Έντονο προβληματισμό προκαλούν οι μεγάλες αυξήσεις στις χρεώσεις της πλατφόρμας του skroutz καθώς και η πολύ ισχυρή θέσης της στην αγορά. Αυτό ακριβώς αναφέρεται στη τελευταία και πιο πρόσφατη έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι αυξήσεις της skroutz απειλούν τη βιωσιμότητα των καταστημάτων και οδηγούν σε μετακύλιση των δαπανών αυτών στο καταναλωτή.

Σύμφωνα με την έκθεση, ένας στους πέντε λιανοπωλητές εκφράζει έντονο προβληματισμό για το κόστος ανά κλικ ή κόστος ανά αγορά σε μηχανές αναζήτησης και marketplaces. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το κόστος ανά κλικ που πλήρωναν τα καταστήματα τον Δεκέμβριο του 2016 ήταν 0.05 ευρώ και τον Δεκέμβριο του 2020 το ποσό είχε φθάσει το 0.23 – 0.34 ευρώ.

Οι επιχειρήσεις αναφέρουν ότι οι υψηλές χρεώσεις της πλατφόρμας δεν τους επιτρέπουν να διαθέσουν πόρους για να χρησιμοποιήσουν άλλες πλατφόρμες διαφήμισης των προϊόντων τους, ή για την επέκτασή τους στο εξωτερικό. Παράλληλα, το γεγονός ότι η skroutz αυτή τη στιγμή κατέχει ηγετική θέση στην αγορά, δεν αποτελεί επιλογή η απόσυρση από την πλατφόρμα. Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία, στη πρώτη θέση αυτή τη στιγμή βρίσκεται η skroutz λαμβάνοντας το 35% σχεδόν της επισκεψιμότητας και ακολουθούν τα Bestprice και Public.

Παράλληλα, ένας λιανοπωλητής αναφέρει ότι, με δεδομένο ότι η πλατφόρμα λειτουργεί και ως marketplace προσφέροντας και η ίδια πωλήσεις και πως λόγο ότι δεν επιτρέπει στους καταναλωτές να αξιολογήσουν τη δική της υπηρεσία, τότε δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ της υπηρεσίας Skroutz store και των άλλων καταστημάτων.

Άλλος έμπορος επισημαίνει πως συγκεκριμένοι καταναλωτές εκμεταλλεύονται την δυνατότητα των αξιολογήσεων και την χρησιμοποιούν ως μέσο πίεσης, αναγκάζοντας πολλά καταστήματα να αποδεχθούν παράλογες απαιτήσεις πελατών, υπό το φόβο κακών αξιολογήσεων.

Μέσα σε αυτό το κλίμα υπέρογκων αυξήσεων και ασφυκτικών πιέσεων παραμονής στη πλατφόρμα που προκαλεί η κυρίαρχη θέση της, πολλά καταστήματα ζητούν την παρέμβαση των αρχών προκειμένου να εξασφαλιστεί η δίκαιη μεταχείριση των επιχειρηματιών.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Η Λυση υπαρχουν πολλες αλλα λογο “επικινδυνοτητας” του σκρουτζ στην βιωσιμοτητα των καυταστηματων θα ελεγα να πεσει μποϋκοταζ.
    Βγαινουνε μαζικα ολοι απο την πλατφορμα και μετα βλεπουμε αν το σκρουτζ δεν κατεβασει τις τιμες.
    Ειναι απαραδεκτο να συμβαινει αυτο οπως και “απαρεδεκτα” ειναι και τα κερδη της πλατφορμας.
    Επομενως μπαινουμε σε αλλες πιο οικονομικες πλατφορμες ή κανουμε το δικο μας σαιτ και το υποστηριζουμε στο google.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.