Το Netflix δημοσίευσε την περασμένη Τετάρτη, τα οικονομικά αποτελέσματα και είναι καταστροφικά. Η εταιρεία είδε την πρώτη μεγάλη απώλεια συνδρομητών στις ΗΠΑ το προηγούμενο τρίμηνο και πρόσθεσε μόλις 2.7 εκατομμύρια επι πληρωμή συνδρομητές σε παγκόσμιο επίπεδο, σχεδόν τους μισούς από αυτούς που υπολόγιζε. Και είναι μια καταστροφική τροπή για μια υπηρεσία η οποία βασίζεται στην αύξηση των συνδρομητών και εγείρει πολλά ερωτηματικά για το μέχρι πότε η εταιρεία μπορεί να δικαιολογεί τις μεγάλες δαπάνες για περιεχόμενο.

Τα στελέχη του Netflix, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, δίνουν έμφαση στις διεθνείς αγορές όπου η συνδρομητική βάση σημείωσε μικρή άνοδο, ενώ ο CEO Reed Hastings επισημαίνει ότι υπάρχει αρκετός χώρος ακόμη για μεγαλύτερη ανάπτυξη. Στελέχη του Netflix κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων, εστίασαν στις προοπτικές στην Ινδία, όπου η εταιρεία ετοιμάζεται να διαθέσει πέντε νέες Original σειρές οι οποίες ίσως προωθηθούν εμπορικά και στο κοινό των ΗΠΑ και της Ευρώπης.

Σύμφωνα με ένα άλλο στέλεχος του Netflix, τον Sarandos, η εστίαση στη διεθνή αγορά συνεχίζει να αποδίδει καρπούς. Τρία συγκεκριμένα shows, όπως το How to Sell Drugs Online (Γερμανία), The Rain (Δανία) και Quicksand (Σουηδία), όλες έχουν ένα σημαντικό κοινό, έξω από την μητρική χώρα τους. Η κάθε σειρά έχει μαγνητίσει το ενδιαφέρον περισσότερων από 12-15 εκατομμυρίων viewers σε παγκόσμια κλίμακα.

Την ίδια στιγμή, όμως η κατάσταση δεν είναι το ίδιο ρόδινη στις ΗΠΑ, καθώς το προηγούμενο τρίμηνο έχασε συνδρομητές για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια, ένας συνδυασμός της αύξησης της τιμής και της μείωσης του περιεχομένου. Καθώς όμως η Αμερικανική αγορά, θα κορεστεί σύντομα από παρόμοιες υπηρεσίες, με τις Warner Media, Disney και Apple να ετοιμάζουν τις δικές τους υπηρεσίες streaming, ο μόνος τρόπος να διασφαλιστεί η ανάπτυξη του Netflix είναι η εστίαση στην διεθνή αγορά.

Και πάλι όμως το Netflix αντιμετωπίζει πλήθος προβλημάτων που μπορούν να επηρεάσουν την συνολική ανάπτυξή του τα επόμενα χρόνια. Χάνει ορισμένα βαριά ονόματα, όπως τα Φιλαράκια και το The Office στους ανταγωνιστές WarnerMedia και NBC Universal. Επιπλέον, η έλλειψη Originals που να σε κάνουν να θέλεις να τα παρακολουθήσεις, θεωρείται ακόμη μια αιτία της απώλειας χρηστών, εκτός και αν κάνει κάτι περισσότερο στο χώρο του production. Πάντως λέγεται ότι έχει αγοράσει μόνιμα studio sets για να παράγονται ταινίες και σειρές πιο γρήγορα. Τα στελέχη γνωρίζουν ότι θα πρέπει να αντικαθιστούν γρήγορα τις σειρές που χάνουν και που ο κόσμος αγαπά με νέο περιεχόμενο.

Πάντως, το Netflix συνεχίζει να ξοδεύει υπέρογκα ποσά στις παραγωγές, Μόνο το Bright στο οποίο προταγωνιστεί ο Will Smith κόστισε κοντά στα 100 εκατομμύρια δολάρια. Όπως και το The Irishman του Martin Scorsese, το κόστος του οποίου άγγιξε τα 140 εκατομμύρια δολάρια. Μόνο για φέτος, το Netflix ξοδεύει πάνω από 15 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιεχόμενο. Η εταιρεία θέλει να πολεμήσει για να κρατήσει την προσοχή σου, απλά γίνεται εύκολα κατανοητό από τα αποτελέσματα ότι η μάχη θα γίνει πιο σκληρή από ποτέ.

Σημείωση: Μπορείς να δεις όλες τις ταινίες και σειρές του Netflix ακόμη και αυτές που δεν είναι διαθέσιμες Ελλάδα με ένα VPN.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.