Εταιρείες όπως η Google χρησιμοποιούν αναγνωριστικά ID για να συγκεντρώνουν ανώνυμα δεδομένα και να προβάλουν στους χρήστες στοχευμένες διαφημίσεις. Το θέμα εδώ είναι ότι όλο αυτό είναι “ανώνυμο” και στην τελική μεγάλο μερίδιο των εσόδων τους προέρχεται από τις διαφημίσεις. Τι πάει να κάνει η Vodafone;

Η εταιρεία τηλεπικοινωνιών ξεκίνησε ένα νέο πιλοτικό σύστημα διαφημιστικών ID το οποίο ονομάζει TrustPid και μπορεί να λειτουργεί ως μόνιμος ανιχνευτής χρηστών σε επίπεδο παρόχου υπηρεσιών διαδικτύου (ISP). Ποιος είναι ο στόχος της εταιρείας; Εμ τους πληρώνεις, εμ που θα βλέπεις στοχευμένες διαφημίσεις.

Το TrustPid βρίσκεται σε φάση δοκιμών από τη Vodafone στη Γερμανία και η παράκαμψη του είναι αδύνατη από τις ρυθμίσεις του προγράμματος περιήγησης ή με αποκλεισμό cookie ή ακόμα και με απόκρυψη της IP. Με λίγα λόγια θα σε παρακολουθεί χωρίς να μπορείς να κρυφτείς.

Η εταιρεία τηλεπικοινωνιών σχεδιάζει να εκχωρήσει ένα σταθερό αναγνωριστικό, το οποίο θα βασίζεται σε ένα σύνολο παραμέτρων που θα εξασφαλίζουν τη σταθερότητα αυτού, σε κάθε πελάτη της και να συνδέει όλη τη δραστηριότητα του με το συγκεκριμένο ID. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ παρόμοια με αυτή των διαδικασιών που ακολουθεί η Google, με τη διαφορά ότι αυτή δεν την πληρώνεις.

Με τα δεδομένα που συγκεντρώνει μέσω του TrustPid, η Vodafone θα δημιουργεί ένα προσωπικό προφίλ και θα βοηθά τους διαφημιζόμενους να προβάλλουν στοχευμένες διαφημίσεις σε κάθε πελάτη, χωρίς λέει να αποκαλύπτει στοιχεία ταυτοποίησης. Μας τα έχουν πει και άλλοι αυτά…

Σύμφωνα με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών, μεγάλες εταιρείες κάνουν βήματα τα οποία εμποδίζουν τα έσοδα από τη χρήση διαφημίσεων. Η Apple μπλοκάρει από προεπιλογή την παρακολούθηση και αυτό έχει καταστρέψει το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook και της Google.

Επίσης, η Google ετοιμάζεται να απενεργοποιήσει τα διαφημιστικά cookie στον Chrome το 2023. Νέα μοντέλα, όπως αυτό της Vodafone, σύμφωνα με την εταιρεία, θα βοηθήσουν στην αποφυγή απώλειας περιεχομένου και πλατφορμών που αυτή τη στιγμή υποστηρίζονται από διαφημίσεις.

Όσον αφορά την ιδιωτικότητα, η εταιρεία τηλεπικοινωνιών λέει ότι οι συνδρομητές της θα λαμβάνουν τυχαία έναν TrustPid αναγνωριστικό και θα έχουν τη δυνατότητα να δώσουν τη συγκατάθεση τους για την παρακολούθηση της δραστηριότητας τους, μέσω της πύλης απορρήτου της ίδιας.

Παρά τους ισχυρισμούς της Vodafone, η εταιρεία θα μπορεί να εκχωρεί μόνιμα αναγνωριστικά παρακολούθησης στους πελάτες της, τα οποία παράγονται τυχαία, αλλά δεν αλλάζουν. Αυτό είναι ανησυχητικό και δεν είναι όλοι πρόθυμοι να δεχθούν τέτοιου επιπέδου παρακολούθηση με επιφανειακές διαβεβαιώσεις.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.