιαγραφήσουμε το ψυχολογικό προφίλ 30 μαθητών που χρησιμοποιούσαν το Instagram για selfies, δεν βρήκαμε τίποτα, αναφέρει ο Barry. Οι άνθρωποι δημοσιεύουν selfies για πολλούς σκοπούς. Αυτό δεν είναι απαραίτητα το παράθυρο στη ψυχολογία κάποιου.

Ωστόσο, οι φωτογραφίες μπορούν να εκληφθούν ως το παράθυρο στην προσωπικότητα κάποιου, αναφέρουν οι ερευνητές. Ως εκ τούτου η ομάδα ζήτησε από 100 μαθητές να αξιολογήσουν το feed του Instagram 30 άλλων μαθητών, Και εκεί ακριβώς είναι όπου οι ερευνητές εντόπισαν κάτι πολύ χαρακτηριστικό. Άνθρωποι που είχαν πολλές φωτογραφίες στο feed του Instagram εκλήφθηκαν ως άτομα με λιγότερη αυτοπεποίθηση και ως άτομα, λιγότερο ανοιχτά στην περιπέτεια σε σχέση με εκείνους που δημοσίευαν φωτογραφίες που είχαν ληφθεί από άλλους.

Ο Barry επισημαίνει, ότι είναι πιθανό πως αν ποστάρεις περισσότερες selfies δημοσιεύεις λιγότερες φωτογραφίες από άλλες εκφάνσεις της ζωής σου, όπως φαγητό, που θα μπορούσαν να εκφράσουν περισσότερα ενδιαφέροντα για χόμπυ και νέες εμπειρίες. Με άλλα λόγια too much of you και όχι για τα πράγματα τα οποία κάνεις και τα οποία θα έδιναν μια πλήρη άποψη της προσωπικότητάς σου.

Βέβαια, ο Barry παραδέχεται ότι το πλαίσιο, είναι τα πάντα, τονίζοντας ότι αυτή η έρευνα απομονώνει εικόνες, που βλέπουν ξένοι. Είναι πιθανό οι φίλοι και η οικογένεια να έχουν διαφορετική άποψη, ενώ “απολαμβάνουμε” τις selfies των celebrities και των influencers επειδή οι προσδοκίες από αυτόν τον τύπο του ανθρώπου είναι διαφορετικές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.