Αρκετοί φοβούνται να μεταβούν σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, λόγω του φόβου τους για το κόστος των μπαταριών σε περίπτωση αντικατάστασής του. Η αλήθεια είναι πως οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πανάκριβες αυτή την περίοδο και ακόμα και αν οι εταιρίες δίνουν συνήθως 10ετή εγγύηση για τις μπαταρίες, σχεδόν κανείς δεν παίρνει αυτοκίνητο για να το κρατήσει μόνο 10 χρόνια. Αυτό όμως σύντομα θα αλλάξει και η αντικατάσταση της μπαταρίας των ηλεκτροκίνητων θα γίνει φθηνότερη από την επισκευή κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με την Recurrent, η συνεχής πτώση στο κόστος μπαταριών, τις κάνει πολύ πιθανό να έχουν σύντομα χαμηλότερο κόστος από την επισκευή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, μέχρι το 2030.
Αυτή η πρόβλεψη ευθυγραμμίζεται με την μελέτη της Goldman Sachs, που εκτιμά πως το κόστος των μπαταριών θα φτάσει τα 80 ευρώ ανά kWh, δηλαδή το μισό από τις τιμές που είχαμε το 2023. Μάλιστα, η τάση μείωσης της τιμής των μπαταριών δεν θα σταματήσει και ίσως φτάσει τα 64 ευρώ. Έχουμε και προβλέψεις που εκτιμούν πως η τιμή μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 32 ευρώ ανά kWh.
Στη μελέτη της, η Recurrent αναφέρει: “Η έκθεση της Goldman Sachs τον Οκτώβριο του 2024 εκτιμά το κόστος ανά kWh το 2030 στα 64 ευρώ, ωστόσο άλλες εκτιμήσεις είναι χαμηλότερες. Τον Ιανουάριο του 2024, η RMI προέβλεψε κόστος κυψελών 32–54 ευρώ ανά kWh ή 45–65 ευρώ για πλήρες πακέτο.
Μέσα στο έτος, η CATL και η BYD έκαναν μεγάλες ανακοινώσεις και τελικά προσφέρουν κυψέλες LFP με τιμές κάτω από τα 56 ευρώ ανά kWh. Παράλληλα, η Clean Energy Associate προέβλεψε υπερπροσφορά μπαταριών λιθίου έως το 2028, οδηγώντας σε περαιτέρω πτώση των τιμών.
Ο λόγος για τον οποίο ξυπνάμε λίγο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι!
Αυτό σημαίνει πως το κόστος των μπαταριών θα είναι σύντομα κάτω από τα 50 ευρώ ανά kWh. Τα αυτοκίνητα με μεγάλες μπαταρίες των 100kWh θα δουν την αντικατάστασή τους να κοστίζει 4.500-5.000 ευρώ, ενώ τα πιο τυπικά ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες 75kWh, το κόστος θα είναι περίπου 3.375. Όσο δηλαδή είναι και το κόστος αντικατάστασης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα όμως, τα ποσά που γλυτώνουν οι χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων από τα καύσιμα, τις αλλαγές λαδιών και τα service, υπερβαίνει το κόστος μιας μπαταρίας που θα χρειαστεί να αλλαχθεί μετά το τέλος της εγγύησής της, δηλαδή 10 χρόνια μετά την πρώτη αγορά του οχήματος.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν πως οι μειώσεις στις τιμές των μπαταριών μπορεί να φτάσουν και το 70% σε σχέση με το 2020, ενώ μεγάλο ρόλο θα παίξουν και οι πτώσεις στις τιμές βασικών μετάλλων, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, που αποτελούν το 60% του κόστους για μια μπαταρία.
Αυτό σημαίνει πως πολύ σύντομα, οι καταναλωτές δεν θα χρειάζεται να ανησυχούν για το κόστος αλλαγής της μπαταρίας, ενώ θα θετικά που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τόσο σε επιδόσεις όσο και σε κατανάλωση θα γίνουν περισσότερο προσβάσιμα σε όλους!
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Αν όντως κατέβουν τόσο πολύ οι τιμές στα επόμενα 5 χρόνια, δεν είναι ανάγκη κάποιος να φοβάται έτσι κι αλλιώς από τη στιγμή που δίνουν 8 χρόνια εγγύηση όλοι οι κατασκευαστές.