Σύμφωνα με τον Akio Toyoda της Toyota τα ηλεκτρικά δεν είναι τόσο καθαρά όσο νομίζεις. Σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο Automotive News ο ίδιος αναφέρει:
«Έχουμε πουλήσει περίπου 27 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα. Αυτά είχαν τον ίδιο αντίκτυπο με 9 εκατομμύρια BEV στους δρόμους. Αλλά αν είχαμε κατασκευάσει 9 εκατομμύρια BEV στην Ιαπωνία, στην πραγματικότητα θα είχαν αυξηθεί οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, δεν θα είχαν μειωθεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Ιαπωνία βασίζεται στις θερμικές μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας».
Βόμβα μεγατόνων: Η Huawei κατασκεύασε και δοκιμάζει EUV μηχανή κατασκευής chip!
Ο ίδιος συνεχίζει: «Σίγουρα τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία προσφέρουν μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, αλλά αυτό είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης. Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση τους είναι μια πιο περίπλοκη ιστορία. Αν βάλουμε στην εξίσωση και την έλλειψη φορτιστών σε πολλές περιοχές γίνεται ευκολότερο να καταλάβετε γιατί τα υβριδικά εξακολουθούν να αποτελούν μια βιώσιμη λύση, τουλάχιστον προς το παρόν».
Ενώ ο πρόεδρος της Toyota δεν ανέλυσε τα μαθηματικά πίσω από τα στοιχεία που ανέφερε, ήθελε σαφώς να δείξει πως τα ηλεκτρικά οχήματα δε θα λύσουν το πρόβλημα των εκπομπών άνθρακα ως δια μαγείας. Τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν μηδενικές εκπομπές, όμως δεν ισχύει το ίδιο για τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρισμού. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση, αφηγούνται μια πολύπλοκη και πολύ διαφορετική ιστορία.
Αυτά δήλωσε ο πρόεδρος της Toyota, που ήταν από τις πρώτες εταιρίες που κυκλοφόρησαν υβριδικά οχήματα σαν μέρος της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Όμως, όσα είπε έχουν μεγάλη βάση. Αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν τρόπους φόρτισης που να συγκρίνονται σε ταχύτητα και απόδοση με αυτά των βενζινοκίνητων οχημάτων. Μέχρι να φτιαχθούν υποδομές για γρήγορη φόρτιση παντού, τα υβριδικά όντως αποτελούν πιθανότατα τη βέλτιστη επιλογή, ενώ τα plugin υβριδικά, μπορούν να λειτουργήσουν σαν ηλεκτρικά για τις ανάγκες της καθημερινότητας. Για μεγαλύτερες αποστάσεις έχουν τον συνδυασμό βενζίνης και μπαταρίας, η οποία έχει σε όλα λειτουργία επαναφόρτισης για να μην μένουμε χωρίς μπαταρία. Ταυτόχρονα, έχουν σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση και παράλληλα πολύ χαμηλότερες εκπομπές από τα βενζινοκίνητα. Παράλληλα, έρχονται και οχήματα με καύσιμα υδρογόνου, που και αυτά έχουν μηδενικούς ρίπους, οπότε καμία εταιρία δε μπορεί να αφιερωθεί σε ένα μόνο τύπο οχήματος.
«Θα πρέπει να εξετάσουμε όλες τις επιλογές και να εργαστούμε προς όλες τις κατευθύνσεις», δήλωσε ο Toyoda. «Ως εταιρεία, έχουμε δηλώσει με μεγάλη συνέπεια ότι αυτό που αντιμάχουμε είναι το διοξείδιο του άνθρακα».
Αυτό που θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όμως είναι πως ακόμα και τα ηλεκτρικά οχήματα, στις περισσότερες περιπτώσεις παίρνουν το ρεύμα από εργοστάσια παραγωγής που δεν έχουν μηδενικές εκπομπές. Η φόρτιση μπαταριών ποτέ δεν ήταν απολύτως αποδοτική, αφού πάντα υπάρχουν απώλειες ενέργειας, παραμένει όμως πιο αποδοτική από την σπατάλη ενέργειας ενός βενζινοκινητήρα. Ακόμα όμως δεν έχουμε απαντήσει για το τι γίνεται με τις παλιότερες και χαλασμένες μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων και πως διαχειρίζονται από τις εταιρίες.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.