Όπως γίνεται κάθε χρόνο στον χώρο της τεχνολογίας κάποιοι θριαμβεύουν και κάποιοι αποτυγχάνουν. Εμείς βρίσκουμε ενδιαφέρον να σας αναφέρουμε μερικές από τις χειρότερες στιγμές της χρονιάς που πέρασε. Ποιος θα ξεχάσει το σκάνδαλο με την NSA ή την παταγώδη αποτυχία της BlackBerry; Για πάμε να κάνουμε την ανασκόπηση μας.

Untitled-1

 

Microsoft, Xbox-One και DRM προστασία

Είχαν περάσει σχεδόν 6 χρόνια από την ανακοίνωση του Xbox 360 και επιτέλους έκανε την εμφάνιση του το Xbox One. Δεν μπορούμε να πούμε όμως ότι παρά την ανυπομονησία μας δεν είχε και απ’ τα καλύτερα start-up για παιχνιδομηχανή επόμενης γενιάς.

Xbox-One-console

Τα συναισθήματα που μας άφησε ήταν ανάμεικτα. Οι περισσότεροι απογοητεύτηκαν καθότι η συσκευή έπρεπε να κάνει κάθε 24 ώρες έναν έλεγχο γνησιότητας για οποίο παιχνίδι αγοράζαμε ειδάλλως απλά δεν έπαιζε. Αυτό φυσικά απαιτούσε να είναι συνδεδεμένη η συσκευή μας στο Internet 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Ευτυχώς βλέποντας η MS το κράξιμο του κόσμου και το PlayStation 4 να έρχεται αποφάσισε να αλλάξει κάπως τα πράγματα.

1_1

 

Η NSA παρακολουθούσε τους πάντες και τα πάντα

Ένα απ’ τα μεγαλύτερα τεχνολογικά σκάνδαλα όλων των εποχών που αφορά κατασκοπία και παραβίαση προσωπικών δικαιωμάτων. Όλοι σίγουρα ακούσαμε το όνομα του Edward Snowden τις ιστορίες περί κατασκοπείας και τις ακραίες μεθόδους που έχει η NSA για την συλλογή πληροφοριών.

NSA

Έτσι έμαθε όλη η ανθρωπότητα ότι η NSA μπορούσε να τραβήξει πληροφορίες από τους server της Google, της Microsoft, της Apple, της Yahoo και του Facebook. Οι εταιρίες φυσικά αρνήθηκαν οποιαδήποτε συνεργασία ή ότι είχαν τη γνώση ότι τους κατασκόπευαν. Yeah sure.. Μας έπεισαν.

 

FILE PHOTO  NSA Compiles Massive Database Of Private Phone Calls

 

It’s all about BlackBerry

Καθώς διαβάζετε αυτή τη λίστα, ειλικρινά βαριόμαστε και μόνο που συμπεριλαμβάνουμε την BlackBerry σε αυτήν. Η εταιρία δεν έχει σταματήσει τις γκάφες και τα fail από το 2011. Και καθώς, ελπίζαμε ότι η καναδική κατασκευαστική εταιρία θα έφερνε τα πάνω κάτω, με κάθε νέο που ανακοίνωνε όλο και έμοιαζε ότι δεν έχει πιάσει ακόμα πάτο. Με αυτά που ανακοίνωνε, περιμέναμε μια χρονιά με λάβαρα από την εταιρία, δίνοντας στη κυκλοφορία το πολυαναμενόμενο OS, BlackBerry 10.

thorsten_heins_2466642b

Την υλοποίηση του OS την είδαμε σε 2 συσκευές την Q10 και τη Z10, μαζί με τη μετονομασία της εταιρείας στο γνωστό σε όλους BlackBerry από RIM που λεγόταν. Λίγο μετά την ανακοίνωση, ότι η Alice Keys είναι η νέα creative director της εταιρίας (τραγουδίστρια και συνθέτης) εκείνη το έγραψε στο Twitter από το iPhone της. Ότι και να πούμε είναι λίγο.

blackberry-z10-smartphone

Τον Μάρτιο ο καινούριος CEO της εταιρίας Throsten Heins ανακοίνωσε ότι η εταιρία δεν ενδιαφερόταν να δώσει βάση όσο αναφορά τους προγραμματιστές και την επόμενη βδομάδα μετά την ανακοίνωση, είδαμε την εταιρία να διασύρεται από το ίδιο της το τμήμα μάρκετινγκ σε ένα τραγούδι παρωδία της Etta James ανακοινώνοντας ότι το λειτουργικό ήταν έτοιμο. Όλα τ’άλλα είναι ιστορία και όπως ξέρουμε η εταιρία πάει από χασούρα σε χασούρα.

 

To χλιαρό λανσάρισμα του OUYA

Όλοι είχαμε αρχικά ενθουσιαστεί με ότι αφορούσε το λανσάρισμα του OUYA. Μας άρεσε η ιδέα ενός μικρού κατασκευαστή να μπαίνει σφήνα σε ένα τομέα που κυριαρχείται από 3 γίγαντες. Η εταιρία πραγματικά αξίζει στην τελική ένα μικρο μπράβο αφού κατάφερε να μας δώσει μια συσκευή την εποχή που τα hardware projects που υποστηρίζονται από το Kickstarter είναι για τα πανηγύρια. Έτσι ότι κυκλοφόρησε η εν λόγο Android κονσόλα αλλά ήταν ξεκάθαρο ότι δεν θα πήγαινε πουθενά έχοντας απέναντι της τόσο δυνατούς αντιπάλους.

ouya

Η κονσόλα πιο πολύ έδωσε την αίσθηση ότι ήταν μια beta έκδοση ενός τελικού προϊόντος. Τα χειριστήρια είχαν την αίσθηση του φθηνού πλαστικού και δεν μπορούμε να πούμε ότι είχε τους τρελούς τίτλους παιχνιδιών ώστε κάπως να συναγωνιστεί τον ανταγωνισμό. Αν και η εταιρία αργότερα πρόσθεσε τίτλους και σουλούπωσε τα χειριστήρια δεν ενθουσίασε το κοινό.

ouyabox

Περιμένουμε να προσθέσετε κι εσείς αυτά που θεωρήσατε τεχνολογικά νέα της χρονιάς στα σχόλια.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είναι τραγικό λάθος να συγκρίνεις το OUYA με άλλες παινχιδικονσόλες και ειδικά της τελευταίας γενιάς! Καμία σχέση! Δεν έχουν το ίδιο target group, δεν προορίζονται να έχουν ίδιους τίτλους, είναι απλά διαφορετικά πράγματα! Δεν μπορείς να συγκρίνεις ένα πατίνι με μία Ferrari επειδή και τα δύο έχουν ρόδες. Έλεος! Το OUYA είναι μία ιδέα και μία φιλοσοφία που ο μέσος ούγκα-μπούγκα gamer δυσκολεύεται να καταλάβει, εφόσον αρκείται στο να αγοράζει ότι του λανσάρει το μάρκετινγκ. Σχετικά με το “φτηνό χειριστήριο”, όταν για ένα τέτοιο προϊόν έχεις δώσει 99$ (70 ευρώ), ποσό περίπου ίσο με έναν exclusive βαρύ τίτλο για PS4, τότε το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να σιωπήσεις. Για να είμαι δίκαιος, κι εγώ περίμενα περισσότερα από το OUYA, αλλά τουλάχιστον τέτοιες προσπάθειες συλλογικού έργου και διαφορετικής λογικής θα έπρεπε να μπαίνουν στις επιτυχίες τους 2013 και όχι το αντίθετο. Το ότι δεν ενθουσίασε το κοινό των καμμένων gamers είναι λογικό ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ! Με 70 ευρώ έχεις gaming console, smar tv, media center κι ένα χειριστήριο. Όσο περισσότερο αποκλείετε και λοιδορείτε τις διαφορετικές φωνές και τον πλουραλισμό, το μόνο που καταφέρνετε είναι να γιγαντώνετε ένα καρτέλ-μονοπώλιο το οποίο κάποτε θα λειτουργήσει προσφέροντας σας καθρεφτάκια όπως οι δυτικοί στους ιθαγενείς.

    • Ναι οκ, δέχομαι ότι δεν απεθύνεται σε καμμένους ούγκα μπούγκα gamers και η αλήθεια είναι ότι ήλπιζα να πάρει τα πάνω της η εταιρεία μπας και μπει λίγος ανταγωνισμός παραπάνω στην εξίσωση, αλλά χρειαζόταν πραγματικά μία κονσόλα για hipsters και retrolovers; Δε μας έφτανε το Wii και το PS3 με τα Contra remakes και τα ρέστα; Ελπίζω να συνέλθουν στην πορεία και να παρουσιάσουν κάτι άξιο του ενδιαφέροντος του μέσου gamer. Και όταν λέω μέσου, εννοώ του μέσου.

  2. Να σημειώσω ότι και η SONY είχε ανεπίσημα την ίδια πολιτική DRM στο PS4 αλλα το έπαιξε πιο έξυπνα-πονηρά και άφησε την MS να το παρουσιάσει πρώτη και να δει αντιδράσεις. Πανπολλά τα παραδείγματα που το επιβεβαιώνουν αυτό.
    Επίσης το λάθος που κάνουν τώρα και οι δυο είναι που επιτρέπουν στις εταιρίες παιχνιδιών να αποφασίζουν αυτές για το DRM ενώ έπρεπε να τους το ξεκόψουν τελείως, στο ΝΒΑ2K14 πρέπει να είσαι online για να παίξεις (στις NexGen) κάτι πολύ εκνευριστικό .
    Πάραυτα συμφωνώ, έφαγε το κράξιμο της χρονιας της σε σημείο που ακόμα και σήμερα υπάρχουν άτομα που δεν γνωρίζουν ότι το πείρε πίσω

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.