Τα TV box ήταν ίσως μια από τις πιο χρήσιμες εφευρέσεις στην ιστορία της ανθρωπότητας. Αυτές οι συσκευές, όταν πρωτοεμφανίστηκαν οι έξυπνες τηλεοράσεις, απέκτησαν φήμη κάνοντας όλα τα μοντέλα τηλεοράσεων πιο έξυπνα. Επίσης, εκείνη την εποχή, κάθε μάρκα είχε το δικό της λειτουργικό σύστημα και μόνο οι premium συσκευές είχαν υλικό που ικανοποιούσε τους χρήστες. Αυτό αύξησε τη δημοτικότητα των παραγωγών TV box όπως η Xiaomi. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτές οι μέρες ανήκουν στο παρελθόν. Οι πωλήσεις TV box έχουν μειωθεί και η Xiaomi έχει χάσει ακόμη και την ηγετική της θέση σε αυτήν την αγορά.
Οι πωλήσεις TV box μειώνονται. Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2023 οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 28.7%. Στην πραγματικότητα, η κατάσταση αυτή δεν αποτελεί καθόλου έκπληξη. Όπως αναφέραμε παραπάνω, όταν οι έξυπνες τηλεοράσεις έγιναν για πρώτη φορά δημοφιλείς, η αγορά ήταν ένα “χάος”. Οι κατασκευαστές έφτιαχναν έξυπνες τηλεοράσεις με κακό υλικό, κακές διεπαφές, και άδεια καταστήματα εφαρμογών. Αυτό οδήγησε τους καταναλωτές στο να αγοράζουν TV box μαζί με τις τηλεοράσεις τους. Ωστόσο, η τεχνολογία εξελίσσεται και μάλιστα ραγδαία.
Η πρόοδος της τεχνολογίας οδήγησε σε σημαντικές βελτιώσεις στις τεχνολογίες των έξυπνων τηλεοράσεων, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των τιμών. Ως εκ τούτου, σήμερα, οι περισσότερες τηλεοράσεις στην αγορά διαθέτουν χαρακτηριστικά που είναι αρκετά καλά για τους περισσότερους χρήστες, εκτός από ορισμένες μάρκες που ξεχωρίζουν για την προσιτή τιμή τους. Επιπλέον, η ευρεία υιοθέτηση λειτουργικών συστημάτων όπως το WebOS και το Android TV έχει εξαλείψει τα ζητήματα που σχετίζονται με τις διεπαφές χρήστη και τα καταστήματα εφαρμογών. Ως αποτέλεσμα, ακόμη και στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, όπως η Κίνα, έχουν αρχίσει σοβαρές μειώσεις στις πωλήσεις TV box.
Η RUNTO μοιράστηκε τη νέα μηνιαία έκθεσή της σχετικά με τις διαδικτυακές πωλήσεις των TV box στην Κίνα. Η έκθεση έδειξε ότι κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2023, οι online πωλήσεις αυτών των κουτιών έφτασαν τις 929.000 μονάδες. Πρόκειται για μια πτώση της τάξης του 28.7% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα συνολικά χρήματα που προέκυψαν από αυτές τις πωλήσεις ήταν 190 εκατομμύρια γιουάν ή κάπου στα 24 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 31.7% λιγότερα από πέρυσι. Η μέση ηλεκτρονική τιμή για κάθε κουτί ήταν 209 γιουάν ή περίπου 26.5 ευρώ.
Η έκθεση έδειξε επίσης ότι οι πέντε κορυφαίες μάρκες στην Κίνα για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν η Tencent με μερίδιο 21.6%, η Xiaomi με ποσοστό 16.5%, η Semine που κατέχει το 13.0%, η Tmall Magic Box με λίγο μικρότερο ποσοστό 11.6%, και η Dangbei που βρίσκεται λίγοι κάτω από το 10% (9.9%). Οι υπόλοιποι κατασκευαστές μοιράζονται το 27.4% που περισσεύει.
Η Tencent είναι αυτή τη στιγμή η κορυφαία εταιρεία TV box με 5.7% αύξηση σε σχέση με πέρυσι, ενώ η Xiaomi βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 3.8% πτώση σε ετήσια βάση. Βέβαια, η Xiaomi κατέχει σχεδόν το 40% της παγκόσμιας αγοράς για προϊόντα με τιμές μεταξύ 200 και 499 γιουάν (25 και 63 ευρώ). Όσων αφορά τις άλλες εταιρείες, η Semine ανέβηκε στην τρίτη θέση, η Tmall Magic Box έπεσε στην τέταρτη θέση, και η Dangbei είδε αύξηση 3.2% σε σχέση με πέρυσι.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Πηγή;
Δίπλα εκεί που γράφει “ΜΕΣΩ”. Δυστυχώς, το MyDrivers δεν δίνει ποτέ σύνδεσμο προς τις πηγές που αναφέρει.