Αν και το ΥοuTube είναι ακόμα μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμας για δημιουργούς περιεχομένου, πολλοί από αυτούς μειώνουν την εξάρτησή τους από έσοδα από διαφημίσεις.
Αντί γι’ αυτό επιχειρούν να δημιουργήσουν παράλληλα επιχειρηματικά μοντέλα που θα τους προσφέρουν σταθερότητα και μεγαλύτερο έλεγχο.
Γιατί οι δημιουργοί απομακρύνονται από τα διαφημιστικά έσοδα
- Τα διαφημιστικά έσοδα είναι απρόβλεπτα και επηρεάζονται συχνά από αλλαγές στην πολιτική του YouTube, γεγονός που μπορεί να μειώσει σημαντικά τα έσοδα χωρίς προειδοποίηση
- Ορισμένοι δημιουργοί συνειδητοποιούν ότι αυτά τα έσοδα μπορούν να εξαφανιστούν ή να μειωθούν όταν αλλάζουν οι αλγόριθμοι ή οι κανονισμοί στην πλατφόρμα.
Τρόποι με τους οποίους διαφοροποιούν τα έσοδά τους
Παρακάτω μερικά παραδείγματα δημιουργών που έχουν ανοίξει νέους δρόμους πέρα από το YouTube:
Δημιουργός | Παράπλευρες επιχειρήσεις / επενδύσεις |
---|---|
MrBeast (Jimmy Donaldson) | Από πωλήσεις merch, σε snack brand Feastables, σε εταιρείες φαγητού (MrBeast Burger), παιχνίδια, και ακόμα σχέδιο για MVNO (εικονικός πάροχος κινητής) με συνεργασία με μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς. |
Emma Chamberlain | Έχει δημιουργήσει την Chamberlain Coffee, με ποικιλία καφέ-προϊόντων, αλλά και φυσική παρουσία (κατάστημα). |
Logan Paul | Το ενεργειακό ποτό Prime που συν-ίδρυσε με τον KSI· η εταιρεία σημείωσε τεράστια επιτυχία, αν και αντιμετωπίζει προκλήσεις σε κάποιες αγορές και ρυθμιστικά ζητήματα. |
Ryan’s World | Παιχνίδια, ρούχα, τηλεοπτικό πρόγραμμα, εφαρμογές· όλα εκτός από το YouTube. |
Rosanna Pansino | Είδη μαγειρικής και βιβλία συνταγών· έχει εντάξει τη φυσική λιανική στις επιχειρήσεις της. |
Michelle Phan, Huda Kattan | Καλλυντικά brands, συνδρομητικές υπηρεσίες, επενδύσεις στον χώρο της ομορφιάς. |
Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τον μέσο YouTuber
- Όποιος θέλει μακροπρόθεσμη σταθερότητα πρέπει να φτιάξει «πλευρικά έσοδα» — προϊόντα, brands, φυσικά καταστήματα ή συνεργασίες που δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από τις μηχανές-αναζήτησης, τις διαφημίσεις ή τις αλλαγές στην πολιτική του YouTube.
- Η διαφοροποίηση μπορεί να απαιτεί περισσότερη προσπάθεια και επένδυση στην αρχή, αλλά προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο και μειώνει τον κίνδυνο.
- Είναι πιθανό ότι βλέπουμε μια νέα “εποχή” όπου οι δημιουργοί δεν είναι απλώς content creators, αλλά μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις μόνα τους.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.