Σειρά αυτή τη φορά, έχει η Sony. Θα προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε συνοπτικά τους λόγους που τα smartphones της δεν έχουν τόσο ιδιαίτερη απήχηση. Όπως και η LG, η Sony έχει μια αρκετή δυνατή σειρά smartphone συσκευών αλλά φαίνεται ότι τα νέα τηλέφωνα που διαθέτει στην αγορά τραβούν τα βλέμματα του κόσμου για μικρό χρονικό διάστημα και μετά οι χρήστες στρέφονται σε άλλα smartphones.

Η Sony έχει επιτύχει στην αγορά των κινητών τηλεφώνων. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 ένας αριθμός handsets έκανε το ντεμπούτο του υπό το Sony Ericcson brand, και πολλά μοντέλα της εταιρείας επαινέθηκαν για τις δυνατοτητες music playback αλλά και τις ικανότητες της κάμερας. Το 9% της παγκόσμιας αγοράς κινητών τηλεφώνων ανήκε στην Sony Ericsson το 2007. Βασισμένη στην επιτυχία των dumb phones, η Sony Ericsson μπήκε στον κόσμο του Android to 2010 και διέθεσε πολλά αξιόλογα μοντέλα, όπως το Xperia X10 και Xperia Arc.

To 2011 η Sony αγόρασε το μερίδιο της Ericsson και ως εκ τούτου πλέον το τμήμα είναι γνωστό ως Sony Mobile και έχει πρόσβαση τόσο στην τεχνολογία της μητρικής εταιρείας αλλά και στο R&D. Πόσο βοήθησε όμως αυτό την εταιρεία; Η Sony κατάφερε να φθάσει στις ένδοξες ημέρες στο 5% σε μερίδιο αγοράς το 2013 και είχε σκοπό να γίνει ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής το 2014. Αντίθετα έκτοτε η πορεία της ήταν πτωτική.

Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους που τα Sony smartphones δεν ήταν τόσο επιτυχή στη πάροδο του χρόνου, οφειλόταν στη συνολική στρατηγική της στην αγορά των φορητών συσκευών. Η Sony όντας ένας τεχνολογικός γίγαντας, ήθελε να γίνει η Apple του Android με την προσφορά μόνο premium smartphones. Το 2012 ο CEO της Sony Mobile ανέφερε ότι Εκεί που υπάρχει η αξία (value) είναι εκεί που υπάρχουν και τα χρήματα, αναφερόμενη στην premium αγορά. Ωστόσο, η απήχηση  της Apple δεν μπορούσε να αναπαρασταθεί εύκολα στο χώρο του Android.

Αποδείχθηκε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο, ότι οι χρήστες του Android είχαν να επιλέξουν από μια μεγάλη γκάμα smartphones και οι premium τιμές έπρεπε να συνοδεύονται από σημαντικά hardware features, ή θα αγόραζαν κάτι φθηνότερο το οποίο προσφέρει σχεδόν την ίδια εμπειρία. Ένα πράγμα που βάζει τη Sony σε μειονεκτική θέση στην αγορά των ΗΠΑ, ήταν η σχέση που είχε με τους παρόχους. Ακριβώς τι ειπώθηκε μεταξύ των στελεχών δεν είναι γνωστό, αλλά πιθανόν η Sony θα είχε αρνηθεί να κάνει προσαρμογές στα smartphones της που οι πάροχοι απαιτούσαν. Επιπλέον, υπάρχει και το θέμα του μοιρασμού των εσόδων με τους παρόχους, που ίσως αποτελεί ένα ακόμη θέμα διαφωνίας μεταξύ των δυο μερών.

Σε κάθε περίπτωση δεν χρειάστηκε πολύ μέχρι η Sony να σταματήσει να πουλά τα smartphones της μέσω των παρόχων, κάτι που είχε σημαντική επίδραση στα shipments, ενώ και η έλλειψη της προβολής του brand στους πιθανούς αγοραστές, είχε τις αρνητικές του συνέπειες. Για χρόνια, η εταιρεία έπρεπε είτε να απενεργοποιήσει τους σαρωτές για τα smartphones της στην Αμερικανική αγορά ή να τα αφαιρέσει.

Επιπλέον, η Sony αρνείται να αλλάξει την τιμολογιακή πολιτική των smartphones διατηρώντας τα σε υψηλότερα επίπεδα από άλλα παρόμοια smartphones. Κατανοούμε, ότι αν θέλεις το premium brand θα πρέπει να έχεις και μια premium τιμή. Αλλά όταν μια στρατηγική τέτοια δεν δουλεύει εδώ και αρκετό καιρό, δεν χρειάζεται πολύ να καταλάβεις ότι κάτι πρέπει να αλλάξει.

Εκτός από το πρόβλημα με τις ΗΠΑ, η Sony Mobile δεν φαίνεται να έχει μια ανταγωνιστική στρατηγική σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εταιρεία δεν κάνει πολλά για να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της. Με τα προηγούμενα Android μοντέλα να βρίσκονται ακόμη υπό το Sony Ericsson brand, η εταιρεία συχνά πειραματιζόνταν με διαφορετικά design για τα smartphones της. Ωστόσό, μόλις η ονομασία Ericsson εγκαταλήφθηκε, η Sony αποφάσισε να έχει μόνο όμορφα τηλέφωνα κατάλληλα για επιχειρηματίες που συχνά σήμαινε design που δεν ήταν το ιδανικότερο για τους χρήστες.

 

Ωστόσο υπήρχαν ορισμένες προσπάθειες στη καινοτομία, με την πιο αξιοπρόσεχτη συσκευή να είναι το Sony Tablet P. Το dual-display phone-tablet προφανώς σου είναι γνώριμο σήμερα, αλλά η συσκευή έκανε το ντεμπούτο της το 2011. Η τεχνολογία τότε, δεν ήταν αρκετά καλή για να κάνει μια συσκευή χρήσιμη.

Η συνεισφορά της Sony στις προόδους των smartphone καμερών είναι σημαντική. Οι αισθητήρες μπορούν να βρεθούν στα περισσότερα σύγχρονα τηλέφωνα, όπως στα iPhone XS MAX. Αλλά για εδώ και αρκετά χρόνια, η Sony έπαιζε το παιχνίδι των megapixel, τοποθετώντας κάμερα των 23MP στα τηλέφωνα, ενώ οι ανταγωνιστές της βασίζονταν σε αισθητήρες των 12MP. Κάποιοι θα μπορούσαν να θεωρήσουν ότι η Sony θα έχει το πλεονέκτημα αλλά στη πραγματικότητα, οι αισθητήρες χαμηλότερης ανάλυσης στα smartphones προσφέρουν λιγότερο ψηφιακό θόρυβο, επιτρέποντας τους να προσφέρουν πιο καθαρές φωτογραφίες παρά τον μικρότερο αριθμό pixel. Επιπλέον, το γεγονός, ότι η Sony δεν χρησιμοποιήσε OIS στις κάμερες δεν βοήθησε. Η εταιρεία αγνόησε τα συστήματα διπλής κάμερας για μεγάλο χρονικό διάστημα, εστιάζοντας σε λιγότερο χρήσιμα features όπως τα 960fps video recording.

Και το χειρότερο, δεν ανταποκρίθηκε άμεσα στις επιταγές της αγοράς. Το πρώτο flagship smartphone με OLED οθόνη έκανε το ντεμπούτο του πέρυσι. Το 2018, ήταν η χρονιά που εγκατέλειψε το design με τα μεγάλα bezels στη κορυφή και στο κάτω μέρος για τα οποία ήταν γνωστή. Ωστόσο, αφαιρέσε γρήγορα το headphone jack, απομακρυνόμενη από τους φαν της μουσικής, τους οποίους εξυπηρετούσε τις ανάγκες παλαιότερα.

Εκτός όμως από όλη αυτήν την κριτική που λαμβάνουν τα τηλέφωνα της Sony για την έλλειψη καινοτομίας, τα smartphones της ποτέ δεν απέκτησαν τόσο αρνητική προβολή από τα μέσα ενημέρωσης, όπως στην περίπτωση της LG. Οι πωλήσεις συσκευών της Sony έχουν σημειώσει τόσο μεγάλη πτώση, με την εταιρεία να περίμενε να διαθέσει 7 εκατομμύρια συσκευές παγκοσμίως το 2018.

Σε αυτή τη φάση, το τμήμα των φορητών συσκευών της Sony διατηρείται στη ζωή από την επιτυχία των άλλων τμημάτων. Φαίνεται ότι προς το παρόν, η Sony αρνείται να τραβήξει την πρίζα στη σειρά smartphone συσκευών της, σαν να θέλει να διατηρήσει τα smartphones στο portfolio με κάθε κόστος.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Καλά κάνει και θέλει η Sony να τα διατηρήσει στο portofolio της με κάθε κόστος τα smartphones. ένας φίλος μου που πήρε έχει καταπληκτική οθόνη. Όμως είναι απαράδεκτο να μην έχει headphone jack και να μη χρησιμοποιεί universal φορτιστή. Το τελευταίο ειδικά εμένα με κάνει να τα αποκλείω εξαρχής. Τον φίλο μου όχι. Γούστα είναι αυτά. Τώρα που βγαίνουμε και ξεχνάει το ειδικό καλώδιό του και δεν έχει τι να βάλει στο PowerBank μου κλαίει. Τέλος επειδή είμαι της λογικής θα τα σκάσω χοντρά δηλαδή πάνω από 500 ευρώ με οκτακόσια μια φορά αλλά με το κινητό μου θα μπορώ να κάνω και τη δουλειά της κάμερας αλλά και της φωτογραφικής μου μηχανής τις οποίες δε θα αγοράσω ποτέ με ενδιαφέρει εμένα πολύ το 960fps του κινητού μου αλλά και η 23MP κάμερά του σε σχέση με την 12MP. Για μένα εκεί είναι η η αξία (value).

    • Μια χαρά δουλεύει με οποιονδήποτε φορτιστή!!! Αν εννοείς ότι δεν ταιριάζει επειδή έχει usb type c, πλέον όλα τα κινητά με type c βγαίνουν οπότε μάλλον εσύ πρέπει να αλλάξεις καλώδιο στο powerbank σου αν σκοπεύεις να αλλάξεις κινητό…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.