Οι περισσότεροι πιστεύουν πως το μεγαλύτερο πράγμα αυτή τη στιγμή στα smartphones είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Όλες οι εταιρίες προωθούν τις λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης σε πολύ μεγάλο βαθμό, με το Galaxy AI και το Apple Intelligence να τραβάνε τα περισσότερα βλέμματα. Αν και υπάρχουν κάποια χρήσιμα εργαλεία σε κάθε εταιρία, η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών αναφέρει πως δεν βλέπει αξία σε αυτά τα εργαλεία και πέρα από την αρχική τους δοκιμή, δεν τους ενδιαφέρει να τα χρησιμοποιήσουν ξανά.
Μια νέα έρευνα από την SellCell, μια διαδικτυακή πλατφόρμα που βοηθά τους χρήστες να πουλήσουν τα smartphones τους, αποκαλύπτει πως το 73% των χρηστών iPhone και το 87% των χρηστών Samsung τηλεφώνων, βρήκαν «λίγη έως καθόλου» αξία, στις δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης των συσκευών τους. Το 15,4% των χρηστών iPhone είπε ότι το Apple Intelligence είναι καλύτερο από το Galaxy AI. Το 32% είπε ότι κανένα δεν είναι καλύτερο και το 46,7% είπε ότι δεν γνώριζε αρκετά για την τεχνητή νοημοσύνη για να επιλέξει ποιο είναι ανώτερο από το άλλο.
Οι χρήστες Samsung τηλεφώνων έχουν διαφορετική άποψη από αυτό που περιμέναμε. Μόνο το 3,8% αυτών των καταναλωτών πίστευε ότι το Apple Intelligence ήταν καλύτερο από το Galaxy AI , αλλά μόνο το 7,8% ήταν πρόθυμοι να πουν ότι το Galaxy AI υπερτερεί της Apple Intelligence με σιγουριά. Το 75,4% απάντησε ότι κανένα δεν είναι καλύτερο από το άλλο και το 13% είπε ότι δεν γνώριζε αρκετά για την τεχνητή νοημοσύνη για να απαντήσει.
Παρά τα παραπάνω στοιχεία, το 47,6% των χρηστών iPhone είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη ήταν ένας «πολύ» ή «κάπως» σημαντικός παράγοντας κατά την αγορά ενός νέου τηλεφώνου. Μόνο το 23,7% των χρηστών τηλεφώνων Samsung απάντησε με το ίδιο. Ενώ το 16,8% των χρηστών iPhone δήλωσαν ότι θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να στραφούν στη Samsung εάν η τελευταία πρόσφερε βελτιωμένες λειτουργίες AI, μόνο το 9,7% των χρηστών της Samsung θα άλλαζε στην Apple υπό τις ίδιες συνθήκες.
Οι χρήστες και των δύο εταιριών όμως, είναι σίγουροι για ένα πράγμα. Σχεδόν κανείς από αυτούς δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει κάποια συνδρομή για την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, με τις δύο εταιρίες να έχουν στα πλάνα τους την εισαγωγή συνδρομητικών υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης. Συγκεκριμένα, μόνο το 11.6% των χρηστών iPhone θα πλήρωνε για εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, σε αντίθεση με την Samsung που μόνο το 4% θα αγόραζε κάποια συνδρομή. Το 86,5% και το 94,5% των χρηστών iPhone και Galaxy αντίστοιχα δήλωσαν ότι δεν θα πληρώσουν για συνδρομή AI.

Το 72% των χρηστών iPhone χρησιμοποίησε τα Writing Tools, για την συγγραφή και διόρθωση κειμένων. Το 54% δοκίμασε το notification summaries, για να κάνει περίληψη στις ειδοποιήσεις τους στην οθόνη κλειδώματος.
Στον αντίποδα, τεράστια πλειοψηφία των χρηστών AI της Samsung έχουν δοκιμάσει την λειτουργία Circle to Search (82,1%), που είναι διαθέσιμη σε όλο το Android και όχι μόνο στις Samsung συσκευές. Άλλα αγαπημένα του Galaxy AI περιλαμβάνουν το Photo Assist (55,5%), το Chat Assist (28,8%), το Note Assist (17,4%) και το Browsing Assist (11,6%).
Οι περισσότεροι χρήστες δεν θεωρούν την τεχνητή νοημοσύνη αξιόπιστη και ακριβής. Μάλιστα, το 44.2% των χρηστών Samsung θεωρεί πως οι λειτουργίες που προσφέρει η εταιρία δεν είναι χρήσιμες, ενώ το 35.5% δε θεωρεί πως είναι ακριβής.
Η Apple μπορεί να είναι λίγο νευρική βλέποντας ότι ο αριθμός των χρηστών iPhone που είναι πιστοί στη μάρκα έχει μειωθεί από 92% το 2021 σε 78,9%. Η Samsung σημείωσε επίσης πτώση σε αυτή την κατηγορία καθώς το 67,2% θα περιέγραφε τον εαυτό του ως πιστό στη μάρκα. Αυτό είναι χαμηλότερο από το 74% που θεωρούσαν τους εαυτούς τους πιστούς στη Samsung το 2021.

Η έρευνα έγινε σε ένα δείγμα περισσότερων από 2.000 χρήστες, που έχουν συσκευές με λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης. Τα αποτελέσματα δείχνουν αυτό που λέμε και εμείς εξαρχής. Οι λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στο κινητό μας δεν προσφέρουν καμία ουσιαστική αξία και είναι περισσότερο λειτουργίες “ψυχαγωγικές” και μάλιστα με καθόλου καλά αποτελέσματα. Δεν μπορούν εταιρίες κολοσσοί όπως η Apple και η Samsung, να βασίζουν τα λανσαρίσματά τους σε αυτές τις λειτουργίες και να μην προσφέρουν ουσιαστικές αναβαθμίσεις, όπως η καλύτερη αυτονομία και οι καλύτερες κάμερες. Πρόκειται για λειτουργίες που κανείς δεν ζήτησε και όμως οι εταιρίες προσπαθούν να προωθήσουν.
Αγορές από Shein, Temu, AliExpress: Δασμούς για οποιοδήποτε πακέτο κάτω από 150 ευρώ
Την ίδια στιγμή, η Samsung που έχει τα δεδομένα χρήσης, αναφέρει πως από τους χρήστες κινητών με Galaxy AI, μόνο το 18% χρησιμοποίησε έστω και μία φορά κάποια λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης στην Ευρώπη, σε ένα δείγμα πάνω από 10.000 χρήστες.
Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνισμός των δύο μεγάλων εταιριών, προσφέρει και παρόμοιες λειτουργίες χωρίς να βγαίνει να τις διατυμπανίζει, αλλά και αναβαθμίσεις που πραγματικά προσφέρουν αξία στις συσκευές. Πέραν της Apple και τις Samsung, όλες οι άλλες εταιρίες ενσωμάτωσαν μπαταρίες άνθρακα πυριτίου, που προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη αυτονομία και ταυτόχρονα τριπλασιάζουν την ανθεκτικότητα των μπαταριών στον χρόνο. Παράλληλα, βλέπουμε μεγάλη διαφορές σε θέματα φωτογραφίας και οθόνης. Δυστυχώς, οι δύο μεγάλοι παίκτες φαίνεται να έχουν μείνει αρκετά πίσω και σταθερά χάνουν το φανατικό τους κοινό, ενώ η συμπεριφορά τους κρατάει πίσω την ανάπτυξη της τεχνολογίας στο σύνολό της.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.