Μια νέα έρευνα η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα ξεκαθαρίζει ή καλύτερα καθησυχάζει τον οποιονδήποτε είναι κάτοχος ενός ηλεκτρικού οχήματος. Στην ουσία η έρευνα επιβεβαιώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο, ότι δεν εκπέμπουν την ακτινοβολία που ορισμένοι θεωρούν ότι εκπέμπουν.
Ειδικότερα, η Γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, αποφάσισε πρόσφατα να μελετήσει τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία εντός των ηλεκτρικών οχημάτων και ανακάλυψε ότι τόσο οι οδηγοί όσο και οι επιβάτες εκτίθενται σε πολύ χαμηλά επίπεδα ακτινοβολίας.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελούν περισσότερο κίνδυνο από οποιοδήποτε άλλο σύγχρονο αυτοκίνητο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, εκπέμπουν ακόμη λιγότερη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία σε σχέση με τα οχήματα με θερμικούς κινητήρες.
Πως διεξήχθη η μελέτη!
Η μελέτη ανατέθηκε από Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασίας από την Ακτινοβολία της Γερμανίας και περιελάβανε τη μελέτη 11 ηλεκτρικών οχημάτων, 2 υβριδικών και ενός συμβατικού μοντέλου βενζίνης. Συνολικά, τοποθετήθηκαν δέκα αισθητήρες σε μια δοκιμαστική κούκλα αλλάζοντας τους θέσεις δύο φορές, όσο τα οχήματα οδηγούνταν και φορτίζονταν.
Αυτό που ήθελαν να διαπιστώσουν είναι το πόσο ισχυρά είναι τα μαγνητικά πεδία σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας και αν πλησιάζουν τα όρια που θεωρούνται επικίνδυνα.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η ομάδα παρατήρησε ορισμένες μικρές αυξήσεις του μαγνητικού πεδίου κατά τη διάρκεια γρήγορης επιτάχυνσης και φρεναρίσματος ή όταν τα ηλεκτρικά εξαρτήματα ενεργοποιούνται.
Βέβαια, όπως σχολιάζουν, αυτές οι μικρές αυξήσεις της έντασης δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο για το μαγνητικό πεδίο, σε οχήματα που βασίζονται σε κυκλώματα πολλών volt και ηλεκτροκινητήρα.
Τι δείχνουν οι αριθμοί!
Σύμφωνα με την ADAC τα ηλεκτρικά πεδία που έφθαναν στο ανθρώπινο σώμα υπό αυτές τις συνθήκες παρέμεναν πολύ κάτω από τα προτεινόμενα όρια. Μάλιστα, οι υψηλότερες εντάσεις καταγράφηκαν στα πόδια και όχι στην περιοχή του κεφαλιού. Εν ολίγοις, δεν υπάρχει τίποτα να φοβάται ο οδηγός εντός της καμπίνας όταν οδηγεί ένα ηλεκτρικό όχημα.
Ωστόσο, μια ανακάλυψη-έκπληξη ήρθε από ένα χαρακτηριστικό που όλοι το χρησιμοποιούμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Ο λόγος για τα θερμαινόμενα καθίσματα, τα οποία παρήγαγαν ορισμένα από τα πιο ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Αυτό παρατηρήθηκε όχι μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και στα plug-in υβριδικά, όπως και σε θερμικούς κινητήρες, στα οχήματα της έρευνας. Αλλά ακόμη και τότε, οι αριθμοί δεν ήταν επικίνδυνοι.
Και όσον αφορά την φόρτιση;
Ούτε όμως η φόρτιση είχε κάποια διαφορά.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος από την πρίζα, οι μετρήσεις έδειξαν αύξηση γύρω από την περιοχή της πρίζας. Αν και αυτά τα επίπεδα της ακτινοβολίας παρέμεναν εντός αποδεκτών ορίων, εκείνο που έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία είναι ότι η γρήγορη φόρτιση παρήγαγε πιο αδύναμα πεδία σε σχέση με μια πιο αργή φόρτιση.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.













































