Μια εφαρμογή όπως το LinkedIn της Microsoft μπορεί να είναι προεγκατεστημένη σε μια συσκευή της Samsung. Είτε χρησιμοποιείτε την εφαρμογή είτε όχι, αυτή εξακολουθεί να στέλνει δεδομένα στους διακομιστές της Microsoft. Τα δεδομένα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν το μοναδικό αναγνωριστικό της συσκευής σας και τον αριθμό άλλων εφαρμογών της Microsoft που μπορεί να έχετε εγκαταστήσει στο τηλέφωνο. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, τα δεδομένα  να φτάσουν σε τρίτους παρόχους  που χρησιμοποιούν οι εφαρμογές για στατιστικά στοιχεία. Το Analytics της Google είναι ένα παράδειγμα εφαρμογής που μπορεί να συλλέγει δεδομένα για λογαριασμό της Microsoft.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η ποσότητα των δεδομένων που αποστέλλεται, αυξάνεται εάν χρησιμοποιείτε τις εφαρμογές αυτές. Για παράδειγμα, εφαρμογές της Samsung, όπως το Pass, το Game Launcher και το Bixby, συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τις αλληλεπιδράσεις σας με αυτές. Η Samsung λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το χρόνο πρόσβασης στις εφαρμογές και τη διάρκεια χρήσης τους. Οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης παρόμοια συμπεριφορά για εφαρμογές συστήματος σε smartphones των Huawei, Realme και Xiaomi.

Όπως επισημαίνει το Gizmodo, αυτά τα δεδομένα από μόνα τους δεν έχουν ιδιαίτερη αξία. Όταν όμως συνδυαστούν, προκύπτει ένα μοναδικό “αποτύπωμα” που επιτρέπει στις εταιρείες να συνεχίσουν να σας παρακολουθούν διαδικτυακά. Ακόμη και αν επαναφέρετε το αναγνωριστικό διαφήμισης του Android smartphone, οι εφαρμογές εξακολουθούν να συλλέγουν δεδομένα που σχετίζονται με εσάς.

Δεν υπάρχει τρόπος να εντοπίσετε ποιος σας παρακολουθεί
Το Android διαθέτει κάποιες ρυθμίσεις προστασίας, όπως το παραπάνω μοναδικό αναγνωριστικό διαφήμισης. Η Google από τη μεριά της, έθεσε σαφείς κανόνες για να αποτρέψει τους προγραμματιστές από την κατάχρηση των αδειών εντοπισμού. Για παράδειγμα, οι εφαρμογές δεν μπορούν να συσχετίζουν τα αναγνωριστικά διαφήμισης με το IMEI μιας συσκευής.

Επίσης, οι προγραμματιστές δεν πρέπει να συσχετίζουν προηγούμενα αναγνωριστικά διαφήμισης με ένα νέο χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών ενώ και οι διαφημιστικές εταιρείες θα πρέπει να σέβονται τη ρύθμιση του χρήστη “Opt out of Interest-based Advertising” ή “Opt out of Ads Personalization”.

Η έρευνα όμως, καταλήγει, ότι οι χρήστες του Android δεν μπορούν πραγματικά να γνωρίζουν αν παρακολουθούνται. Η Google δήλωσε στο Bleeping Computer στα πλαίσια της έρευνας αυτής, ότι αυτή η συμπεριφορά παρακολούθησης είναι φυσιολογική. Έτσι “λειτουργούν τα σύγχρονα smartphones” δηλώνει χαρακτηριστικά.

Οι ίδιοι ερευνητές έδειξαν ότι δεν χρειάζεται να συμβαίνει αυτό. Εγκατέστησαν το /e/OS και αντικατέστησαν τις προεπιλεγμένες εφαρμογές συστήματος στο Android με αντίστοιχες. Όσον αφορά το /e/OS, πρόκειται για μια έκδοση  open source του Android που εστιάζει στην προστασία της ιδιωτικής ζωής. Είχαμε γράψει ένα άρθρο για το /e/ OS εδώ

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.