Οι τράπεζες ξεκίνησαν να αποστέλλουν ενημερωτικά μηνύματα στους πελάτες τους για να τους προειδοποιήσουν για νέα τηλεφωνική απάτη που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τις καταθέσεις τους.
Πιο συγκεκριμένα το νέο κόλπο των επιτήδειων για απάτη μέσω τηλεφώνου ονομάζεται διεθνώς spoofing και λειτουργεί με ένα πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Σύμφωνα με αυτό πελάτες τραπεζών δέχονται τηλεφώνημα από αριθμό που ανήκει στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζάς τους, σύμφωνα με την αναγνώριση κλήσης που προσφέρει η συσκευή. Παρ όλα αυτά η κλήση δεν προέρχεται από την τράπεζα, αλλά από κακόβουλους τρίτους, που έχουν βρει τον τρόπο να αντιγράψουν το αριθμό της τράπεζας. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν έχει χακαριστεί το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας αλλά στην αναγνώριση κλήσης εμφανίζεται ο αριθμός της τράπεζας.
Με το τρόπο αυτό οι δράστες προσποιούνται πως καλούν από την τράπεζα και επικαλούνται ένα πρόβλημα με το λογαριασμό του θύματος και ζητούν από τον πελάτη να τους αποκαλύψει κάποια προσωπικά στοιχεία, προκειμένου να προστατευθούν οι καταθέσεις του. Με τα στοιχεία αυτά οι δράστες εισέρχονται στο e-banking του θύματος και επιχειρούν να εκτελέσουν συναλλαγή. Ακόμη ζητούν να τους αποκαλύψουν οι χρήστες κάποιο κωδικό που έλαβαν στο κινητό ή να επιβεβαιώσουν μέσω του m-banking μία συναλλαγή. Ο καλύτερος τρόπος για να προστατευθεί κανείς είναι να έχει πάντα στο μυαλό του ότι όταν δέχεται οποιοδήποτε τηλεφώνημα ή μήνυμα που φαίνεται να προέρχεται από τράπεζα, υπάρχει πάντοτε η περίπτωση να πρόκειται για απάτη.
Η Google θέλει να φέρει αυτές τις νέες δυνατότητες στο Android Auto
Το κοινό γνώρισμα των προσπαθειών εξαπάτησης είναι ότι καλούν και δημιουργούν την αίσθηση του κατεπείγοντος, τότε πρόκειται σχεδόν πάντα για προσπάθεια απάτης. Ακόμη η τράπεζα δεν θα ζητήσει ποτέ και για κανένα λόγο κωδικούς ή στοιχεία πρόσβασης ακόμη και κατά τη διάρκεια επιβεβαίωσης συναλλαγών. Οι απατεώνες δεν προσποιούνται μόνο την τράπεζά για να υποκλέψουν προσωπικά στοιχεία αλλά και εφοριακούς, λογιστές ή ακόμη και υπαλλήλους της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με νέα σχετική ανακοίνωση που απεύθυνε η διοίκηση της ΔΥΠΑ σε όλους τους πολίτες. Όπως αναφέρεται σε αυτή οι υπηρεσίες της ΔΥΠΑ δεν θα ζητήσουν ποτέ πληροφορίες τηλεφωνικά, όπως προσωπικά δεδομένα, αριθμοί τραπεζικών λογαριασμών ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα των χρηστών.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.