Οι χρήστες οι οποίοι εμπλέκονται στο διαμοιρασμό των κωδικών τους με άλλους χρήστες, ανησύχησαν έντονα τις τελευταίες ημέρες, λίγο μετά τα reports ότι το Netflix έχει ξεκινήσει τις δοκιμές ενός χαρακτηριστικού για να εμποδίσει το password sharing. Και αν και το Netflix θέλει να έχει ακόμη περισσότερους επί πληρωμή χρήστες, πολύ απλά δεν πρόκειται να το επιβάλλει για τους λόγους που αναλύονται παρακάτω.
Η ιστοσελίδα GammaWire είχε αναφέρει στις 10 Μαρτίου, ότι ορισμένοι χρήστες του Netflix σε συγκεκριμένες συσκευές, διαπίστωσαν την ύπαρξη μιας προειδοποίησης στους λογαριασμούς τους που τους ζητούσε να επιβεβαιώσουν αν έχουν την απαραίτητη εξουσιοδότηση για πρόσβαση στην υπηρεσία. Αν δεν μένεις με τον κάτοχο του λογαριασμού, θα χρειαστείς τον δικό σου λογαριασμό για να συνεχίσεις την παρακολούθηση, ανέφερε το μήνυμα. Το Netflix τους έδινε τρεις επιλογές να συνεχίσουν: να κάνουν verify το λογαριασμό με έναν κωδικό που θα τους σταλεί με ένα email ή μήνυμα κειμένου, να κάνουν verify το λογαριασμό τους αργότερα ή να πραγματοποιήσουν εγγραφή για μια δωρεάν trial συνδρομή.
Οι προειδοποιήσεις αυτές έκαναν πολλούς παρατηρητές να σχολιάσουν ότι μετά από χρόνια, το Netflix θα βάλει τέλος στο password sharing. Αλλά η αλήθεια είναι ότι το Netflix έχει να χάσει πολλά περισσότερα μακροπρόθεσμα αν επιβάλλει έναν τέτοιο περιορισμό στους χρήστες.
To 1/3 των συνδρομητών streaming υπηρεσιών στην Αμερική, παραδέχεται ότι μοιράζεται το password, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Magid. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι κοστίζει στην straming βιομηχανία περίπου 25 δισεκατομμύρια το χρόνο. Αλλά το Netflix βλέπει το ζήτημα με άλλη ματιά, θεωρεί ότι το βοηθά στην εκρηκτική άνοδό του και στην ενίσχυση της ταυτότητάς του ως ένα consumer friendly brand. Αν και το απαγορεύει στους όρους χρήσης.
Μας αρέσει οι άνθρωποι να μοιράζονται το Netflix όταν είναι 2 στον ίδιο καναπέ ή ακόμη και 10, είχε δηλώσει ο CEO κατά τη διάρκεια της CES 2016. Είναι ένα θετικό πράγμα και όχι αρνητικό, είναι κάτι που το Netflix θα πρέπει να μάθει να ζει με αυτό.
Πολλά ωστόσο έχουν αλλάξει από τότε. Το Netflx πλέον αντιμετωπίζει τον έντονο ανταγωνισμό άλλων υπηρεσιών, από εταιρείες όπως την Disney και την WarnerMedia. Ωστόσο το κύριο συστατικό του, να προσφέρει μια εμπειρία η οποία στο επίκεντρο έχει το χρήστη δεν έχει αλλάξει. Το να είναι ανεκτικό προς το password sharing αποτελεί τη θεμελιώδη αρχή της φιλικής προσέγγισης που ακολουθεί προς τους χρήστες. Θα πρέπει να μοιράζεσαι τον κωδικό σου; Όχι, αλλά το Netflix δεν θα σε σταματήσει κιόλας.
Αν και η υπηρεσία προτιμά ο καθένας που το χρησιμοποιεί να πληρώνει, θέλει οι χρήστες να το χρησιμοποιούν ακόμη και ας μην πληρώνουν, παρά να κλέψουν το περιεχόμενό του από τα γνωστά τορρεντάδικα. Δεν θέλει να στραφείς στην πειρατεία. Υπολογίζεται ότι χάνει περίπου το 10% των ετήσιων εσόδων του εξαιτίας της πειρατείας. Παράλληλα, μια επιθετική κίνηση προς αυτούς που μοιράζονται το password θα προκαλούσε ζημιά στο brand, αρκετή για να πλήξει το όνομα που έχει δημιουργήσει με κόπο όλα αυτά τα χρόνια.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.