Μια νέα λήψη από τον Οδυσσέα που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο φεγγάρι, παρουσιάζει την στιγμή της προσσελήνωσης, μέσα σε κάτι που μοιάζει με ομίχλη και με σπασμένο πόδι. Η φωτογραφία παρουσιάζει το σκάφος της ώρα της προσσελήνωσης, με τους κινητήρες του να είναι σε λειτουργία. Στην φωτογραφία βλέπουμε ξεκάθαρα τα μέρη από τα πόδια του, με το ένα να φαίνεται εμφανώς αποκομμένο, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Intuitive Machines, Steve Altemus.

Αυτό που φαίνεται σαν ομίχλη είναι στην πραγματικότητα τα καυσαέρια της μηχανής, που αλληλοεπιδρούν με την σεληνιακή επιφάνεια, σηκώνοντας σκόνη. Αυτό είναι κάτι που οι επιστήμονες θέλουν να διερευνήσουν παραπάνω, σύμφωνα με δηλώσεις της NASA στην συνέντευξη Τύπου.

Η εμπορική σεληνάκατος εξέπληξε τους μηχανικούς της Intuitive Machines και της NASA, αφού ήταν σε θέση να λειτουργεί, παρά την κατεστραμμένη βάση του. Οι μηχανικοί περίμεναν πως οι μπαταρίες του θα τελειώσουν, ενώ η κλίση που έχει πάρει, δεν του επιτρέπει να στρέψει του ηλιακούς συλλέκτες του προς τον Ήλιο. Η εταιρία πίστευε πως στις 27 Φεβρουαρίου θα ξέμενε από μπαταρίες, όμως μια μέρα αργότερα το σκάφος κατάφερε να συλλέξει λίγο Ηλιακή ενέργεια. Βέβαια αυτό ίσως είναι αρκετό μόνο για λίγες έξτρα ώρες.

Το σκάφος κατάφερε να στείλει δύο δυνατές φωτογραφίες από την επιφάνεια της Σελήνης, με την μία να είναι τραβηγμένη από την κάμερα στενού οπτικού πεδίου. Στην φωτογραφία βλέπουμε τον Οδυσσέα στο έδαφος, με την κεκλιμένη στάση του. Ο Odie όπως τον αποκαλούν χαϊδευτικά, πιθανότατα στηρίζεται στην δεξαμενή ηλίου ή σε κάποιο “ράφι” υπολογιστή.

“Εδώ είμαστε: πώς ο Odie πραγματοποίησε τη λαμπρή αποστολή έξι ημερών στην επιφάνεια”, είπε ο Altemus, ανθρωπομορφώνοντας το διαστημόπλοιο στην παραπάνω φωτογραφία.

Η NASA θεωρεί την αποστολή επιτυχημένη, καθώς τα 6 επιστημονικά όργανα που ήθελε να μεταφέρει στην Σελήνη είναι σε λειτουργία και ήδη μαζεύουν δεδομένα. Για την ιστορία, η NASA πλήρωσε στην Intuitive Machines 118 εκατομμύρια δολάρια, για την μεταφορά του εξοπλισμού.

Ο Οδυσσέας είναι το πρώτο σκάφος ιδιωτικής εταιρίας που προσσεληνώνεται και αυτό αποτελεί τεράστιο επίτευγμα. Η NASA έχει επενδύσει 2.6 δισεκατομμύρια δολάρια σε συμβόλαια με την εταιρία και πολλούς άλλους προμηθευτές, ώστε να μπορέσει να μεταφέρει όργανα στο φεγγάρι, τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Η πρωτοβουλία συνεργασίας με εταιρίες, γνωστή και ως  Commercial Lunar Payload Services (CLPS) , έχει σκοπό να δημιουργήσει έναν τακτικό ρυθμό αποστολών στο φεγγάρι, για να προετοιμαστούν για την τοποθέτηση των αστροναυτών του Artemis της NASA στη Σελήνη το 2026 ή αργότερα.

Έχει περάσει πάνω από μισός αιώνας, από την τελευταία φορά που ο άνθρωπος πάτησε το πόδι του στην Σελήνη, όμως το να προσγειωθεί ομαλά ένα σκάφος στην σεληνιακή επιφάνεια, παραμένει πρόκληση ακόμα και σήμερα. Η σεληνιακή ατμόσφαιρα είναι τόσο αραιή, που δεν προσφέρει καμία αντίσταση για να επιβραδύνει ένα σκάφος καθώς πλησιάζει στο έδαφος. Παράλληλα δεν υπάρχουν συστήματα GPS στην Σελήνη, ώστε να βοηθήσουν στην καθοδήγηση του σκάφους στο σημείο προσσελήνωσης. Την ίδια στιγμή οι μηχανικοί θα πρέπει να καθοδηγήσουν το σκάφος από 250.000 χιλιόμετρα μακριά.

Ο Οδυσσέας θα πέσει σε έναν βαθύ ύπνο σύντομα, καθώς θα τον βρει η σεληνιακή νύχτα. Σε περίπου τρεις εβδομάδες θα επιστρέψει το φως στην τοποθεσία του και ίσως φορτίζει ξανά τις μπαταρίες του. Όμως κατά την σεληνιακή νύχτα οι θερμοκρασίες πέφτουν μέχρι και του -168 βαθμούς Κελσίου. Αυτό μπορεί να καταστρέψει την χημεία των μπαταριών. Όμως μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι, καθώς και το Ιαπωνικό SLIM που βρίσκεται σε διαφορετικό μέρος του φεγγαριού, ξύπνησε πρόσφατα από τον ύπνο του, ξεπερνώντας τις δυσκολίες της σεληνιακής νύχτας.

Για πρώτη φορά ίσως γνωρίζουμε πως ήρθε το νερό στη Γη και άρχισαν όλα!

«Είναι ένας μικρόσωμος μάγκας», είπε η Σου Λέντερερ, επιστήμονας του έργου της NASA. «Έχω εμπιστοσύνη στον Όντι, σε αυτό το σημείο».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.