5/12/2024

Δημοσιοποίηση έγγραφης σύστασης προς την εταιρία Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας: Παραπλανητική Προσυμβατική Ενημέρωση (άρθρα 16, 17, 18 και Παράρτημα Ι και ΙΙ Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες, άρθρα 2 και 9γ ν. 2251/1994)

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με σκοπό τη συμβιβαστική επίλυση της υπό κρίση διαφοράς

Ι) Απευθύνει Σύσταση προς την εταιρεία Φυσικό Αέριο να προχωρήσει στην τιμολόγηση του μηνός Αυγούστου με 0,07 ευρώ/kwh.

II) Καλέι την εταιρεία Φυσικό Αέριο και την κ. ……… να γνωστοποιήσουν στην Αρχή εγγράφως, εντός δέκα (10) ημερών, εάν αποδέχονται τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη Σύσταση.

III) Αποφασίζει ότι, σε περίπτωση που η εταιρεία Φυσικό Αέριο και η κ. ………   δεν αποδεχθούν τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα Σύσταση, τότε ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα ενεργήσει σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παρ.5 του αρθρ. 4 του ν.3297/2004 (ΦΕΚ Α 259/23.12.04).

ΙV) Διαβιβάζει την παρούσα Σύσταση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και στη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για τις δικές τους κατά νόμο ενέργειες.

Η αναλυτική υπόθεση

Σε συνέχεια της διερεύνησης της από 23.10.2024 αναφοράς της ……….. (αρ. πρωτ. εισερχομένου 60172/23.10.2024 στην Αρχή μας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, κατ’ άρθρο 4 παρ. 5 ν. 3297/2004 (ΦΕΚ 259 Α’), κατόπιν ενδελεχούς ελέγχου του φακέλου της υπό κρίση διαφοράς, ιδίως σχετικά με την παραπλανητική ενημέρωση της για το τίμημα του Τιμολόγιου Προμήθειας και έχοντας υπόψη:

1. α) Ότι οι Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας ενημερώνουν με διαφάνεια και απλότητα τους καταναλωτές (άρθρα 16, 17, 18 και Παράρτημα Ι και ΙΙ Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες, υπ’ αριθ. 967/2001 απόφαση ΡΑΕ) σχετικά με την πλήρη και αναλυτική περιγραφή των Τιμολογίων Προμήθειας,

2. Τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 2251/1994, όπως ισχύει και τις παρ. 6, 7, 8, και 10 του άρθρου 2 του Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας, ο οποίος εγκρίθηκε με το π.δ. 10/2017 (Α’ 23) ιδίως σχετικά με την πλήρη και έγκαιρη προσυμβατική ενημέρωση του καταναλωτή από τον Προμηθευτή

3. Τις διατάξεις των άρθρων 9γ επ. του ν. 2251/1994 (ΦΕΚ Α 191) όπως ισχύει, σύμφωνα με τις οποίες απαγορεύεται ως αθέμιτη, η παραπλανητική πρακτική η οποία περιλαμβάνει εσφαλμένες πληροφορίες ή με οποιονδήποτε τρόπο, ενδέχεται να παραπλανήσει τον μέσο καταναλωτή ακόμα και αν οι πληροφορίες είναι αντικειμενικά ορθές, και τον οδηγεί ή ενδέχεται να τον οδηγήσει σε απόφαση συναλλαγής την οποία διαφορετικα δεν θα ελάμβανε.

Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση εφαρμογής αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, κάθε καταναλωτής έχει δικαίωμα αποζημίωσης, καθώς και τη δυνατότητα επίκλησης των διατάξεων για την ακυρώσιμη δικαιοπραξία και ιδίως την ακύρωση της σύμβασης και την καταβολή αποζημίωσης (αρνητικού διαφέροντος) και την επιστροφή τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντος ανταλλάγματος ή την τήρηση της σύμβασης με την ορθή ερμηνεία του οικείου όρου και την αποκατάσταση κάθε ζημίας (θετικό διαφέρον) και την επιστροφή τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντος ανταλλάγματος

4. Ότι δεν εντάσσονται στη σύμβαση και αποτελούν ειδική περίπτωση ανυπαίτιας άγνοιας του καταναλωτή, αν και αναφέρονται στους ΓΟΣ, οι λεγόμενες “απροσδόκητες ή αιφνιδιαστικές ρήτρες”. Οι ρήτρες αυτές ρυθμίζουν θέματα, τα οποία ο καταναλωτής καλόπιστα δεν υπολογίζει ότι θα συναντήσει στη συγκεκριμένη σύμβαση, και δεν εντάσσονται στη σύμβαση εκτός και αν ο προμηθευτής τις έχει υποδείξει ιδιαιτέρως στον
πελάτη (βλ. E. Αλεξανδρίδου, Δίκαιο Προστασίας Καταναλωτή, 2016, σελ. 127).

5. α) Τους ισχυρισμούς της καταναλώτριας σχετικά με την προφορική, τηλεφωνική της ενημέρωση περί χρέωσης της με σταθερό τίμημα ύψους 0,07 ευρώ ανά kwh για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, ενώ τελικώς, σύμφωνα με τη σύμβαση, αυτή ισχύει για μόλις τρεις (3) ημέρες,

Β) ότι η εταιρεία ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ Α.Ε. δεν υποβάλει στην Αρχή την προσυμβατική τηλεφωνική επικοινωνία με την καταναλώτρια, προκειμένου να αποδείξει την ορθή προσυμβατική ενημέρωση της καταναλώτριας σχετικά με τις χρεώσεις τις οποίες αξιώνει, σύμφωνα με το οικείο βάρος απόδειξης, και ιδίως σχετικά με την εξαιρετικά περιορισμένη διάρκεια της σχετικής προσφοράς (0.07), με σκοπό τη συμβιβαστική επίλυση της υπό κρίση διαφοράς, ο Συνήγορος του Καταναλωτή:

  • Απευθύνει Σύσταση προς την εταιρεία Φυσικό Αέριο Αττικής A.E. :
  • Να προχωρήσει στην τιμολόγηση του μηνός Αυγούστου με 0.07 ευρώ/kwh
  •  Καλεί την εταιρεία Φυσικό Αέριο Αττικής Α.Ε. και την …….. να γνωστοποιήσουν στην Αρχή εγγράφως, εντός δέκα (10) ημερών, εάν αποδέχονται τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη Σύσταση.
  • Αποφασίζει ότι, σε περίπτωση που η εταιρεία Φυσικό Αέριο Αττικής Α.Ε. και η κ. …….. δεν αποδεχθούν τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα Σύσταση, τότε ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα ενεργήσει σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παρ. 5 του αρθρ. 4 του ν. 3297/2004 (ΦΕΚ Α 259/23.12.04).
  •  Διαβιβάζει την παρούσα Σύσταση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και τη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για τις δικές τους κατά νόμο ενέργειες.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.